Skip to content

מתגבשת תוכנית עידוד להחזרת התיירות

כבר בשבועות הקרובים יינקטו צעדים אופרטיביים כדי להחזיר את התיירות הנכנסת למסלול הצמיחה בו הייתה בשלוש השנים האחרונות. לדברי שר התיירות, היקף הנזק לתעשיית התיירות אינו מבוטל, אך שיקום התיירות והשבת הפרנסה לתושבי הדרום, הם חלק חשוב מהניצחון ומהווים משימה לאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, המנכ"ל נועז בר ניר, ובכירים ממשרדו נפגשו ביום חמישי החולף ביוזמת לשכת התיאום של תעשיית התיירות, בראשות מיכאל פדרמן, עם ראשי התעשייה, כדי לגבש תוכנית לשיקום התיירות ולעידוד החזרה לשגרה.

מלון מג'יק סנרייז מרשת פתאל באילת. נזק לא מבוטל למלונות אילת.(צילום: רשת פתאל)
מלמלון מג'יק סנרייז מרשת פתאל באילת. נזק לא מבוטל למלונות אילת.(צילום: רשת פתאל)

הנוכחים דיווחו על ביטולים בשיעור ממוצע של 10%-20% ועל עצירה בהזמנות חדשות. דובר על כך שהפגיעה מורגשת בנוסף לדרום, גם בירושלים ובתל אביב ואף בשאר חלקי הארץ ובעיקר באילת, שבה בוטלו עשרות כנסים מקצועיים גדולים שהיו מתוכננים החודש. כמו כן בוטלו טיסות של חברות התעופה הישראליות ואף טיסות שכר (צ'ארטרים) מחו"ל.

עם זאת, ביחס לחברות התעופה הזרות בארץ, נראה שהנזק נעשה לפי שעה לטווח הקצר בלבד ולא היו ביטולים רבים לטווח הרחוק. אף חברת תעופה סדירה לא ביטלה טיסה לארץ.

תמונת החזרה לשגרה חשובה להחזרת התיירות

אנשי תעשיית התיירות אמרו כי ניתן למזער את הנזקים וההערכה היא כי פוטנציאל השיקום גדול לעומת משברים שחוותה התעשייה בעבר. המשתתפים הדגישו את הדחיפות שבביצוע פעולות השיקום, שכן בתעשיית התיירות, בניגוד לתעשיות אחרות ולמפעלים, אי אפשר להחזיר חלק גדול ממה שאבד. המשתתפים אמרו עוד, כי התמונה של חזרת החיים למסלולם הרגיל חשובה ביותר להשבת מגמת העליה בתיירות לישראל.

לשכת מארגני תיירות נכנסת לקחה על עצמה לפעול מול המבטלים ולנסות לשכנע אותם לחזור בהם מהחלטתם ואגודת מורי הדרך הציעה לשלוח נציגים מטעמה לפגוש קבוצות תיירים בחו"ל, לצרכי הסברה, בעזרת מארגני התיירות הנכנסת.

הוסכם כי הפעולות הדחופות מחייבות התגייסות של כל הגורמים בתעשייה ושל הממשלה.

בין היתר הוחלט:

*לרכז את המאמצים השיווקיים לשלושת החודשים הקרובים, במיוחד אצל "משתמשי הקצה", כלומר בקרב התיירים עצמם. לתגבר קמפיינים שיווקיים במדינות המקור המובילות של ישראל: ארה"ב ורוסיה ובמדינות אירופאיות שונות. צוין, שברוסיה עומד לצאת בקרוב מאוד מסע פרסום גדול לתיירות בישראל. כמו כן עומד לצאת קמפיין שיווקי לשוק האוונגלי בארצות הברית.

חדר אירוח ב"ארמון בחול" בעין הבשור. קמפיין שיווקי של תיירות פנים לכל הארץ עם דגש על הדרום
חדר אירוח ב"ארמון בחול" בעין הבשור. קמפיין שיווקי של תיירות פנים לכל הארץ עם דגש על הדרום

*לתגבר מנגנוני סיוע ותמריץ למארגני טיסות ותיירות לארץ. שר התיירות שלח מכתב לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה לתוספת תקציב לצורך מתן רשת בטחון לארבעת השבועות הקרובים למפעילי צ'רטרים לאילת בעונת החורף, כדי למנוע ביטולי טיסות ולמנוע נזק בלתי הפיך לעונה הקרובה. הפניה למשרד האוצר לתמוך בפעולות נעשית מאחר ששנת התקציב הסתיימה למעשה.

*פעילות במרחב הדיגיטלי: צילומים יזומים והפצת "עדויות מהשטח" של תיירים בארץ, המעידים על חזרה לשגרה. כבר בימים אלה מופק סרטון כזה בשיתוף עם עיריית תל אביב. גם בירושלים צולמו תיירים מטיילים באתרים בעיר.

*יציאה בקמפיין שיווקי של תיירות פנים לכל הארץ עם דגש על הדרום, בנוסף למבצעים אטרקטיביים לישראלים.

*במשרד התיירות בוחנים בחיוב בקשת גורמים בענף להגדיל את קרן השיווק (שתממן, בין היתר, כאמור, שליחת מורי דרך לפגוש בחו"ל קבוצות תיירים שאמורות להגיע לארץ בחודשים הקרובים, כדי לבצע פעולת הסברה ולעודד הגעה במטרה למנוע ביטולים).

*מנכ"ל משרד התיירות שלח מכתב לנציבות שירות המדינה ולגופים ציבוריים ופרטיים נוספים ובו בקשה לערוך באזורים שנפגעו את כל הכנסים והסמינרים המתוכננים.

*לפעול ברמת המדינה להסרת אזהרות מסע.

*הגברת אירוח מחליטנים מחו"ל, כדי שייווכחו בשיבה לשגרה.

בר ניר אמר כי המשרד יבדוק את ההצעות ויגבש תוכנית כבר בימים הקרובים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן