Skip to content

מופז לנתניהו: "אתה יכול להתקפל!" נתניהו : "איבדת את העשתונות!"

התבטאויות חסרות תקדים בין ראש הממשלה לבין יו"ר ועדת הביטחון לאחר "פיצוץ" ישיבת הוועדה בידי ראשה, שאול מופז. חכי"ם טוענים שמופז מובל על ידי מניעים פוליטיים. מופז עצמו כינה את רוה"מ "שקרן" שעשה "מעשה נבלה". והוא הוסיף ש"רוה"מ משקר בנושאים כלכליים, מדיניים – ועכשיו בנושאים הרגישים ביותר למדינת ישראל". לפני כן הספיקו לדבר קצת על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התבטאויות חסרות תקדים בין ראש הממשלה לבין יו"ר ועדת הביטחון לאחר "פיצוץ" ישיבת הוועדה בידי ראשה, שאול מופז. חכי"ם טוענים שמופז מובל על ידי מניעים פוליטיים. מופז עצמו כינה את רוה"מ "שקרן" שעשה "מעשה נבלה". והוסיף ש"רוה"מ משקר בנושאים כלכליים, מדיניים – ועכשיו בנושאים הרגישים ביותר למדינת ישראל". לפני כן הספיקו לדבר קצת על הסכנות מבחוץ

מאת צבי זינגר

בצעד חסר תקדים פוצץ הבוקר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ שאול מופז (קדימה) את ישיבת הוועדה שבה הופיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו. זאת במחאה על הודעה שהוציאו אנשי לשכת ראש הממשלה שבה סולפו, לטענתו, דברים שאמר בהתייחס לרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ.

איבדת את העשתונות? מופז (צילום: ציפי מנשה)

הדרמה התרחשה במהלך הדיון, כאשר לפתע נכנס לחדר הוועדה דוברו של ח"כ מופז והושיט לו פתק. מופז קרא את הכתוב ובעוד אחד מחברי הכנסת מדבר, קם מכסאו ונעמד מעל לראשו של ראש הממשלה. "הדיון הזה מבחינתי הסתיים", אמר בזעם. הוא פנה אל אנשי לשכת ראש הממשלה ואמר בכעס: "לא יעלה על הדעת שתדרכתם את התקשורת על דברים שלא היו ולא נבראו! כאילו טענתי שהרמטכ"ל אינו דובר אמת, בשעה שאמרתי שלרמטכ"ל מעולם לא היתה בעיה בדיווח. הכנסתם לפי דברים שלא אמרתי.

"מבחינתי", המשיך מופז, בפנותו בזעם אל ראש הממשלה, "הישיבה נסתיימה. אתה יכול להתקפל. אני דורש ממך שתנחה את אנשי התקשורת שלך לומר אמת".

משקר בנושאים כלכליים, מדיניים והרגישים ביותר? נתניהו. (צילום: ציפי מנשה)

ראש הממשלה נתניהו הופתע מדבריו הקשים של מופז והכחיש בתוקף את טענותיו. "לא נתתי הנחייה להוציא ידיעה כזו. אני לא יודע ממי זה יצא", אמר. אולם הדברים לא הניחו את דעתו של יו"ר הוועדה והוא פיזר את הישיבה. "אתה מאבד את העשתונות", הגיב ראש הממשלה.

פיצוץ הישיבה עורר מחאות של חלק מהח"כים. אחד המוחים היה ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) שהתקומם: "לא יעלה על הדעת שאתה מנהל כך את הישיבה באופן פוליטי", אמר. "באנו לשמוע את ראש הממשלה ולשאול אותו שאלות". ח"כ מופז, בתשובה: "אתה יכול לקחת את ראש הממשלה ולשמוע אותו בחוץ. אני את הדיון הזה סיימתי".
במסיבת עיתונאים מאולתרת שקיים לאחר הישיבה יצא ח"כ מופז בהתקפה ישירה ובוטה על ראש הממשלה. "היום נעשה מעשה חסר תקדים, מעשה נבלה, על ידי ראש הממשלה ודובריו", האשים מופז. "ראש הממשלה שיקר במצח נחושה בדיון שהוקלט ותומלל. "רה"מ הוא שקרן. מה שהוא עשה, איש לפניו לא העז לעשות. ראש הממשלה משקר בנושאים כלכליים, מדיניים – ועכשיו בנושאים הרגישים ביותר למדינת ישראל".

 

ידידו של מופז. רא"ל בני גנץ (צילום: דו"צ)

מופז המשיך ואמר: "אני רוצה להגיד לידידי, רב אלוף בני גנץ, שאותו אני מכיר הרבה שנים באופן אינטימי: המשך בדרכך, המשך לחזק את צה"ל. רוה"מ ניסה להציג מצג שווא, כאילו הצגתי את הרמטכ"ל כשקרן. לא הרמטכ"ל שקרן – ראש הממשלה הוא השקרן".

בתגובה מסרו גורמים בלשכת נתניהו: "אנו דוחים את כל הטענות של ח"כ מופז וקוראים לו לשחרר את כל הקלטות מהישיבה שההן הוא מתייחס לרמטכ"ל".

עד לפיצוץ הישיבה הספיק ראש הממשלה לשאת סקירה לא אופטימית על המצב במזרח התיכון. ואלו עיקרי דבריו:

• "ברור מבחינתי שכל מה שהכרנו במצרים, עם שלטון מובראק, זה לא מה שיהיה בהמשך – ויהיו לכך השלכות ביטחוניות רחבות. השלום עם מצרים היה ונשאר בעל ערך לשתי המדינות – אך מתחת לפני השטח, הפכה הטינה לישראל ברחוב לסוג של נכס פוליטי". נתניהו גילה עוד כי בפיגוע הטרור שהיה באוגוסט מסיני, נורה לעבר מסוק צה"לי טיל משטח סיני, אך המסוק הצליח להתחמק. " למרחב סיני נכנסו גורמי טרור שמשתמשים באזור כפלטפורמה לפעולות טרור. סיני הופכת ליעד של איראן".

• "מהרגע שארה"ב יצאה מעיראק – איראן נכנסה במהירות. אין ואקום בדברים האלה".

• "הבעיה הביטחונית שמתפתחת כתוצאה מהשינויים במזרח התיכון הולכת ומחריפה – וצפויה להימשך במשך שנים. אי אפשר להגדיל את היקף כוחו של צה"ל ללא כלכלה איתנה. מדינת ישראל נדרשת לחזק מאוד את מרכיבי ההגנה שלה וגם את כושר ההתקפה המיידי. זה עולה הרבה כסף".

• "המסתננים הם בעיה קיומית", אמר נתניהו. "הרוב המכריע אינם פליטים, אלא מסתנני עבודה. בשקט בשקט אנחנו יכולים למצוא את עצמנו עם כמות מסתננים שיכולה להגיע ל-8,000 מסתננים בחודש. חייבים לעצור את זה". נתניהו מסר עוד כי מתוך 220 הקילומטרים המתוכננים של הגדר בגבול מצרים – הושלמו כבר 100 וכי הקמת הגדר צפויה להסתיים בעוד כתשעה חודשים.

• בניגוד לאופטימיות שהשתמעה מדבריו בשבוע שעבר לעיתון אוסטרלי, כאילו הסנקציות והאיום לפעולה צבאית נגד מתקני הגרעין של איראן מתחילים להשפיע – אמר הבוקר ראש הממשלה: "הסנקציות על איראן לא אפקטיביות לבלימת תכנית הגרעין. כל עוד לא יהיו סנקציות אפקטיביות כלפי הבנק המרכזי ותעשיית הנפט של איראן, לא תהיה לזה השפעה על תכנית הגרעין״.

• המגעים עם הפלסטינים: "אני מוכן להיכנס בכל עת לרכב שלי ולנסוע לרמאללה, גם אם זה יהיה כאב ראש לא קטן למאבטחים שלי, אבל אבו מאזן לא מוכן. מי שחשב שבמזרח התיכון הסכם שלום מבטיח שלום – נוכח לדעת אחרת. אם הסכם שלום פוגע בביטחון – אני מוותר עיל השלום. הביטחון קודם לשלום!", אמר נתניהו וחזר מספר פעמים על דברים אלו. נתניהו סיפר עוד כי במשך כשעה וחצי, שבה נועד השבוע עם שר החוץ של הודו "הדקות שהשקיע שר החוץ בנושא הפלסטיני הסתכמו באפס".

נתניהו התייחס גם לפיוס המתהווה בין החמאס לפתח ואמר כי ״איחוד בין חמאס לפתח מחייב מבחינתנו פירוז של רצועת עזה". הוא מסר כי ברצועת עזה ישנם כיום כ-10 אלפים טילים וכי "נשק לובי ממשיך לזרום לרצועה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן