Skip to content

אל תאמינו לשקרי הממשלה, מאזן הכוחות במזה"ת השתנה

כשראש הממשלה ושריו מתגאים בחיסולו של אחמד ג'עברי, "רמטכ"ל" החמאס, אני צוחק. אפשר לחשוב מי היה אחמד ג'עברי... עשו ממנו רמטכ"ל של מעצמת-על. ומתהדרים בהרס התשתיות בעזה. אפשר לחשוב איזה תשתיות יש בעזה! ומי אמר שלא מדברים עם חמאס?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אין מנצח במלחמה. אין מנצח במבצע או בכל לחימה עם כזה שם או אחר. ואין מנצח במבצע עמוד ענן. ומעל לכל זה: אל תאמינו לשקרים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שריו ושאר חברי הכנסת שלו ועסקניו. הם קיבלו מהלומה, הם לא עשו מאומה בעזה למרות 97574847932 הפצצות. אל תאמינו לשקרים שלהם, תבינו: מאזן הכוחות במזרח התיכון השתנה. וכן, כן מדברים עם חמאס. ועוד איך מדברים.

כשראש הממשלה ושריו מתגאים בחיסולו של אחמד ג'עברי, "רמטכ"ל" החמאס, ומתגאים בהישג הזה במבצע עמוד ענן, אני צוחק. אפשר לחשוב מי היה אחמד ג'עברי… עשו ממנו רמטכ"ל של מעצמת-על. כאילו היה מפקד צבאי של איזה מדינה עם צבא ענק שמחזיק ומייצר את מיטב הנשק בעולם. הרי ברור, הלך ג'עברי, יגיע אחר. אולי טוב ממנו, אולי פחות טוב, אבל בשורה התחתונה – דבר לא ישתנה. בממשלה מנסים לצייר את חמאס כמו ארגון צבאי אדיר. הרי אילו היה אדיר, לא היה כל כך קל לחסל את הרמטכ"ל שלו.

הניסיון למכור לתושבי המדינה שקרים לגבי הישגי מבצע עמוד ענן הוא פתטי. מתהדרים בהרס התשתיות בעזה. אפשר לחשוב איזה תשתיות יש בעזה! הפציצו את משרדי ראש הממשלה איסמעיל הנייה? כל הכבוד, באמת – הישג מדהים! וואו. הרי בתוך חודש יבנו משרד חדש. הפציצו מחסנים? כן, זה באמת הפיל אותי מהכסא. מתהדרים בהפצצת 93748857 יעדים בעזה. אפשר לחשוב מה הרסו והפציצו. עוד משרד, עוד מחסן, עוד בית קפה, עוד חדר בו מתאספים אנשי חמאס, עוד איזה מבנה סתמי, עוד בית. מה השגתם? כלום ושום דבר. אבל מרוב שביבי וחבר מרעיו פתטים, הם אף מאמינים לשקר שלהם ומנסים למכור אותו לתושבים.

הרי הסכסוך הזה הוכיח שוב ושוב שבכוח – זה פשוט לא הולך. לא כי חמאס מדהים, אלא כי זה פשוט לא עוזר במציאות הקיימת. אני נגד חמאס. שונא את הארגון הזה, אבל היי, זה לא הולך בכוח. אלא רק בהידברות.

ממשלת ישראל דיברה, מדברת ותדבר עם חמאס

לגבי ההידברות, ממשיכים למכור את השקר הכי גדול שיש: "לא מדברים עם חמאס". ממשלת ישראל דיברה, מדברת ותדבר עם חמאס. את זה כמובן אף ראש ממשלה או שר לא יגיד בפומבי, וגם לא אמר בעבר בפומבי. אולי לעת עתה. אבל כן, דיברו עם חמאס. דיברו עם חמאס עוד לפני הדיבורים איתו לגבי עסקת שחרור גלעד שליט. דיברו איתו גם במו"מ להשגת הפסקת אש במבצע עמוד ענן. וידברו איתו גם בעתיד.

ניצחון שכזה (צייר: יונתן שתיל)
צייר: יונתן שתיל

זה אולי לא נראה כלפי חוץ בתקשורת כפי שהוא נראה מאחורי הקלעים, אבל אפשר היה להריח זאת: ארה"ב, אולי בראשונה זה עשרות שנים, היתה נגד ישראל, בלמה את ישראל ועשתה חשבון מיליון פעם לממשל החדש במצרים בראשות הנשיא, מוחמד מורסי.

אין ספק, מאזן הכוחות במזרח התיכון השתנה. אילו חוסני מובארק היה עדיין הנשיא, ישראל היתה מזמן נכנסת קרקעית לעזה. הרי מובארק היה נותן אור ירוק בלי למצמץ (כאילו שישראל היתה מחכה ממנו לאור ירוק). אבל עכשיו המצב שונה: מורסי לא רק נשא נאום עם מסר ברור בשישי האחרון, אלא אף פעל בשקט רב והצליח להשפיע השפעה רבה. ארה"ב, שמודעת לשינויים שהתרחשו במזרח התיכון, ובמיוחד במצרים, הבינה את המסר ופשוט בלמה את ביבי. כי זהו, יש כללי פעולה חדשים באזור. וכל מי שראו בבחירת מורסי איום על בטחונה של ישראל התבדה, כמובן; הסטיגמות והדעות קדומות התפוצצו לו בפרצוף.

במסיבת העיתונאים המגוחכת של ביבי, ברק וליברמן אפשר היה להרגיש את הרצון שלהם לשכנע בכוח את הצופים ולמכור להם שקר ענק בכל דרך. ביבי, שהודה לנשיא ארה"ב ולשרת החוץ שלה, לא הודה לנשיא מצרים. אי מתן התודה למורסי היה הוכחה לכך שמורסי בלם אותו ואת גחמותיו. ושביבי מתוך אגו פשוט לא יכל להודות לו, כי הוא – התקפל, שוב!

שוב, האנשים ביציעים הוכיחו שהם יודעים כדורגל טוב יותר מהמאמן

ג'יאני אניילי המנוח, בעלה ונשיאה לשעבר של קבוצת הכדורגל האיטלקי יובנטוס, אמר פעם: "ביציעי האוהדים יושבים אנשים שמבינים כדורגל יותר מהרבה מאמנים ואנשים שמתעסקים בכדורגל". והאמת היא, שבמדינה יש המון אנשים שמבינים דברים ויודעים דברים שביבי עוד לא למד. כולם ידעו, שמבצע עמוד ענן היה מהול באינטרסים פוליטים. והיו מי שאמרו שזה עוד יחזור לביבי כבומרנג ואף עלול במידה רבה לגרום לכך שלא יבחר בבחירות בינואר. אז שוב, האנשים ביציעים הוכיחו שהם יודעים כדורגל טוב יותר מהמאמן של קבוצתם…

מבצע עמוד ענן היה לדעתי אף בעל אינטרסים כלכליים שקשורים בתקציב הביטחון. משרד הביטחון רוצה עוד כסף, ומשרד האוצר אומר תקופה ארוכה "אין יותר כסף, זהו!". אבל כעת, בגלל "האחדות הלאומית בקרב", משרד הביטחון יהיה בעמדה חזקה יותר כדי לקבל כנראה תוספת תקציב כאוות נפשו. הכל כסף, חביבי… כל העולם נסוב סביב הכסף.

מה הלאה? פשוט מאוד, צריך להגיע להסדר מדיני עם הרשות הפלסטינית ביחד עם חמאס. ומי שאומר לכם שאין פרטנר, תגידו לו שהוא שקרן. כי יש. עובדה, ביבי דיבר עם חמאס…

[related-posts title="עוד בנושא עמוד ענן"]

4 Comments

  1. דניאל
    24 בנובמבר 2012 @ 18:35

    הקוורטט הציב לחמאס שלוש דרישות פשוטות: להכיר בהסכמים קודמים, להכיר בזכות הקיום של מדינת ישראל, לעזוב את דרך האלימות. איזה מהתנאים הללו נראה לך מיותר לצורך דיאלוג?

  2. Omessi
    23 בנובמבר 2012 @ 15:57

    אסור להתעלם משני יעדים שהושגו במצבע,
    למרות שבכלל תוכננו דברים אחרים:

    [1] העולם שכח מאיראן
    [2] העולם שכח מסוריה

    מצד שני, איזה טוב יצא לנו מהשגת יעדים "מפתיעים" אלה, לא ברור…

  3. שרה
    23 בנובמבר 2012 @ 9:07

    זה נחמד שאתה משלה את עצמך בכל מיני פנטזיות. אם זה מנחם אותך ואחרים, על הכיפאק!

  4. פנינה כץ
    23 בנובמבר 2012 @ 6:48

    מסכימה לגמרי .אכן, מאזן הכוחות השתנה ואת זה גם רואים החיזבללה בצפון. רק אוסיף, ש יש לי הרגשה מוזרה שעמוד הענן הזה גם נועד לבדוק את מידת יעילותן של כיפות הברזל ציני? אולי. אבל בכנויפיה הזאת יש מידה גדולה מהחומר הזה. או אפשר במילים מכובסות יותר: בלון הניסוי לפני שהולכים למערכה עם איראן. לשמחתנו אם מותר להגיד בארץ מתלהמת שכזאת, התבררר שמישהו נבהל וחירבן קוביות בזמן המבצע ועוד אחד דפק על השולחן וכמעט פיצץ את "ההרמוניה" של הטרוייקה.
    "לך תהרוס עם אלה מדינה"…:)
    ובכל כותרות העיתונות העולמית : מוזכרות זו ליד זו 'חמס וישראל' – כישויות זהות. לא עוד מדינת ישראל ואירגון הטרור חמאס, אלא ישראל וחמאס. – Israel-Hamas ceasefire comes into effect in Gaza
    תודה לטרויקה שהלכה להרוס ויצאה בונה ואולי מפה אנחנו יוצאים לדרך חדשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן