Skip to content

החוב של המגזר העסקי ירד באוקטובר ל-787 מיליארד שקל

החוב של מגזר משקי הבית גדל ל-383 מיליארד שקל. בחודש אוקטובר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כמיליארד שקל, כולן באמצעות אג"ח סחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש ספטמבר בכ-0.7% לרמה של כ-787 מיליארד שקל. יתרת החוב של משקי הבית גדלה בספטמבר בכ-0.6% ועמדה בסוף החודש על כ-383 מיליארד שקל. כך נמסר מבנק ישראל.

החוב של המגזר העסקי

מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה נמסר, כי בחודש ספטמבר ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-5.2 מיליארד שקלים לרמה של כ-787 מיליארד שקל. הירידה ביתרה נבעה ברובה מייסוף שער חליפין של השקל מול הדולר. שאר הירידה מקורה בפירעון חוב נטו של כ-0.3 מיליארד שקל, שילוב של פירעון הלוואות בנקאיות של כ-1.6 מיליארד שקל, שקוזזו בחלקן על ידי הנפקות נטו של אג"ח.

בחודש אוקטובר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כמיליארד שקל, כולן באמצעות אג"ח סחיר; נמוך מממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה שעמד עד ספטמבר על כ-2.3 מיליארד שקל.

החוב של משקי הבית

יתרת החוב של משקי הבית עמדה בחודש ספטמבר על סך של כ-383 מיליארד שקל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה ב-1.8 מיליארד שקל (0.7%) ועמדה בסוף החודש על כ-274 מיליארד שקל. מתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור ב-15.7 מיליארד שקל (6.1%).

בחודש אוקטובר הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות) ב-3.4 מיליארד שקל, לעומת 3.2 מיליארד שקל בחודש ספטמבר. נתון זה נמוך מהממוצע החודשי בשנת 2012 (3.8 מיליארד שקל), וייתכן שהושפע ממספר ימי העסקים הנמוך שהיו במשך החודש.

עלויות החוב במשק

בחודש ספטמבר גדל הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות הצמודים בכ-0.2 נקודות אחוז, עקב ירידה בריבית על הפיקדונות הצמודים וקטן המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות ב-0.3 נקודות אחוז, והגיע לרמה של 2.9 נקודות. ב-12 החודשים שחלפו גדל מרווח זה ב-0,4 נקודות אחוז.

בחודש אוקטובר לא נרשם שינוי בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות וצמודות למדד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן