Skip to content

לא הצלחת למכור את רכבך? אנחנו נגנוב אותו

כנופיה המורכבת מיהודים ופלסטינים נעצרה הבוקר בחשד כי "גנבה" כלי רכב כדי שבעליהם יוכלו לדווח על גנבה ולקבל את דמי הביטוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יחידת להב 433 עצרה היום (ג') לפנות בוקר חשודים, תושבי הדרום והשטחים, בחשד כי פעלו ככנופיה שביצעה גניבות כלי רכב וכן תיווכה וביצעה עסקאות שתכליתן הונאת ביטוח. החמישה מובאים בשעה זו לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצרם.

בתום חקירה סמויה שנמשכה כמה חודשים, ערכה לפנות בוקר היחידה פעילות ועצרה חמישה חשודים, שני פלסטינים תושבי השטחים ושלושה יהודים ישראלים. מחומר החקירה עולה כי החשודים פעלו ככנופיה שביצעה גניבות כלי רכב וכן תיווכה וביצעה עסקאות שתכליתן הונאת ביטוח. חברי הכנופיה יצרו קשר עם בעלי רכב שמבקשים "להיפטר" ממנו. הרכב "נגנב" על ידי הכנופיה והועבר לשטחים למכירה או פירוק. בעל הרכב דיווח דיווח כוזב על גניבתו.

גניבה על פי הזמנה (צילום: משטרת ישראל)
גניבה על פי הזמנה (צילום: משטרת ישראל)

במסגרת הפעילות בוצעו חיפושים בבתי החשודים ונחקרו מעורבים נוספים. ממצאי החקירה מלמדים כי פלסטיני תושב השטחים עומד בראש כנופיית גנבי הרכב, אשר חבריה הם שלושה יהודים תושבי הדרום, אשר היו גונבים את כלי הרכב ומובילים אותם לשטחי הרש"פ, משם מועברים הרכבים הגנובים לסוחרים בשטחים ולשחיטה.

במהלך החקירה נאספו ראיות כנגד כמה מעורבים ישראלים אשר ביצעו הונאות ביטוח ב"ניצוחם" של חברי הכנופיה ובהנחייתם מסרו הודעות כוזבות במשטרה על גניבת הרכב. "השיטה" עובדת כך: חברי הכנופיה הישראלים משמשים גם כמתווכים, אשר פונים אל בעלי רכב יהודים שמנסים להיפטר מרכבם כדי לקבל את כספי הביטוח המלאים, בעלי הרכבים מעבירים את רכביהם לאותם מתווכים ואז פונים לתחנת המשטרה ומתלוננים כי רכבם נגנב. באותו זמן רכבם מועבר בידי המתווכים לשטחים. בעל הרכב מקבל כספים במרמה מחברת הביטוח אשר פיצתה אותו על "הגניבה", והמתווכים והשוחטים הרוויחו כסף ממכירת הרכב או חלקיו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן