Skip to content

שוק הרכב באירופה מתמודד

פיז'ו, סיטרואן, פיאט ואופל סובלות מאובדן נתחי שוק בשוק הרכב האירופי המתכווץ, בעוד פולקסווגן צומחת לרבע משוק הרכב באירפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירופה מתמודדת עם קשיים כלכליים המשפיעים קשות גם על שוק הרכב האירופי. שנת 2012 היא השנה השלישית ברצף המתאפיינת בהתכווצות שוק הרכב וירידה במכירות רכב חדש בכל מדינות היבשת. מכירות 2012 עתידיות להיות הנמוכות ביותר באירופה מאז שנת 1993.

PSA ( פיז'ו-סיטרואן), אופל ופיאט מדממות ומפסידות כסף ומכירות ואילו היצרנית הגרמנית פולקסווגן מצליחה להגדיל את נתח השוק שלה באירופה מ- 20% לכדי כ-25% ממכירות הרכב באירופה בשנת 2012.

כיצד מצליחה פולקסווגן לגדול בשוק כל כך קשה ומתכווץ?

בקופתה של פולקסווגן יש 9.2 מיליארד יורו שמחפשים השקעה. שמירה של קופת ענק כזו בהפקדה או באגרות חוב לא תניב לה תשואה הולמת אם בכלל, וקברניטי פולקסווגן החליטו על מדיניות אגרסיבית של הלוואות לרכישת רכב ב-0% ריבית.

לשם השוואה, באיטליה מציעים את פיאט 500 המוצלחת במימון הנושא 6% ריבית.

בשוק האירופי העובר טלטלה כלכלית, חברות הרכב צריכות מימון. חברות צרפתיות וגרמניות אחרות יכולות לקבל מימון בריבית של 1.9% מעל לריבית הבנק האירופי בעוד יצרניות איטלקיות וספרדיות צריכות לשלם כ-4.5% מעל לריבית הבנק המרכזי.

היצרנית האמריקנית פורד, דיווחה שהיא עתידה להפסיד כל שנה בשנים 2012-13 כ-1.5 מיליארד דולר, והחברה כבר החלה באירגון מחדש של מפעלי הייצור וחשיבה מחודשת על המותגים האירופיים שלה, בראשם "אופל".

למרות ההפסדים באירופה, מדווחת פורד על רווח נאה בפעילותה בצפון אמריקה עם רווח לפני מס של 6.47 מיליארד דולר בעשרת החודשים הראשונים של 2012, וזאת תודות לרווחיות תפעולית מצוינת של 11.2% לעומת 5% המקובלים בענף הרכב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן