Skip to content

"בחזרה למשחק": איסטווד משכנע, הסרט פחות

התגעגעתם להארי המזוהם? אז הוא חוזר. הפעם מגלם קלינט איסטווד צייד כישרונות קשוח של קבוצת בייסבול, בסרט "בחזרה למשחק". אבל גם שחקן טוב כאיסטווד אינו מספיק כאשר הסיפור צפוי ונטול הפתעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

"בחזרה למשחק" הוא סרט עם קלינט איסטווד, ולא של קלינט איסטווד – וזה הבדל מאוד משמעותי. כבר בכנס של המפלגה הרפובליקנית, לפני כחודשיים, הוא ניסה לעשות תעלול שגרם לצופים לחשוב עליו כנרגן זקן, ותכונה זו ממשיכה לדבוק בו גם לאורך הסרט "בחזרה למשחק".

ניכר הבדל משמעותי בין הסרטים האחרונים של קלינט איסטווד לסרט זה: ב"בחזרה למשחק" איסטווד בהחלט משחק, והוא גם עושה זאת טוב. פעם הראשונה שאיסטווד אינו במאי הסרט, מאז סרטו "בקו האש" בשנת 1993. "בחזרה למשחק" זוהי עבודתו של רוברט לורנץ, בסרטו הראשון כבמאי, על אף ששימש כעוזר הבמאי הראשון של איסטווד במספר סרטים אחרים בעבר.

נוכחות מאיימת. איסטווד וטימברלייק. באדיבות סרטי וורנר וגלובוס גרופ

כבר בתקופת המערבונים, ולאחר מכן באסופת סרטי "הארי המזוהם", איסטווד יצר לעצמו דמות קולנועית כאדם עם נוכחות מאיימת – וכך גם ב"בחזרה למשחק", שבו הוא מגלם את דמות האב הקשוח לבתו (איימי אדאמס, "המאסטר").

עד כאן הכול יפה וטוב, רק מה שחסר זה סיפור קצת יותר טוב: התסריט של רנדי בראון צפוי כבר מהשוט הראשון, והבמאי לא מאפשר בכלל הפתעות. זהו סרט פשוט לחלוטין, הנופל תחת סוגה קולנועית הנקראת "הרגשה טובה" (באנגלית זה נקרא Feel Good Movie).

מתלונן בלתי נלאה. איסטווד

עלילת הסרט עוסקת בגאס (איסטווד) המזדקן, צייד כישרונות (סקאוטר) של קבוצת הבייסבול אטלנטה ברייבס. הוא עובד בשיטות ישנות ומיושנות, המסתמכות על תחושות בטן ולא על מספרים סטטיסטיים. עובדה זו גורמת לסרט להיראות כהיפך המוחלט מן הסרט "מאניבול" שיצא לאקרנים מוקדם יותר השנה.

במרכז הסיפור מופיע גם פיליפ (מת'יו לילארד, "היורשים"), המתחרה על תפקידו של גאס, וטוען כי עבר זמנו, זה לא העתיד של ענף הבייסבול וכי יש להוציאו לפנסיה. במקביל, חברו של גאס, פיט (ג'ון גודמן, "קרוב להפליא ורועש להחריד") מציע לו הזדמנות להישאר בתפקיד, ולצאת לסיור מרוחק כדי להעריך שחקן פוטנציאלי, על אף שהרופא של גאס טוען שהוא מאבד את ראייתו, ועליו לראות רופא עיניים ולא לצאת לסיורים.

בתו של גאס מקבלת מהרופא את תמונת המצב על בריאותו, והיא מחליטה לצאת ולהתלוות לאביה בסיור. הבעיה היחידה: גאס לא מעוניין שתצטרף. היא עורכת דין, העומדת לזכות בתפקיד כשותפה במשרד, ואם היא יוצאת לסיור – היא עלולה לאבד את המשרה. בנוסף, גאס כל הזמן מתלונן כשהיא נוכחת, הרי הוא זקן נרגן.

במהלך הדרך הם נתקלים שוב ושוב בג'וני (הזמר, ג'סטין טימברלייק, "ידידים פלוס"), אשר לוהק על-ידי גאס לפני שנים מספר, נפצע בידו וכיום הוא בעצמו צייד כישרונות עבור קבוצת הבוסטון רד סוקס. אם חשבתם לרגע שיפרוץ איזשהו להט רומנטי בין ג'וני ומיקי – צפיתם נכון, כי כאמור, גם הסרט מאוד צפוי.

"בחזרה למשחק" הוא אחד מאותם סרטים שניתן לנחש בכל רגע את אשר יתרחש, עד כדי כך, שעם סיום הסצנה הראשונה כבר אפשר לחזות את סופו של הסרט, מה שהופך אותו לקצת למגוחך. חבל, כי הופעתו של איסטווד בהחלט משכנעת, אם כי לאור המצב, קלישאית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן