Skip to content

המוסד לביטוח לאומי הכיר בסרטן הדם כמחלת מקצוע

ההחלטה התקבלה בעקבות פנייה מחודשת של המבוטח באמצעות "זכותי", שרופאיה הוכיחו שהמחלה נגרמה מחשיפה לחומרים מסוכנים איתם עבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שש שנים סירב המוסד לביטוח לאומי להכיר במחלת סרטן הדם בה לקה מ', ככזו שנגרמה מעבודתו, ועתה זיכה את מ' בקצבה חודשית של כ-20 אלף שקל. ההחלטה המחודשת התקבלה שש שנים, לאחר שהמוסד לביטוח לאומי הפסיק את הטיפול בתביעה, כשנתיים לאחר פרוץ המחלה, בעקבות פנייה מחודשת באמצעות "זכותי".

ביצים על שמשות הביטוח הלאומי בהפגנת הזעם בת"א אתמול (צילום: ציפי מנשה)
המוסד לביטוח לאומי (צילום: ציפי מנשה)

מ', שעבר כמנהל חברה, חלה בסרטן הדם ופנה למוסד לביטוח לאומי בדרישה לקבל את הקצבאות המגיעות על פי חוק. לאחר כשנתיים של התכתבות וועדות רפואיות קיבל מ' מכתב מהביטוח הלאומי, בו נכתב "הטיפול בתיקך הופסק". כאזרח מן השורה סבר מ' כי המוסד לביטוח לאומי לא הכיר במחלה שלו כפגיעת עבודה.

חמש שנים לאחר מכן, מ' פנה שוב למוסד לביטוח לאומי". מבדיקה של אביבה גולן, לשעבר מנהלת מחלקת נפגעי עבודה בביטוח לאומי, עלה כי מדובר במקרה די מובהק של מחלת מקצוע.

בתום טיפול שארך כשנה, הוכח כי סרטן הדם נגרם כתוצאה מחשיפה לחומרים מסוכנים איתם עבד מ' והמוסד לביטוח לאומי קיבל את התביעה המחודשת וזיכה אותו בקצבה חודשית של כ-20 אלף שקלים בחודש. אולם, המוסד לביטוח לאומי סירב לפצות את מ' על הזמן שעבר מאז המחלה והסכים לפצותו רטרואקטיבית על שנתיים בלבד, מתוך השמונה.

אלון אהרונוב, מנכ"ל "זכותי": "הקלות בה נדחים תיקי פגיעות בעבודה ומחלות מקצוע בביטוח הלאומי גורמת לאנשים תמימים לאבד תקווה ולוותר על הזכויות שלהם, ובגלל התנהלות זו הפסיד המבוטח 1,440,000 שקל שהגיעו לו לפי חוק". לדברי אהרונוב, הבעיה היא שהמוסד לביטוח לאומי לא נגיש, ואנשים ללא ידע רפואי ותמיכה מקצועית לא יוכלו למצות את הזכויות שלהם".

תגובת המוסד לביטוח לאומי לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

הידיעה פורסמה ב"משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש  [email protected]

1 Comment

  1. שושי
    28 בנובמבר 2012 @ 11:11

    תוכן שיווקי מצער. 6 פעמים מוזכר שם החברה אבל אופי העבודה שהוכר שחולל את המחלה לא נמסר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן