Skip to content

הנשיא ערך ביקורים אצל משפחות החיילים שנפלו

"צה״ל הצטיין במבצע זה, וניהל אותו בזמן קצר תוך כיבוד חפים מפשע וכיבוד טוהר הנשק ועל כך גאוותי״, אמר הנשיא שמעון פרס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה קיים הבוקר ביקורי תנחומים אצל משפחות החיילים אשר נהרגו במהלך מבצע "עמוד ענן", רב"ט יוסף פרטוק, וסגן בוריס יארמולניק ז"ל.

בביקור הראשון אצל משפחת פרטוק, אשר מתגוררת בישוב החרדי עמנואל, הנשיא ביקש להביע תנחומים למשפחה בשם העם כולו ואמר לאביו של יוסף: ״באתי בשם העם והמדינה לומר לכם כי

הנשיא פרס בבית משפחת פרטוק: "יוסף היה גיבור אשר נפל על משמרתו" (תצלום: מארק ניימן / לע"מ)
הנשיא פרס בבית משפחת פרטוק: "יוסף היה גיבור אשר נפל על משמרתו" (תצלום: מארק ניימן / לע"מ)

גידלתם ילד שכל המדינה גאה בו – בנכם ירשם בספר בו רשומים הלוחמים אשר הגנו על המדינה". אביו של יוסף סיפר לנשיא, כי בתור יוצא הנח״ל עודד את יוסף להתגייס לצה״ל ולתרום למדינה: "תלינו בו תקוות כי יתקדם בצבא וימשיך לתרום, אני מודה לך על שהגעת לפה, זה לא מובן מאליו עבורנו, ללא התמיכה שאנו מקבלים איני יודע איך היינו עוברים את הימים האחרונים".

בהקשר זה אמר הנשיא: "ראיתי במכתביו שכתב כי הוא רוצה ללכת ולשחרר את מדינת ישראל מהפחד בו היא שרויה מהחמאס. הילד נשא עימו תקווה גדולה וכגודל התקווה כך גודל האבידה".

הנשיא פרס בבית משפחת יארמולניק: "גידלתם בן לתפארת". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא פרס בבית משפחת יארמולניק: "גידלתם בן לתפארת" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בביקור השני אצל משפחת יארמולניק בנתניה חיבק הנשיא בחום ארוכות את האב, האם ואחיו של בוריס אשר ישבו בסוכת האבלים בדממה ואמר: ״אני גאה בכם על כך שעליתם לארץ, בניתם בית וגידלתם בן לתפארת. בוריס היה צעיר עם אינטליגנציה אמיתית והוא הוכיח אותה גם בצבא בהיותו קצין בצה"ל וגם בלימודיו באוניברסיטה. אני יודע כי בוריס נלחם על חייו מספר ימים, עקבתי אחר מצבו והתפללתי לשלומו. באתי בשם העם להשתתף בכאבכם ולומר כי העם גאה בכם".

הנשיא הביע הערכתו לפעולת צה"ל במהלך מבצע עמוד ענן ואמר: "צה"ל הצטיין במבצע זה, וניהל אותו בזמן קצר תוך כיבוד חפים מפשע, וכיבוד טוהר הנשק ועל כך גאוותי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן