Skip to content

ישראל החלה בהקלות לדייגי עזה: תחום הדיג יוכפל

גם החקלאים פלסטינים העזו היום לעבוד לאורך גדר המערכת. מנגד מצהירים בחמאס: הייצור והברחות נשק יימשכו. זה מה שהגן עלינו". האחראי על יחסי החוץ של החמאס גם צופה שבעקבות הניצחון של ועדות ההתנגדות ישופרו היחסים עם החיזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורמים מדיניים אישרו היום (שבת), כי ישראל תאפשר את הרחבת תחום הדיג מול חופי עזה. לדברי מקור רשמי במשרדו של ראש  ממשלת החמאס בעזה, איסמעיל הנייה, הודיעו לו נציגים פלסטינים בקהיר, כי ישראל תאפשר הרחבת תחום הדייג הפלסטיני, שהוגבל עד כה לשלושה מיל בלבד מהחוף, ל-6 מיל (כעשרה ק"מ).

ביום שני הקרוב  מתעתדת נציגות החמאס לפתוח, באמצעות נציגיה במצרים, את השיחות על הסכם הפסקת האש, עליהן הוסכם ביום חמישי האחרון. חקלאים פלסטינים, שהעזו היום לצאת לעבוד לאורך גדר המערכת סמוך למקום בו נהרג אתמול צעיר פלסטיני, סיפרו שהם עבדו בשקט לא רחוק מהחיילים הישראלים. החיילים צפו בהם בלי לעורר כל בעיה. מדובר בשטח של 300 מטר מגדר המערכת שאמור למנוע חדירת מחבלים לגבול ולישראל.

חלק מההגבלות הוסרו. דייגים בחוף עזה
חלק מההגבלות הוסרו. דייגים בחוף עזה (מקור: "בצלם")

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר לסוכנויות הידיעות השונות, כי הארגון לא יפסיק לייצר אמצעי לחימה או להבריח אותם לרצועת עזה. "אמצעי הלחימה האלה הגנו עלינו ואין סיכוי שנפסיק לרכוש ולייצר אותם", אמר.

הממונה מטעם חמאס על היחסים הבינלאומיים, אוסמה חמדאן, שגם הוא התראיין היום, אמר כי הוא מעריך שניצחון החמאס במלחמה ישפר את הקשר בין החמאס לחזבאללה, יחסים שנפגעו וכמעט נותקו בעקבות המלחמה בסוריה. "היחסים בין חמאס לחזבאללה היו טובים מאוד, אולם בשל חילוקי דעות בנוגע לנעשה בסוריה הם מעט נפגעו", הוא הודה והוסיף כי לדעתו, "בעקבות ניצחון פלגי ההתנגדות על ישראל ברצועת עזה, יחול שיפור ביחסים בין שני הארגונים".

איברהים אמין, בכיר חזבאללה ועורך העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם הארגון, מתח ביקורת חריפה על חמאס. הוא טען כי במהלך נאומו הארוך של חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס לשעבר, הוא לא זכר להודות לחזבאללה, לאיראן ולסוריה "על הנשק שסיפקו לארגונו במשך שנים כה ארוכות".

מנגד, חסן נסראללה, מזכ"ל החזבאללה, נשא אתמול נאום בו אמר: "הלקח מהמלחמה בעזה הוא שתנועות ההתנגדות מסוגלות לאזן בין הרתעה ותקיפה של האויב". נסראללה, שנאומו שודר בטלוויזיה הלבנונית, הוסיף כי "מטרת האויב הייתה לחסל את המפקדים בעזה, והוא נכשל. הוא רצה להשמיד את מערך הטילים בעזה, אולם לא היה ביכולתו לעשות זאת. הוא רצה להשיב את ההרתעה, אולם לא הצליח".

מוראד על אסי, חבר בכיר בארגון הדיג של דייגי עזה, בעזה, בירך היום על ההקלות הישראליות. הוא סיפר כי דייגים שיצאו היום לדוג, עברו ליד ספינות  חיל הים ויצאו מעבר לטווח שלושת המיילים שעד כה נאסר עליהם לעבור.  "הספינות הישראליות, שתמיד הגיבו בירי הרתעה כשספינת דיג חצתה את קו שלושת המיילים או הורו לנו לחזור", הוא אמר, "אפשרו לדייגים לצאת לטווח של שישה מיילים ולא עשו או אמרו כלום".

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן