Skip to content

קורנרשוט – מערכת נשק היורה מעבר לפינה

קורנרשוט היא מערכת נשק קל, המתוכננת להתמודדות עם איומים קטלניים המסתתרים מעבר לפינה, מעל קירות או מתחתיהם, בסמטאות ורחובות ובתוך מבנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מערכת הנשק קורנרשוט, שהוצגה בכנס הגנת המולדת, היא מערכת נשק היודעת לירות באמצעות אקדח המורכב בקידמתה, מעבר לפינה, מבלי לחשוף את המפעיל לאש אוייב. המערכת, המכונה על ידי הלוחמים כ"רובה היודע לירות הצידה", היא פרי המצאתו של עמוס גולן, סא"ל (מיל), לשעבר מפקד יחידת דובדבן, ששירת גם בימ"מ וכמ"פ בצנחנים, שנעזר בתעשיות ביטחוניות ישראליות ובמהנדסיה. היכרותו רבת השנים עם לחימה באזורים אורבניים מרובי איומים, הולידה את הפטנט הישראלי המדהים, שקרם עור וגידים בחברה אמריקנית-ישראלית, "קורנר שוט הולדינג" (Corner Shot Holding).

ללא חשיפה ראשונית

שיטות הלחימה כיום מחייבות את הלוחם לפרוץ לחדר, למטוס, או לכל תחום אחר תוך חשיפה אישית וסכנה מיידית לחייו. קורנרשוט מבטל את החשיפה הראשונית של הלוחם ומאפשר לו להתייצב בנקודת מסתור, לאתר את המטרה באמצעות כוונת וידאו המורכבת על מערכת הנשק ולפגוע באוייב מעבר לפינה.

מארב מעבר לפינה (צילום: יחצ)
מארב מעבר לפינה (צילום: יחצ)

זהו כלי נשק שאפשר לעשות בו שימוש רב במלחמה בטרור תוך כדי הגנה על החיילים. זאת מאחר מאחר ואפיון המלחמה בטרור הוא בדרך כלל של לחימה מורכבת בשטחים בנויים. לחימה בשטח בנוי חושפת את החיילים ומסכנת אותם מאוד. הקורנרשוט מסוגל לחסוך פציעות וחיי אדם בקרב הלוחמים באזורים כאלה. זוהי מערכת נשק קל, המתוכננת להתמודדות עם איומים קטלניים, המסתתרים מעבר לפינה, מעל קירות או מתחתיהם, בסמטאות ורחובות ובתוך מבנים.

עקרונות הפעולה

העיקרון הבסיסי של הקורנרשוט טמון בציר החוצה אותו בערך באמצע אורכו, המאפשר לחלקו הקדמי לנוע שמאלה או ימינה בהתאם לצורך. החלק הנע הקדמי מכיל מצלמת וידיאו צבעונית ואקדח, בדרך כלל מסוג גלוק, אך הוא מותאם לנשיאת אקדחים שונים. צילומי המצלמה נקלטים במסך קטן מול עינו של המפעיל, בחלקו האחורי של הנשק, שאותו הוא מחזיק. כשנקלטת המטרה, לוחץ המפעיל על "הדק אחורי", המחובר להדק של האקדח, הנמצא, מעבר לפינה בחלק המתקפל הקדמי, ומבצע את הירי.

אמצעים נוספים

לקורנרשוט אפשר לחבר אמצעים נוספים כגון משתיק קול, לייזר בתחום הנראה של כוונת עם נקודה אדומה, ליזר בתחום הנסתר, פנס וגם להשתמש בכדורי צבע לצורכי אימונים. מחירה של המערכת הוא כ-3,000-5,000 דולר, תלוי באמצעים המורכבים בה.

המערכת מסוגלת לפגוע במדוייק בכינון ישיר למרחק של כ-100 מטר, וכינון מעבר לפינה במרחק של 60-70 מטר. היא גם מסוגלת בתנועה מהירה להתיישר ולירות קדימה כאשר האיום מתייצב לפתע מול הלוחם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן