Skip to content

צניחה גדולה נוספת בהידבקות ילדים באיידס

330,000 ילדים נדבקו בשנה שעברה – 24% פחות מאשר בשנת 2009, בעקבות התקדמות מרטוריקה פוליטית ליישום תוכניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שלט בזמביה - באדיבות Avert - International HIV and Aids Charity
שלט בזמביה - באדיבות Avert - International HIV and Aids Charity

דוח של האו"ם מבשר על ירידה משמעותית במספר הילדים בעולם הנדבקים באיידס. אבל, מזהיר הדוח האחרון שפרסם האו"ם: "מאמצים נוספים רבים נחוצים", כדי להגיע למטרות מרוחקות יותר בהתמודדות עם האיידס בשנת 2015. מדווח ה-BBC.

על פי הדוח, 330,000 ילדים נדבקו בשנה שעברה – 24 אחוז פחות מאשר בשנת 2009. מנכ"ל UNAids אמר, שקצב ההתקדמות בהתמודדות על המחלה הולך וגובר.

יותר מ-34 מיליון בני אדם ברחבי העולם נושאים כנראה את נגיף האיידס. מספר המבוגרים הנדבקים בו מדי שנה נותר יציב, כ 2.5 מיליון בני אדם.

חולי איידס רבים יותר מקבלים היום תרופות מצילות חיים, אולם הדוח מציין ששבעה מיליון בני אדם ברחבי העולם, הזקוקים לטיפול, אינם זוכים לו. אפריקה שמדרום לסהרה היא עדיין האזור הנגוע ביותר בעולם, אף שמדינות אחדות עושות מאמצים מרשימים לצמצום מקרי ההידבקות החדשים.

מנכ"ל UNAids, מישל סיביד, אמר ל BBC: "אתיופיה, מלאווי ובוטסואנה הצליחו לצמצם מאוד את מספר הנדבקים החדשים… שתי מדינות הצליחו לצמצמם את מספר הנדבקים החדשים ביותר מ 50%… באופן כללי, עברנו משלב הרטוריקה הפוליטית ליישום תוכניות מניעה יעילות. אבל כמה מדינות אינן משתמשות באסטרטגיות הנכונות – רוסיה למשל, שם עדיין עולה מספר הנדבקים".

הדוח מצביע על עלייה ניכרת במספר מקרי המוות הקשורים באיידס במזרח אירופה, מרכז אסיה, המזרח התיכון וצפון אפריקה. UNAids מנתר התקדמות לקראת יעדים כגון צמצום של 50% בהידבקות בנגיף במהלך פעילות מינית עד שנת 2015, ומספק תרופות לבלימת פעילות הנגיף לכל 15 מיליון האנשים הזקוקים לכך.

הדוח מציין גם אתגרים שנותרו. למשל נכתב בו שיש צורך להגביר את המאמצים לאפשר מילת גברים, שהתבררה בניסויים כיעילה למניעת הידבקות. כמו כן מתוארים בו "מאמצים אינטנסיביים" לפיתוח שיטות מילה לא כירורגיות – ללא שימוש באזמל וללא תפרים – כך שגם אחיות מוסמכות יוכלו לבצע את ההליך.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן