Skip to content

פדרמן: חזרה לשגרה היא תמונת הנצחון

תעשיית התיירות מבקשת מראש הממשלה לצאת בקמפיין חיובי לעולם ואילו נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, מעריך כי הפגיעה הישירה בפדיון המלונות בחודשים הקרובים תעמוד על כחצי מיליארד שקלים. עם זאת, לדבריו, הפגיעה ניתנת לצמצום בהתגייסות מממשלתית ופרטית מהירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, פנה במכתב אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקש כי ינחה את משרדי הממשלה לפעול באופן מיידי לשיקום הנזק התדמיתי והתיירותי שנגרמו לישראל בעקבות מבצע "עמוד ענן". לדבריו, יש להקצות את המשאבים הנדרשים על מנת לצאת מיידית בקמפיין חיובי לעולם, המציג את מדינת ישראל על יתרונותיה לאחר החזרה לשגרה של עשייה כלכלית ומשקית מבורכת ומשגשגת."זו בסופו של דבר תמונת הנצחון!", כתב פדרמן לראש הממשלה.

מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות . לשקם את הנזק התדמיתי והתיירותי.(צילום: סיון פרג')
מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות . לשקם את הנזק התדמיתי והתיירותי.(צילום: סיון פרג')

ואילו נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, הגיב על נתוני הלינות במלונות של חודש אוקטובר, שהסתכמו בעלייה של 17% בלינות התיירים, כי הם קיזזו את ירידות ספטמבר. לדבריו, "באופן מצטבר, בחודשים ספטמבר-אוקטובר, נרשמה עלייה של 5% בלינות התיירים. העליות נמשכו עד אמצע נובמבר ונקטעו באחת עם תחילת מבצע 'עמוד ענן'. אנו מעריכים את הפגיעה הישירה בפדיון המלונות בחודשים הקרובים בכחצי מיליארד שקלים, אולם אפשר לצמצם את הפגיעה הצפויה על ידי התגייסות מהירה של הממשלה וגורמי התעשייה השונים לסדרת פעולות להשבת התיירים", אמר פדרמן.

בחודש אוקטובר – שבו חל חג הסוכות, וגם הפיסט אוף טברנקל של הנוצרים – נרשמו במלונות כ-1.1 מיליון לינות תיירים, עלייה של 17% לעומת אוקטובר 2011. וקרוב ל- 1.1 מיליון לינות ישראלים, המהוות עלייה של 7% לעומת אוקטובר אשתקד.

עליות נרשמו בירושלים, בתל אביב, באילת, בטבריה ובסובב כנרת, בים המלח, בנתניה, בהצרת, בחיפה, בהרצליה ובגליל. סה"כ לינות במלונות (תיירים+ישראלים) באוקטובר: כ- 2.2 מיליון, 12%+ עליה בהשוואה לאשתקד. תפוסת החדרים הארצית הייתה גבוהה והגיעה לכ- 77% (15%+ לעומת אשתקד). התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה בים המלח: כ-90% (10%+), בת"א כ-83% (18%+), באילת: כ-82% (14%+), במערב ירושלים: כ- 77% (15%+), בנתניה: כ- 75% (8%+), בהרצליה: כ-75% (23%+), בטבריה ובסובב כנרת: כ- 74% (17%+), בחיפה: כ- 73% (21%+) בנצרת: כ-73% (14%+) ובגליל: כ-68% (27%+).

מלון קראון פלאזה ים המלח. תפוסות של כ-90% במלונות ים המלח באוקטובר
מלון קראון פלאזה ים המלח. תפוסות של כ-90% במלונות ים המלח באוקטובר

חודש שיא בתנועת קבוצות התיירים

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, עמי אתגר, מוסיף כי התיירות של קבוצות תיירים בחודש אוקטובר הינה הקטר המוביל לעליית לינות התיירים באוקטובר 2012. לדבריו, נתוני לינות התיירים באוקטובר מעידים על חשיבותה של התיירות הקבוצתית והמאורגנת המגיעה לישראל באמצעות מארגני התיירות הנכנסת לישראל. "באוקטובר 2012 היו כ-300,000 כניסות תיירים, גידול של 10% מאוקטובר 2011. לפי הערכת חברי לשכת מארגני תיירות נכנסת, בחודש זה הגיעו כ-4,000 קבוצות תיירות עם כ-120,000 תיירים בקבוצות", הוא אומר, "חודש אוקטובר היה חודש שיא בתנועת הקבוצות לישראל. פיתוח של התיירות הנכנסת לישראל במרכז ובפריפריה מבוסס על תנועת תיירות קבוצות שבסיסן בירושלים ובגליל".

אתגר מסביר כי העלייה באחוז לינות התיירים בחודש אוקטובר בירושלים המערבית בשיעור של 17% ובטבריה וסובב כנרת ב-23% הם עדות לעובדה זו. "לנתונים אלו משמעות לפיתוח התיירות בישראל הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך", הדגיש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן