Skip to content

ישראל מאיימת לפגוע במשלוח נשק מאיראן לעזה

הסאנדיי טיימס הבריטי מפרסם כי לווייני ריגול ישראליים זיהו מטען של רקטות וכלי נשק שהועמסו על ספינה באיראן, ובו רקטות פאג'ר 5 מפורקות. קיימת אפשרות שהוא כולל חלקי שיהאב 3 בליסטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל מתריעה כי תשמיד משלוח רקטות איראניות המיועדות לעזה", כך מפרסם היום (ראשון), ה"סאנדיי טיימס", בכותרת ראשית. על פי הפרסום,  לווייני ריגול ישראליים זיהו העמסת רקטות בנמל באיראן שייעודן ככל הנראה הוא עזה.

מהפרסום עולה כי ספינה העוגנת בנמל בנדר עבאס באיראן הועמסה ברקטות וכלי נשק נוספים, ומומחי מודיעין מאמינים כי יוברחו לעזה דרך הים האדום, משם למצרים ומשם לרצועה. המטען הועמס והוכן ביום חתימת הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס בשבוע שעבר. רק אתמול אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק,  לסוכנויות הידיעות השונות, כי ארגונו לא יפסיק לייצר אמצעי לחימה או להבריח אותם לרצועת עזה. "אמצעי הלחימה האלה הגנו עלינו ואין סיכוי שנפסיק לרכוש ולייצר אותם", אמר.

עוד פורסם כי גורמי המודיעין הישראליים מאמינים, כאמור, כי הספינה תעבור בנתיב ההברחה המוכר שמשמש את איראן להעברת נשק לעזה, דרך סודtן. "אנחנו סבורים שספינות איראניות שמוצבות באריתריאה ילוו את הספינה ברגע שהיא תיכנס לים האדום", אמר גורם  לעיתון הבריטי  והוסיף כי "ללא קשר להסכם הרגיעה, אנחנו נתקוף ונשמיד כל ספינת נשק לעזה ברגע שנזהה אותה".

גווית רקטה על הכביש (צילום: משטרת ישראל)
גווית רקטה על הכביש (צילום: משטרת ישראל)

ככל הנראה מדובר בחלקי רקטות פאג'ר 5 שהושמדו כמעט כולן בתקיפות חיל האוויר הישראלי ביום הראשון למבצע עמוד ענן, וחלקן שוגרו לעבר תל אביב וירושלים. רקטות אלו מפורקות לארבעה או חמישה חלקים על מנת שיקל להבריחם לעזה. העיתון מוסיף כי גורמי מודיעין ישראליים מאמינים כי המטען יועבר בנתיב שהוכשר היטב על ידי האיראנים להברחת נשק לעזה וכי הספינה תעזוב את מימיה הטריטוריאליים של איראן בדרכה לסודtן. 

בחודש שעבר טענה ממשלת סודtן כי ישראל הפציצה את מתחם מפעל הנשק בחרטום, שבו נבנו והורכבו טילים ארוכי טווח כמו השיהאב 3. הדיווח מוסיף כי ישראל סבורה כי כבר כעת נבנה מפעל חלופי לזה שנהרס בחרטום. על פי החשד, ייתכן שבמשלוח זה נמצאים גם חלקים להרכבת טילים בליסטיים מסוג שיהאב-3, המסוגלים לשאת ראש-קרב במשקל המגיע לאלף קילוגרם, ולפגוע במרכזי אוכלוסייה וביעדים ספציפיים בדיוק רב. זאת, להבדיל מהרקטות המצויות בידי החמאס המיועדות לאזור יישוב נרחב במגמה שירי הרקטה יפגע  במקום כלשהו בתוכו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן