Skip to content

גילוי נאות ובלי השתתפות עצמית כפולה בביטוח רכב 2013

הממונה על הביטוח במשרד האוצר אישר לאחרונה שינויים בפוליסה התיקנית לביטוח רכב. בתקנות החדשות נקבע איסור על גביית השתתפות עצמית כפולה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לרבים ממבוטחי רכב היה ידוע כי חלק מחברות הביטוח נוהגות לגבות השתתפות עצמית כפולה ממבוטחים שרכבם נפגע בתאונה באשמת המבוטח, ובתאונה נפגע גם רכב אחר (נזק לצד ג') שתבע את החברה.

תקנה חדשה נוספת ממשרד האוצר מחייבת מעתה – במקרה בו חברת ביטוח קיבלה כספים מצד שלישי בשל תביעה – את חברת הביטוח לעדכן את המבוטח תוך 15 ימים. עדכון זה יסייע למבוטח לדרוש מהצד השלישי תשלום עבור השתתפות עצמית ששילם או תשלום עבור הפסד הנחה של היעדר תביעות.

שינוי נוסף לטובת הצרכן, המבוטח קובע שכל התוספות שכלולות במחיר הרכב על-פי מחיר המחירון, יכוסו בפוליסה התקנית. כיום חלק מחברות הביטוח דורשות פרמיה נפרדת עבור רכיבים מסוימים שמותקנים ברכב במקור, בטענה שהללו אינם מכוסים בביטוח.

שיפור נוסף שנקבע הוא שהפיצוי לצד שלישי שרכבו ניזוק עקב תאונה, יכלול החזר כספי עבור הוצאות אחרות שנתבעו על ידו, כגון גרירת הרכב למוסך המתקן.

בהוראות החדשות נקבע כי בעת תיקון הרכב יעשה שימוש בחלפים המתאימים לחלק המוחלף באיכות, בתכונות ובתיאור. חלק זה מקביל להנחיות שניתנו לחברות הביטוח בעבר ולפיהן רכב שגילו עד שנתיים יתוקן בחלפים מקוריים או חדשים בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן