Skip to content

עיריית תל אביב שמה סוף לתקווה

הבוקר הגיעו מאות אנשי משטרה והסיירת הירוקה למאהל התקווה, פינו את אנשיו ובאמצעות טרקטור הרסו את המבנים והמאהלים במקום. מנכ"ל עיריית תל אביב: "אנו פועלים בהנחיות ועל פי מדיניות הממשלה" המשטרה עצרה ארבעה מפעילי המחאה וביניהם איציק אמסלם וסתיו שפיר. בתגובה מתארגנים פעילי המחאה להפגנת זעם היום בארבע אחה"צ מול העירייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר הגיעו מאות אנשי משטרה והסיירת הירוקה למאהל התקווה, פינו את אנשיו ובאמצעות טרקטור הרסו את המבנים והמאהלים במקום. מנכ"ל עיריית תל אביב: "אנו פועלים בהנחיות ועל פי מדיניות הממשלה" המשטרה עצרה ארבעה מפעילי המחאה וביניהם איציק אמסלם וסתיו שפיר. בתגובה מתארגנים פעילי המחאה להפגנת זעם היום בארבע אחה"צ מול העירייה

מאת אליק מאור

מתארגנים להפגנת זעם מול עיריית ת"א (צילום: רפי מיכאלי)

הבוקר, בסמוך לתשע ארבעים וחמש, הגיעו, פקחי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב, מגובים בכמאה וחמישים שוטרים ושוטרי יס"מ והחלו בפינוי מאהל התקווה, השוכן בגן התקווה בשכונת  התקווה בתל אביב. במאהל שהו באותה עת רק הגברים מחוסרי הדיור. האמהות החד הוריות על ילדיהן שהו באותה עת במקום אחר, מאחר שלדבריהן חששו מהמראות הקשים הצפויים להיראות לעיניי ילדיהן.

משטרת ישראל יצרה מחסום אנושי סביב הגן והרחובות הסמוכים לו ומנעה כל גישה למקום. אנשי הסיירת נכנסו לאוהלים ובכוח הוציאו את מחוסרי הדיור השוהים בו. ארבעה מפעילי המחאה, איציק אמסלם, ליטל בר, לואיז שמרס וסתיו שפיר,  שהורחקו בשבוע שעבר בצו מינהלי של המשטרה ל-30 יום משטח גן התקווה,  נעצרו ברחוב הסמוך למאהל ונלקחו מיידית לתחנת המשטרה.

סתיו שפיר, שהגיעה עם רכבה, לא הספיקה לנעול אותו ומייד נעצרה. לאיש ממחוסרי הבית שבמאהל  לא ניתנה שהות לאסוף חפצים. הם הוצאו בכוח והורחקו מייד אל מעבר למחסומי המשטרה. בשלב זה עלה טרקטור של עיריית תל אביב על השטח וללא שהיות הרס את המבנים והאוהלים שהיו במקום. ילדי גן ילדים,

כל החפצים שלא פונו נלקחו (צילום: רפי מיכאלי)

שגובל במאהל התקווה, חזו במחזה הקשה וצעקו: העם דורש צדק חברתי! בתגובה נכנסה ניידת לשטח הגן, השוטרים דיברו עם צוות הגן, הילדים הושתקו והוכנסו לתוך המבנה.

לקחו את השמיכות והבגדים

שי זיו, פעיל מחאה, סיפר למגפון: "אנשים בכו ורעדו מזעם, הם נותרו ללא בגדים, חפצים אישיים, מסמכים ומזון. הכול נדרס ונגרס על ידי הטרקטור והושלך למשאית פינוי".  ליאורה יוקלה, פעילת מחאה: "כואב לי בלב, ואני רואה שמארגנים כבר הפגנות והכול; ובמקביל לזה אני כל הזמן חושבת, שאנחנו גם צריכים להתארגן מהר, לעזור בצרכים הבסיסיים מהלילה, שברגעים האלה במיוחד הם צריכים לדעת שלאנשים אכפת. אין לי מושג איפה החבר'ה מהמאהל יישנו, אני מקווה שכל מי שיש לו מידע יעדכן בהקדם – עד כמה שהבנתי לקחו

הטרקטורים עלו על האוהלים (צילום: רפי מיכאלי)

להם את כל מה שהיה בבחינת שמיכות ובגדים. לקחתי כמה סוודרים שהיה לי בארון, אני הולכת לשלוח מייל בעבודה עם בקשות לתרומה – אין לי יכולת כל כך לתקשר בג'י מייל ובטלפון בעבודה, אחרת הייתי מתנדבת לרכז את זה, מישהו אולי יכול להתנדב לרכז איסוף של תרומות וציוד במיידי?".

זו מדיניות הממשלה

המשנה למנכ"ל עיריית תל אביב יפו, רובי זלוף, הגיב למגפון על הפינוי ואמר: "העירייה פועלת על פי הנחיות ומדיניות הממשלה ולא על דעת עצמה". זו אחת הפעמים הבודדות בהןמודים אנשי רשויות בכירים, שטענת פעילי המחאה בארץ, כי פינוי המאהלים ברחבי המדינה הוא הלכה למעשה מדיניות ממשלת ישראל, שלוחצת באמצעים שונים על הרשויות לבער את מאהלי המחאה מהמרחב הציבורי. זיו: כבר חודשים ארוכים אנו זועקים כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא מעוניין במחאה וסיבותיה. מבחינתו, השנה היא שנת בחירות והוא מבקש לטאטא את המחאה מהמרחב ומהשיח הציבורי וכך הוא פועל".

פעילי המחאה הודיעו על התארגנות מיידית למחאת זעם מול עיריית תל אביב יפו, היום בארבע אחה"צ. הפעילים הודיעו, כי ההפגנה תכלול בתוכה גם את כל מחוסרי הדיור והאמהות החד הוריות שנותרו ללא קורת גג וחימום בעקבות פעולה זו.

1 Comment

  1. דניאל קלטי
    15 בינואר 2012 @ 17:21

    לו רק היתה, לתושבי ישראל ופלשתין, תודעה מעמדית *מינימאלית*!!!!, כבר *מזמן* היו מארגנים, חזית עממית משותפת ורחבה, למען זכויות-אדם שוות לכל, בכל השטחים, אשר בין הים לנהר, בשם "המפלגה המהפכנית העממית של כנען", או "מפלגת-הזכויות הכנענית", או "תנועת בני כנען ובנותיה", או משהו כגון דא.

    במפלגה כזאת, היו פעילים יחדיו, בשוויון מוחלט, יהודים וערבים, ילידי-הארץ ומהגרים, אזרחים ופליטים, גברים ונשים, סטרייטים ולהטב"קים, לבנים ושחורים, עירוניים וכפריים, דתיים וחילונים, ילדים וקשישים, בני-נוער ומבוגרים, בני מעמד-הביניים הנשחק ועניים מרודים….כולם יחדיו, למען עתיד טוב, מרקסיסטי ונאור לכולם!!!

    רק מה, תושבי הארץ הזאת, למרבה-הצער, מטומטמים יותר, מבלטה ממוצעת; אשכרה, יש שמועות, שלמרבית הבלטות במדינה, יש יותר מוח, מאשר לבני-האדם בה. משום-כך, אינם משכילים להתאחד – ומשום-כך, יכולים בעלי-השלטהון, להשתעשע בהם (כמו?) בפיונים – תוך שמריצים אותם, מעבדות בתאגיד לצרכנות בקניון לבהיה בערוצי-הזוהמה המסחריים…

    עם מטומטם, מקבל מה שמגיע לו: קקי של "חיים".

    שלא יתלוננו, אם כן!!! הדרך לשגשוג בריא = ברורה היא!!!

    וכל המסרבים לצעוד בה – אין להם על מי להלין, אלא על עצמם…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן