Skip to content

"השכנים הרוסים ממש גירשו אותי"

גם באשדוד נתקלים בני העדה בפני חומה בצורה כשהם רק מתעניינים בדירה ברובע ו' בעיר. היחס הבוטה הוא דווקא של תושבים שעלו לארץ מחבר העמים, שמסרבים לגור בשכנות עם בני העדה האתיופית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם באשדוד נתקלים בני העדה האתיופית בפני חומה בצורה כשהם רק מתעניינים בדירה ברובע ו' בעיר. היחס הבוטה הוא דווקא של תושבים שעלו לארץ מחבר העמים, שמסרבים לגור בשכנות עם  בני העדה

מאת יעל גל-און 

הרוחות שסערו בסוף השבוע שעבר בקריית מלאכי בפרשת ההדרה של בני העדה האתיופית משכונת מגורים בעיירה טרם שככו וכבר די ברור, כי קריית מלאכי אינה המקום היחיד בו סופגים בני העדה האתיופים יחס משפיל בבואם לרכוש או לשכור דירה.

עולים נגד עולים באשדוד. ההפגנה בקרית מלאכי (צילום: שי זיו)

השבוע מתברר כי גם באשדוד נתקלים בני העדה בפני חומה בצורה כשהם רק מתעניינים בדירה ברובע ו' בעיר. שמעון, (שם בדוי), בן העדה האתיופית, תושב אשדוד, אשר השתתף גם הוא בהפגנה שנערכה בקרית מלאכי, סיפר למגפון על יחס בוטה דווקא מתושבים שעלו לארץ מחבר העמים, אשר מסרבים לגור בשכנות עם תושבים בני העדה האתיופית.

"אני עליתי לארץ לפני עשרים שנה, במבצע שלמה. למדתי בישראל, הלכתי לצבא ולאוניברסיטה, נולדו לי פה ילדים ואני משלם מיסים כמו כולם, אבל כשנכנסתי לבניין ברובע ו' כדי לראות דירה שהוצעה למכירה השכנים הרוסים צעקו עלי. שאלו מה אני עושה פה מה אני רוצה? בהתחלה לא הבנתי למה הם שואלים, חשבתי שאולי הם רוצים לעזור אבל כשאמרתי שאני מחפש את דירה 21 שמוצעת למכירה, הם ממש גירשו אותי, אמרו לי שאסור לי לקנות את הדירה הזאת, זה לא בשביל אתיופים.

"שמעתי גם את הדברים שאמרה שרת הקליטה בוועדה שהייתה בכנסת. היא ביקשה שנגיד תודה על מה שאנחנו מקבלים, ואני לא כל כך מבין, הרי לא הגענו אתמול, מדינת ישראל השקיעה מאמצים ומשאבים רבים כדי להביא אותנו ובשביל מה? לשים אותנו בגטו? באשדוד יש לאתיופים תחושה מאד קשה של אפליה ואנחנו חייבים לחשוף אותה כמו שעשו בקריית מלאכי. זה לא יתכן שאנחנו לא נרגיש אזרחים שווים במדינה".

בתוך כך נערך בסוף השבוע שעבר ערב הצעדה לקהילת האתיופים בעיר אשקלון וזאת לציון עשרים שנה ל"מבצע שלמה", בטקס נכחו הקייסים של העדה ומשפחות רבות אשר הודו בפני חבר הכנסת וסגן יו"ר הכנסת שלמה מולה על הקליטה החמה בעיר אשקלון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן