Skip to content

הניצחון המתוק של קמהדע בטיפול בסוכרת נעורים

הצלחת התרופה, בטיפול ואולי אף בריפוי מחלת סוכרת נעורים, תכניס את קמהדע לתוך שוק רווחי של עשרות מיליארדי דולרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת התרופות, קמהדע, דיווחה שלשום על הצלחה בשלב הראשון והשני של פיתוח תרופה מבוססת חלבון, ה-AAT, בסוכרת מסוג-1 (סוכרת נעורים). הצלחת התרופה בשלב השלישי והרביעי תכניס את קמהדע לתוך שוק רווחי של עשרות מיליארדי דולרים.

במאמר שפורסם לפני חודשים ספורים באתר הנאסד"ק, הוערך כי שוק התרופות למרפא מחלת הסוכרת בסין מוערך לשנת 2016 בכ-3.2 מיליארד דולר, ואילו בארצות הברית, מדינה ששיעור התמותה מהשמנת יתר הוא מהגדולים ביותר בעולם, צפוי שוק זה להגיע לכמעט 99 מיליארד דולר בשנת 2018, על פי מגזין Transparency Market Research.

הצלחה מתוקה

סוכרת היא מחלה מטבולית המתאפיינת בריכוז גבוה של סוכרים בדם. מתוך כלל חולי הסוכרת, 10% סובלים מסוכרת מסוג 1, הידועה גם בשם "סוכרת נעורים". על פי מאמר שפורסם באתר "ללא סוכר", על ידי פרופ' בן עמי סלע, מנהל המכון לכימיה פתולוגית במרכז הרפואי שיבא – תל השומר, כ-4.9 מיליון בני אדם סובלים מסוכרת נעורים והמספרים רק הולכים וגדלים. בין הגורמים הגנטיים הגורמים להתפרצות המחלה, קיימים גם גורמים סביבתיים, כמו למשל תזונה לקויה. לשוק זה קמהדע מבקשת להיכנס.

בהתייחס להצלחת השלב ה-2 של התרופה, דוד צור, מנכ"ל קמהדע אומר, כי: “אנו שמחים וגאים מאד על הצלחת הניסוי והשגת ראיות מעודדות ביותר ליעילות ולבטיחות הגבוהה המתקבלת משימוש בחלבון ה-ATT, בטיפול ואולי אף בריפוי מחלת סוכרת נעורים. מדובר בהוכחה קלינית ראשונה, שעשויה להביא לפריצת דרך עולמית בתחום הטיפול והריפוי של סוכרת נעורים. איכות התוצאות שהתקבלו, מקדמת אותנו לקראת המשך פיתוח התרופה. אם נצליח לשחזר תוצאות אלה גם במסגרת הניסויים הבאים, בדרך לרישום התרופה (Phase III), הרי שמדובר בבשורה של ממש בתחום הטיפול במחלת סוכרת נעורים".

כ-4.9 מיליון בני אדם סובלים מסוכרת נעורים והמספרים רק הולכים וגדלים
כ-4.9 מיליון בני אדם סובלים מסוכרת נעורים והמספרים רק הולכים וגדלים

עוד הוסיף צור: “בהתבסס על איכות התוצאות המצוינות שהושגו בניסוי, והפוטנציאל הכלכלי הרב הגלום בהתוויה זו, מתכוונת החברה להמשיך את פיתוח התרופה לצרכי אישור, ולהבטיח בכך מובילות עולמית בתחום, באמצעות טיפול חדשני, ראשוני ופורץ דרך לסוכרת נעורים, שעד היום טרם נמצא לה טיפול מתאים, מלבד הטיפול בסימפטומים של המחלה".

ד"ר אלי לואיס, מאוניברסיטת באר שבע שבנגב, זוכה פרס קריל לרפואה לשנת 2009, וחוקר בנושא סוכרת נעורים מוסיף: “אחרי עשור של מחקר במולקולה החשובה הזו, הנכללת בתרופה של קמהדע, אין סיפוק גדול יותר מלצפות במחלת הסוכרת מדגימה סימנים של נסיגה בילדים ונוער, באופן שהוכח כבטוח לשימוש".

.
אז מי היא קמהדע?

חברת ביוטק שהוקמה בשנת 1990, מתמחה בייצור ושיווק של תרופות מצילי חיים על בסיס טיהור והפרדת חלבונים, אשר ניתנים לחולה, בין אם זה בעירוי, הזרקה או אינהלציה. כיום, החברה משווקת כעשר תרופות ב-15 מדינות ברחבי העולם. מוצר הדגל של קמהדע, היא תרופה בשם Glassia, המטפלת בחולים הסובלים ממחסור ב-AAT או Alpha-1 antitrypsin deficiency, שזוהי תסמונת שבו הגוף אינו מייצר מספיק חלבון מסוים המגן על הריאות והכבד. תרופה זו כבר עברה הצליחה בשלב הראשון והשני של הפיתוח.

התמונות באדיבות: Victor Habbick, pat138241, http://www.freedigitalphotos.net

2 Comments

  1. יעקב נורית
    25 בנובמבר 2012 @ 21:24

    שלום,
    בני, אלי, התגלה כחולה סוכרת נעורים לפני שבעה חודשים, אנו מבקשים להצטרף למחקר שלכם.
    תודה
    פל' 054-7541088

    • חיים דוכובני
      25 בנובמבר 2012 @ 23:19

      שלום יעקב,
      חיפשתי עבורך דרך אתר החברה אמצעי קשר. תוכל לפנות אל נציגי החברה בטלפון ו\או דרך טופס באתר. אתר החברה הוא http://www.kamada.com. מספר הטלפון שלהם הוא 08-9406472.
      ערב טוב ושבוע שקט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן