Skip to content

ששה פצועים מרקטה באשכול, מתוכם ארבעה חיילים

רקטות גראד נורו בצהריים לבאר שבע. אחת יורטה על ידי כיפת ברזל. אלג'זירה: 6 הרוגים מהתקפות בעזה. הג'יהאד והחמאס מברכים על הפיגוע בתל אביב אך לא נוטלים אחריות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שישה בני אדם, בהם ארבעה חיילים, נפצעו היום (רביעי) קל עד בינוני מנפילה במועצה האזורית אשכול. ארבעה מהם  פונו במסוק חיל האוויר לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי. שניים נוספים פונו למרכז הרפואי שיבא בתל השומר.  

דובר צה"ל מוסר, כי במהלך היום תקף צה"ל יותר מחמישים מטרות, ביניהן משגרים מוטמנים, מנהרות טרור ומנהרות הברחה, תוך שהוא מסב נזק רב למערכים אלה ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור. כמו כן הותקפו מספר חוליות מחבלים המזוהות עם ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי, אשר עסקו בשיגור ירי רקטות.   

למרות זאת, צה"ל אפשר הבוקר את פתיחת מעבר ארז למעבר דיפלומטים ועובדי ארגונים בין-לאומיים. דובר צה"ל מסר כי צה"ל אפשר באופן חריג מעבר ציוד רפואי דרך מעבר זה לתושבי הרצועה. מעבר כרם שלום נסגר אתמול למעבר סחורות.

הערב הגישה ישראל תלונה רשמית לאו"ם בדבר שימוש באצטדיון כדורגל לירי רקטות לעבר ישראל על ידי החמאס. סגן שגריר ישראל באו"ם, אביתר מנור, העביר מכתב תלונה רשמי בנושא ליועץ מזכ"ל האו"ם לענייני ספורט, וילפרד למקה, בו קרא לו לגנות בחריפות את העניין. מנור צירף למכתבו תצלום אוויר, בו רואים בבירור כי הטילים שוגרו מהאצטדיון ,וכתב: "לאור ההתנהגות 'הספורטיבית' הלא שגרתית, אני סבור כי גינוי חריף מצדך יהיה ראוי". מדובר באצטדיון שהופצץ על ידי מטוסי חיל האוויר ביום שני השבוע.

הפצצות בעזה היום בצהרים (צילום: סוכנות מען)
הפצצות בעזה היום בצהרים (צילום: סוכנות מען)

צה"ל הגביר היום את תקיפותיו בעזה במקביל לפיגוע בצהריים  בתל אביב ולאורך כל שעות הבוקר. הותקפו מטרות ברחבי רצועת עזה. צה"ל הודיע כי פגע בחוליה של שלושה אנשי חמאס בחאן יונס. לפי הודעת צה"ל, החוליה התכוונה לשגר רקטות לישראל.

במקביל לתקיפות בעזה, נמשך גם הירי מהרצועה לעבר יישובי הדרום. לקראת השעה14:00 , נורה מטח של רקטות גראד מהרצועה לעבר באר שבע. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת, ולא דווח על נפגעים בעיר. כשעה לפני כן שוגרו מספר מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף-עזה, וכולן נפלו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול, מרחבים ובני שמעון. בכל המקרים לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש. מוקדם יותר נפלו רקטות בשטחים פתוחים באזור מטה יהודה בלי לגרום לנזק. רקטות נוספות פגעו בבתים בבאר טוביה וגרמו לנזק אך ללא נפגעים.

סוכנות מען דיווחה היום, כי טיל שנורה ממטוס אף-16 פגע בביתו של עיסאם דעליס, יועצו של ראש הממשלה איסמעיל הנייה, במחנה הפליטים נוסייראת במרכז הרצועה. לפי הדיווח הזה, הבית נהרס כליל. רשת אל ג'זירה דיווחה כי שישה בני אדם נהרגו היום בתקיפות צה"ל ברחבי הרצועהבסך הכול הותקפו כ-1,700 ברחבי הרצועה מאז תחילת המבצע.

כוחות תותחנים ירו היום לעבר מרחבים החשודים כמרחבי שיגור בצפון הרצועה.  דובר חמאס, סמי אבו-זוהרי, הגיב היום לפיגוע בתל אביב ושיבח את הפעולה אך לא נטל אחריות. "חמאס מברך על המתקפה בתל-אביב ורואה בה תגובה טבעית למעשי הטבח הישראליים בעזה", הוא אמר. תנועת הג'יהאד האיסלאמי בירכה על הפיגוע ואמרה כי זהו "ניצחון לדם של השהידים". בעזה מנו היום יותר מ-130 הרוגים, מהם כ-60 אזרחים, בהם 34 ילדים לפחות.

החמאס לא נוטל אחריות. האוטובוס לאחר הפיגוע (צילום: רפי מיכאלי)
החמאס לא נוטל אחריות. האוטובוס לאחר הפיגוע (צילום: רפי מיכאלי)

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן