Skip to content

טלוויזיה: סדרות מומלצות לסוף השבוע

רוצים, לשם שינוי, לראות על המסך פרצופים שאינם של אהוד יערי, רוני דניאל וצבי יחזקאלי? דגמנו עבורכם כמה סדרות נחמדות ומומלצות, שיעשו לכם טוב על הלב ועל הנשמה. שם המשחק: אסקפיזם. תהנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שבוע סוער קיבלתי החלטה לא פשוטה לראות בטלוויזיה פרצופים שאינם של אהוד יערי, רוני דניאל או צבי יחזקאלי. בערך פרק וחצי לתוך "הומלנד", הבנתי שגם אסקפיזם צריך לבחור. לכן דגמתי מספר סדרות מומלצות, עבורי ועבורכם במיוחד לסוף השבוע, מתוך ההיצע המרשים של HOT  ו-YES. אם גם אתם רוצים פסק זמן מהחדשות, מהפרשנויות ומהתחזיות הבלתי נלאות הרשו לעצמכם, ולו לשעה קטנה בלבד, לראות משהו שעושה טוב על הנשמה.

"הבורג'ס" ו"שושלת בורגי'ה"- HOT  ו-YES

אחרי ששמענו וראינו בערוצי החדשות כל אדם שכף רגלו אי פעם דרכה במשכן הכנסת מימי ראשיתה של מדינת ישראל, קשה שלא לחשוב אם פעם הכל היה פשוט יותר. ב-HOT VOD  אפשר למצוא את שתי העונות הראשונות (והיחידות עד כה, השלישית בדרך) של הסדרה המצוינת: "הבורג'ס".

מתברר שגם בימי הביניים היו שחיתויות בשלטון, זיופים של פתקי הצבעה ותאוריות קונספירציה, רק שאז לא היתה אופוזיציה פעילה (בעצם, אולי המצב לא כל כך שונה היום…). "הבורג'ס" מציעה חלון אל ימי השלטון של שושלת בורג'יה ברומא, בשיא גדולתה.

האב, רודריגו בורג'יה, הוא קרדינל שמונה לאפיפיור בדרכי מרמה. בנו הבכור, צ'זרה, מכהן כקרדינל, אך עם רדת השמש לא חושש להפר את שבועתו הדתית. הבן האמצעי, חואן, נאמן לאביו בכל מחיר, ושוחט את כל מי שנקרה בדרכו. הבת הקטנה, לוקרציה, מנסה לשמור על תמימותה כשהמציאות משתלטת. לכל אלה מצטרפים  אשתו של האפיפיור, זונת צמרת לשעבר, המאהבת שלו ששמה עינה על משרה פוליטית בכירה, ורוצח שכיר שאמונתו עיוורת.

הסדרה הזו טרם תפסה את מקומה בטקסי הפרסים הנחשבים, אבל אין עוררין על כך שמדובר בתוכן מקורי וממכר, שעטוף בצוות שחקנים יותר מנעים לעיניים. "הבורג'ס" אמנם לא נצמדת במאה אחוז לעובדות ההיסטוריות, אך עדיין מהווה צוהר אל עולם באמת מרתק.

מתברר שהחיים מלאים הפתעות, ב-YES  משודרת סדרה בשם "שושלת בורג'יה", שיצאה בחו"ל במקביל ל"הבורג'ס", ומציגה את אותם קווי עלילה, עם אותן דמויות, ולעתים גם את אותם מונולוגים. זהו אחד מהמצבים הנדירים בהם גם ב-HOT  וגם ב-YES  משודרת אותה סדרה, באותה רמה של עדכניות וקרבה אל מועד השידור המקורי. ההבדל היחיד, והלא קטן בכלל, הוא שב"הבורג'ס" השחקנים והשחקניות יפים יותר באופן משמעותי, כך שתעשו את השיקול שלכם. חשוב לציין שהסדרות מלאות באלימות ובעירום כמעט מלא.

"סקס והעיר הגדולה"- HOT  ו-YES

אין, פשוט אין על ניו יורק. במיוחד בזמן מבצע צבאי בישראל. כל הצצה לעיר בה החלומות מתגשמים מעלה חיוך על הפנים, וכל זה תקף במיוחד כשעל רקע העיר צועדות להן ארבע בנות חינניות בחיפוש אחר גבר…גדול.

גם בשידורים חוזרים, וגם בפעם המיליון, אנחנו, גברים ונשים, מתים להיות שם איתן, סביב שולחן בית הקפה או במיטה.

צפייה ב"סקס והעיר" היא האסקפיזם המושלם: גם אמריקה וגם הומור שנון, וכל זה נמשך על פני שש עונות מצוינות (מה שקשה להגיד על סדרות אחרות). כל פרק נמשך רק עשרים דקות, ובכלל שלא מדובר בסדרת מתח, אין שום בעיה לזפזפ בחזרה לערוץ 2 בתום כל פרק, ולהיזכר שבעצם פה זה לא ניו יורק.

"עד עצם היום הזה"- YES

על הסדרה הזו המלצתי בעבר, ואני חוזרת וממליצה עליה גם עכשיו, כי דבר כזה הטלוויזיה עוד לא ייצרה. "עד עצם היום הזה", או בשמה המקורי והמדויק יותר, Once Upon a Time, שייכת לרשת ABC  שבבעלות "דיסני", וזה כבר מבטיח הנאה צרופה. עכשיו דמיינו לעצמכם "דיסני" עם טוויסט, והרי לכם סדרה ממכרת ומצויינת, שתסחוף אתכם פרק אחר פרק אל עולם האגדות כמו שמעולם לא הכרתם.

"עד עצם היום הזה". צילום: ABC/JACK ROWAND

דמיינו לעצמכם שכל הדמויות המוכרות והאהובות מתכנסות יחדיו בארץ אחת קסומה, ובה, איך לא, מלכה רעה ומרשעת. המלכה מטילה קללה על כולם, ושולחת אותם למקום בו אין "אושר ועושר עד עצם היום הזה". המקום הזה הוא כמובן עיירה קטנה בעולם שלנו, מודל 2011. כך מוצאים עצמם ג'פטו, כיפה אדומה, שלגייה, עוץ לי גוץ לי, ג'ימי קריקט ועוד בגרסת תלת-ממד לא נעימה במיוחד, כאשר אינם מודעים למי שהיו פעם. יום אחד מגיעה לעיירה בחורה צינית עם אקדח, והכל משתנה.

מה שמגניב באמת ב"עד עצם היום הזה" הוא השילוב היצירתי (מאד) בין העולם של האגדות לעולם של היום, ועוד יותר – הקישור בין כ-ל הדמויות מכ-ל האגדות. כשתצפו בסדרה, תמצאו את עצמכם נדלקים כל פעם מחדש, כאשר שתגלו למה המלכה הרעה כועסת על שלגייה, איך ג'ימיני הפך לצרצר, ולמה לגמד "רגזני" קראו פעם "חולמני". מתאים גם לילדים, אבל לא קטנים מדי. אחרי הכל, לא תרצו להרוס להם את האגדות עם האמת הלא כל-כך יפה.

הקומדיות

אין מה לומר, הקומדיות תמיד היו ותמיד יהיו האסקפיזם המושלם. בין אם מדובר בסיטקומים הקלאסיים של שנות התשעים, או במוקומנטריים של היום, היצע הקומדיות של HOT  ושל YES, יספק לכם הנאה בכל שעות היום.

"משפחה מודרנית". צילום: ABC, ויקיפדיה

לא משנה מתי תפתחו את הערוץ הקומי שלכם בטלוויזיה, אחת מהסדרות האלה בדיוק תשודר, והיופי הוא שלא משנה באיזו עונה מדובר, ואם בכלל ראיתם פרק מהסדרה הזו קודם- לא יעברו עשר שניות עד שתשלימו פערים ותתחילו לצחוק.

"חברים", השנה הראשונה. צילום: ויקיפדיה

HOT  כרגע מתמקדת יותר בשידורים חוזרים של הקומדיות המוכרות והאהובות – "חברים", "סיינפלד", ו"שנות ה-70", ו-YES  משדרת בעיקר את הקומדיות החדשות יותר, דוגמת "המפץ הגדול", "רוק 30", ו-"משפחה מודרנית".

אם תשאלו אותי, למרות שהשנייה מחזיקה את מרבית הסדרות הקומיות, אין על כמה שעות עם השטויות של קריימר או הקומדיה הפיסית הגאונית של רוס גלר.

במיוחד בימים לא פשוטים אלה, לפעמים הכי טוב לברוח לאיזו קומדיה קלילה, בלי התחייבות ובלי הבטחות, ופשוט לצחוק.

"דוסון קריק" ו-"פליסיטי"- HOT

הדובדבן שבקצפת ה-VOD , ואולי היתרון היחיד שיש ל-HOT  על YES בנקודת הזמן הזו הוא שתי הסדרות הקלאסיות האלה.

כולנו ראינו "דוסון קריק" ו"פליסיטי", אבל בגלל הקושי שבהקלטת וידאו מהטלוויזיה בשנות ה-90, הרשינו לעצמנו לדלג על כמה פרקים פה ושם, ולעתים גם על עונה או שתיים.

לא שזה הפריע במיוחד. אחרי הכל, דרמת נעורים היא דרמת נעורים, אבל יש משהו בצפייה המסודרת בשתי הסדרות האלה, מההתחלה ועד הסוף, שמשלב נוסטלגיה עם ציניות, ושווה כל רגע.

אם אתם בקטע לקצת אהבת נעורים, אני ממליצה בחום לצפות ב"דוסון" וב"פליסיטי" עם חברים. אם אתם מעל גיל 18, לא חסרים משחקי שתייה מעניינים בנושא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן