Skip to content

שרי האוצר וקרן המטבע אישרו את ה"דיל" עם יוון

קרן המטבע ושרי האוצר של האיחוד האירופי אישרו את קיצוץ החוב של יוון שיאפשר לה לקבל את כספי החילוץ. מנהיג שרי האוצר, יונקר: "זה לא רק עניין של כסף. זאת הבטחה לעתיד טוב יותר לאזרחי יוון ולאזור היורו כולו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרי החוץ האירופים הסכימו לקצץ את חובה של יוון ב-40 מיליארד יורו, וסללו בכך את הדרך להעברת נתח החילוץ המיוחל בסך 44 מיליארד יורו. ראש ממשלת יוון אנטוניס סמראס קידם את ההסכם בברכה: "יום חדש מתחיל עבור כל היוונים".

"יום חדש ליוון". אנטוניס-סמראס

יוון מחכה בכיליון עיניים לכסף הזה מאז חודש יוני, כדי לסייע לכלכלתה מוכת החובות לצוף. ה-BBC  מדווח שהבורסות באסיה עלו וגם שער היורו יחסית לדולר טיפס ל-1.3010.

פריצת הדרך ב"מבחן האמון" התרחשה אחרי יותר מעשר שעות דיונים בבריסל, ביו שרי האוצר של אירופה לנציגי קרן המטבע הבין-לאומית. העסקה תאפשר לתמוך בבנקים המתנדנדים של יוון, וממשלתה תוכל לשלם משכורות וקצבאות בדצמבר.

מנהיג קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, ז'אן-קלוד יונקר, אמר שיוון תקבל את נתח המזומנים הבא ב-13 בדצמבר. יונקר הדגיש שלהסכם נודעות משמעויות רחבות: "זה לא רק עניין של כסף. זאת הבטחה לעתיד טוב יותר לאזרחי יוון ולאזור היורו כולו". נשיא הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, אמר שהחילוץ: "יחזק את הביטחון באירופה וביוון."

המלווים של יוון הסכימו לנקוט צעדים לצמצום חובות המדינה, מ-144 אחוז ל-124 אחוז מהתוצר הלאומי הגולמי שלה עד שנת 2020. הכוונה היא להקטנת שיעורי הריבית על הלוואות ליוון, והעברת 11 מיליארד יורו לאתונה מרווחי הבנק המרכזי על אגרות חוב שרכש מהמדינה. נכון לעכשיו הבנק המרכזי של אירופה ונציבות אירופה התחייבו להלוואות חילוץ בסך 240 מיליארד יורו, שמהן קיבלה יוון כ-150 מיליארד.

קיצוצים בדרך. מפגינים ביוון בתחילת השנה

שרי האוצר הסכימו גם לסייע ליוון לרכוש ממשקיעים פרטיים אגרות חוב שהיא עצמה הנפיקה, כלומר, לכפות על המלווים הפרטיים תספורת. בתמורה נאלצה יוון לאכוף צעדי צנע חריפים ולהכפיף את כלכלתה למבטיה הבוחנים של אירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן