Skip to content

פיתוחים חדשניים ב"כנס לביטחון המולדת"

הכנס התקיים במרכז הירידים בתל אביב והתמקד באבטחת רשתות מקוונות, אבטחת ערים חכמות, הגנה על תשתיות קריטיות וניהול והיערכות למצבי חירום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכנס הבינלאומי לביטחון המולדת Home Land Security, שננעל ביום ג' בשבוע שעבר, השתתפו יותר מ-2,000 מבקרים שהגיעו לכנס מיותר מ-60 מדינות, ביניהן ברזיל, איטליה, ארה"ב, גרמניה, צרפת, מקסיקו, קולומביה, צ'כיה, קניה, אתיופיה וגאנה. בכנס הציגו כ-80 חברות ישראליות מגוון פיתוחים חדשניים בתחום הסייבר סקיוריטי – אבטחת רשתות מקוונות, אבטחת ערים חכמות, אבטחת תשתיות קריטיות וניהול והיערכות למצבי חירום.

הכנס התקיים ביוזמת המכון הישראלי ליייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי, בשיתוף עם המשרד לביטחון הפנים, משרד התעשיה המסחר והתעסוקה, משרד החוץ, משרד הביטחון, אגף סיב"ט((האגף לשיתוף פעולה וייצוא ביטחוני במשרד הביטחון, המשרד להגנת העורף, נמל אשדוד, חברת נמלי ישראל ומרכז הירידים בתל אביב, שבו התקיים הכנס.

נציגים בטחוניים בכירים

כנס ביטחון המולדת (HLS) כלל דיונים והרצאות ותערוכה על מיטב הטכנולוגיות בתחום זה. בין המבקרים היו נציגים בכירים במערכות ביטחוניות בארץ ובעולם ובהם שרי פנים וביטחון פנים מחו"ל, מפקדי משטרות, ראשי גופי מודיעין וגופים ביטחוניים, ראשי אכיפת חוק, ראשי ערים, מושלי מחוזות, ראשי תעשיות בתחום האבטחה, גורמים ממשלתיים רשמיים בתחום הגנת המולדת ויועצים בתחום טכנולוגיות האבטחה.

המוח היהודי ממציא פטנטים

בזמן השיטוט בין ביתני ודוכני המציגים בלט מאוד "המוח היהודי", ממציא הפטנטים, חלק דימיוניים. היו שם מערכות שליטה ובקרה (שו"ב) גנריות המאפשרות מקסימום שליטה, כמעט בלי כל צורך במתכנת בכל הקשור לשינויים, התאמות ובנייתה של לוגיסטיקת התפעול; התעשייה האווירית חשפה את ספינת מיני- בורה הנמנית על משפחת ספינות הבט"ש מדגם סופר דבורה, שהינה תוצר של הניסיון המצטבר והמורשת הימית של מפעל רמתא. מערת זיהוי חומרי חבלה ביולוגית באמצעות עכברים של קבוצת תמר; פיתוח פתרונות הנדסיים פשוטים ויעילים למערכות הגנה וביטחון, מיגון גגות מקלטים ניידים, מקלטי בטון ופלדה ועוד מיגוון רחב של מוצרים הגנתיים של מפרם סקיוריטי, כלי ירי היורה מעבר לפינה של חברת קורנר שוט; מערכת לייזר חדישה לאבטחת תעופה המגלה במהירות שיא מגוון חומרי נפץ, שהוכנסו לבקבוקי שתיה, אלכוהול ומצורים קוסמטיים של חברת LDS

מלחמת סייבר

התקפות סייבר הן כמעט תמיד נטולות סיכון. התוקף יושב מוגן בביתו ותוקף שירותים ממשלתיים, מוסדות פיננסיי, או חברות מסחריות במרחב המקוון. הוא מוגן מפני זיהוי על ידי האנונימיות של האינטרנט ומפני הליכים משפטיים על ידי המצאות בתחום שיפוט אח, או אפילו מדינה אחרת. הגישה אופיינית להתמודדות מול התקפותאלה היא זיהוי ומניעה. מפעילי הרשתות נוקטים באמצעים טכנולוגיים וחברתיים שונים על מנת להבטיח שהתעבורה ברשת שלהם אינה זדונית. כאשר התקפה מזוהה, חוסמים אותה. אלביט מערכות הציגה בכנס מערך סייבר הכולל מערכי שליטה ובקרה למעקב ולמניעת התקפות סייבר על מערכות חיוניות, וכן מאמן הסייבר הייחודי מתוצרת החברה, המאפשר לגופים שונים להיערך למתקפות רשת.

עם שיטות ומערכות הגנת סייבר שהuצגנו ונוספות, לא מפליא שמאז תחילתו של מבצע עמוד ענן הצליחה יחידת התקשוב הממשלתי, האחראית על ממשל זמין לאתר יותר מ-44 מיליון ניסיונות להתקיף ולשבש את פעילות אתרי הממשלה ויחידותיה. ביניהם עשרות מיליוני התקפות על אתרי מערכת הביטחון, 10 מיליון התקפות על אתר בית הנשיא, 7 מיליון התקפות על אתר משרד החוץ, 3 מיליון התקפות על אתר רוה"מ ו-3 מיליון התקפות על אתר ממשל זמין.

בפעמים הבאות נביא בפניכם כמה מהטכנולוגיות המרשימות, שהוצגו בכנס הגנת המולדת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן