Skip to content

תרומת ביצית אנונימית שנייה בהלל יפה

בסוף השבוע בוצעה ביחידה להפריה חוץ גופית של הלל יפה תרומת ביצית אנונימית חוקית שנייה במספר. בדומה לתורמת הראשונה, גם התורמת השנייה ענתה על כל הקריטריונים הנדרשים. פרופ' משנה אדריאן אלנבוגן, מנהל היחידה: "אני מקווה שבעקבותיה יגיעו נשים רבות נוספות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תרומת ביצית אנונימית וחוקית נוספת התבצעה בסוף השבוע שעבר ביחידה להפריה חוץ גופית במחלקת נשים ויולדות של המרכז הרפואי הלל יפה. מדובר בתרומה שנייה במספר, שבוצעה על ידי אישה בשנות ה-30 לחייה, שעמדה בכל הקריטריונים הנדרשים.

כידוע, בחודש יוני השנה, בוצעה ביחידה להפריה חוץ גופית של "הלל יפה" התרומה הראשונה, שסללה את הדרך ליישום חוק תרומת הביציות בישראל.

פרופ' משנה אדריאן אלנבוגן, מנהל היחידה להפריה חוץ גופית של המרכז הרפואי הלל יפה, שהיה בין הדוחפים למיצוב החוק וכיום נמצא בין אלו הדוחפים לממשו, מציין כי, כעת ישנן ביחידה מספר נשים שפנו למתן תרומה הנמצאות בשלבים שונים של התהליך. התהליך הוא מורכב ביותר ודורש מחויבות גבוהה של התורמת.

פרופ' אלנבוגן וד"ר מיכאלי מהיחידה להפריה (צילום: יח"צ)
. נשים רבות עדיין מחכות לתרומה. פרופ' אלנבוגן וד"ר מיכאלי מהיחידה להפריה (צילום: יח"צ)

בדומה לתורמת הראשונה, גם הנוכחית ראתה בתרומה חשיבות רבה בסיוע לנשים הרוצות להביא ילדים לעולם. זו אגב הסיבה העיקרית למתן התרומה.

יש לציין כי כל התהליך מחייב אנונימיות גמורה בין התורמת לנתרמות הפוטנציאליות וכי לא מתאפשר כל קשר ביניהן, גם אם ירצו בכך.

ביחידה להפריה חוץ גופית של המרכז הרפואי הלל יפה שמחים על התרומה הנוספת, ובהחלט מצפים לתורמות נוספות שיגיעו בעקבותיה. "לא כל הנשים שפנו לביצוע התרומה מתאימות לצערנו", מסביר פרופ' משנה אלנבוגן, "אך מן הראוי לציין כי יחסית למספר הנתרמות הפוטנציאליות, מספר התורמות הוא עדיין קטן משמעותית. כולי תקווה כי מדובר בחבלי לידה ראשונים וכי בעקבות שתי התרומות האלו תגענה תורמות נוספות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן