Skip to content

צה"ל עצר חמישה חברי פרלמנט מטעם החמאס

בשני הלילות האחרונים נעצרו יותר מ-100 פעילים מארגוני טרור שונים, חלקם בכירים, וביניהם גם התארגנות של חמאס וג'יהאד אסלמי, האחראית לפיגוע האוטובוס בתל אביב. משטרת ירושלים הגבירה כוננות מחשש להפגנות זעם עקב גל המעצרים הרחב. הפלסטינים מדווחים על הרוג ופצועים מירי צה"ל ליד גדר הרצועה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל עצר הלילה (שישי) בגדה חמישה חברי פרלמנט פלסטינים מטעם החמאס, כך טוענים כלי תקשורת  פלסטיניים. גורמים פלסטיניים מסרו כי נעצר את מזכיר המועצה המחוקקת, מחמוד א-רמחי, בביתו שבישוב אל-בירה, כמו כן נעצרו צירי הפרלמנט מטעם החמאס, פתחי אל-קרעאווי וריאד רדאד מטול כרם, עמאד נופל מקלקיליה וכן חבר פרלמנט נוסף שחי באזור חברון. 

כמאה מעצרים בגדה מאז הפסקת האש (צילום: דו"צ)
כמאה מעצרים בגדה מאז הפסקת האש (צילום: דו"צ)

בחמאס טוענים כי אלו פעולות שנובעות מתסכול על ניצחון החמאס במלחמת עמוד ענן. בראיון שנתן הבוקר בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, הוא אמר כי הגעת הטילים של חמאס ללב תל אביב "שינתה את משוואת העימות עם הישות הישראלית" ויצרה מאזן אימה "שיגרום לישראל לחשוב אלף פעם בעתיד לפני כל מתקפה אפשרית על רצועת עזה". 

סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה היום בצהריים, שפלסטיני אחד נהרג ו-19 נפצעו מירי של צה"ל במזרח העיר חאן יונס,  ליד גדר הרצועה, לפני תפילות יום השישי. לפי הצבא, כוחות צה"ל ירו באוויר עקב הפרות סדר ליד הגדר.

מצה"ל נמסר, כי מבצע המעצרים רחב ההיקף בכל רחבי איו"ש המשיך גם הלילה על ידי צה"ל, תוך שיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ומשמר הגבול. גל המעצרים נערך בעקבות העלייה באירועי האלימות והטרור בימים האחרונים ביו"ש וכחלק מפעולות כוחות הביטחון להשבת השקט למרחב. במסגרת הפעולה נעצרו בשני הלילות האחרונים יותר מ-100 פעילים מארגוני טרור שונים, חלקם בכירים, וביניהם גם התארגנות של חמאס וג'יהאד אסלמי, האחראית לפיגוע האוטובוס בתל אביב ביום רביעי האחרון. במעצרים לקחו חלק כוחות מילואים שגויסו במסגרת "עמוד ענן", כמו גם כוחות מיוחדים. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

גורם בכיר בפיקוד המרכז אמר אתמול, כי "מאז תחילת המבצע, האירועים נפלו על קרקע פורייה וישנה באיו"ש הסלמה בכל פרמטר. מדובר במציאות אחרת ועל כן מופעלים כוחות ביטחון שוטף מוגברים. נעשה הכל כדי שלאחר הפסקת האש ההסלמה לא תמשך, אך זו דרך פעולה אפשרית שאנו ערוכים אליה".

הגורם ציין כי מדובר בטרור עממי דוגמת זריקות אבנים, בקבוקי תבערה והפרעות סדר בפריסה רחבה. "האירועים מופיעים בכמות גבוהה יותר ומתקיימים במספר זירות במקביל. ישנה התעוררות של האוכלוסייה הפלסטינית ברמת אלימות קשה בזירות רבות, ובפעילות לאורך זמן, מהבוקר ועד שעות הלילה".

הבכיר הוסיף, כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מפעילים מאמץ רב למיגור התופעות תחת לחץ לא פשוט. "המנגנונים נמצאים בבעיית לגיטימציה מול הרחוב הפלסטיני, תוך תפקוד דיפרנציאלי בין הגזרות ואנו מפעילים אותם ככלי מבצעי על מנת להחזיר ולשמר את היציבות באזור, כפי שהייתה לפני תחילת המבצע". הוא ציין בנוסף, כי מתקיים מאמץ מחוץ לאיו"ש, כולל מרצועת עזה, של ניסיונות לבצע פעולות טרור בגדה המערבית.

כוננות מוגברת לקראת תפילות יום שישי בהר הבית (צילום: משטרת ישראל)
כוננות מוגברת לקראת תפילות יום שישי בהר הבית (צילום: משטרת ישראל)

הבוקר גם הגבירה משטרת ירושלים את הכוננות לקראת תפילות הר הבית בעיר. החשש במשטרה הוא, כי עקב גל המעצרים הנרחב אתמול והלילה, יתקיימו היום הפגנות אלימות בתום תפילות יום השישי במסגד אל אקצה.

בדומה לשבוע שעבר, המשטרה תגביל את כניסת המתפללים לגברים נושאי תעודות זהות כחולות בלבד, מגיל 40 ומעלה. לנשים לא תהיה כל הגבלה. מאות שוטרים ואנשי משמר הגבול התפרסו משעות הבוקר סביב הר הבית והעיר העתיקה על מנת למנוע כל ניסיון להפר את הסדר.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן