Skip to content

אפקט עמוד ענן: הליכוד ביתנו נחלש לטובת הימין, העבודה מתחזקת

הסקר מצביע על כך שרק 32 אחוזים מקרב הנשאלים תמכו בהפסקת האש ו-60 אחוז התנגדו. שמונה אחוזים השיבו "לא יודע". רק חמישה אחוזים מן הנשאלים סברו כי מטרות מבצע "עמוד ענן" הושגו במידה מלאה; 48 אחוזים סברו כי המטרות הושגו חלקית; 24 אחוזים השיבו כי המטרות הושגו במידה מעטה ו-12 אחוזים השיבו כי המטרות כלל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סקר בחירות שנערך אמש עבור ערוץ הכנסת, מגלה כי להפסקת האש הייתה השפעה מיידית על נטיות הבוחרים: "הליכוד ביתנו" נחלש, הימין התחזק משמעותית, גם "העבודה" התחזקה ומרצ הכפילה את כוחה לשישה מנדטים. עם זאת גוש הימין עדיין חזק משמעותית מגוש השמאל: 66 מנדטים לעומת 54.

הסקר נערך מיד לאחר סיום מסיבת העיתונאים, שבה הודיעו ראש הממשלה נתניהו והשרים ברק וליברמן, על הפסקת האש. בסקר – שבוצע ע"י חברת  – Pnel4Allהשתתפו 501 משיבים. טעות הדגימה היא 4.3 אחוזים.

הסקר מצביע על כך שרק 32 אחוזים מקרב הנשאלים תמכו בהפסקת האש ו-60 אחוז התנגדו. שמונה אחוזים השיבו "לא יודע".

מבצע "עמוד ענן" - לא היטיב עם "הליכוד ביתנו" (צילום: טל ים)
מבצע "עמוד ענן" - לא היטיב עם "הליכוד ביתנו" (צילום: טל ים)

רק חמישה אחוזים מן הנשאלים סברו כי מטרות מבצע "עמוד ענן" הושגו במידה מלאה; 48 אחוזים סברו כי המטרות הושגו חלקית; 24 אחוזים השיבו כי המטרות הושגו במידה מעטה ו-12 אחוזים השיבו כי המטרות כלל לא הושגו. 27 אחוזים השיבו כי המבצע חיזק את כושר ההרתעה של ישראל; 31 אחוזים ענו כי המבצע החליש את כוח ההרתעה ו-38 אחוז סברו כי המבצע לא שינה את כושר ההרתעה.

56 אחוזים מהנשאלים סבורים כי החמאס יצא מחוזק מהעימות; 18 אחוזים השיבו כי הוא יצא מוחלש; 21 אחוזים ענו כי כוחו של החמאס נותר ללא שינוי. לעומת זה סברו רק 21 אחוזים כי ישראל יצאה מחוזקת; 45 אחוזים סברו כי יצאה מוחלשת ו-28 אחוזים ענו כי יצאה ללא שינוי בכוחה.

בנימין נתניהו. רק 37 אחוזים מרוצים מתפקודו (צילום: ציפי מנשה)
בנימין נתניהו. רק 37 אחוזים מרוצים מתפקודו (צילום: ציפי מנשה)

רק 37 אחוז אמרו כי הם מרוצים מתפקודו של נתניהו ו-60 אחוזים אמרו כי הם אינם מרוצים. לעומת זאת, 41 אחוזים היו מרוצים מתפקודו של ברק ו-55 אחוזים לא היו מרוצים מתפקודו. עם זאת, 34 אחוזים עדיין חשבו כי נתניהו הוא המתאים ביותר להיות ראש ממשלה, לעומת 16 אחוז שחשבו כי שלי יחימוביץ' מתאימה יותר. 60 אחוזים אמרו כי לא ישנו את הצבעתם לנוכח תוצאות מבצע "עמוד ענן"; 18 אחוז אמרו כי ישנו את הצבעתם ו-22 אחוזים אמרו כי אינם יודעים.

ואלו תוצאות הבחירות עפ"י הסקר, לו היו נערכות היום: "הליכוד ביתנו" – 33 מנדטים; "העבודה" – 24; הרשימה המאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי – 13; "יש עתיד" – 11; ש"ס – 10; "יהדות התורה" – 6; מרצ – 6; "עצמה לישראל" בראשות אריה אלדד ומיכאל בן ארי – – 4; "עם שלם" בראשות ח"כ חיים אמסלם – 3; חד"ש – 3; בל"ד – 3; רע"מ תע"ל – 3. "קדימה" ו"עצמאות" אינן עוברות, עפ"י הסקר הזה, את אחוז החסימה. אחוז המתלבטים – 31%.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן