Skip to content

נשיא טוגו לפרס: "נתמוך בכם גם במועצת הביטחון"

נשיא טוגו התקבל הבוקר בטקס ממלכתי בבית הנשיא. השניים דנו בהרחבת משלחות מקצועיות המגיעות מטוגו להכשרות בישראל. נשיא טוגו הדגיש כי ארצו נשענת על חקלאות כמקור פרנסה עיקרי, ועל כן ישמח להרחיב את היקפי המשלחות ההדדיות וללמוד מישראל על הצלחתה האדירה בחקלאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה ערך הבוקר קבלת פנים ממלכתית לנשיא הרפובליקה של טוגו פאורה גנסינגבה, המקיים ביקור רשמי ראשון בישראל כנשיא טוגו. נשיא המדינה פתח את ההצהרות המשותפות ואמר: "כבוד גדול לנו לארח אותך בישראל. אתה נשיא אשר מייצג את הדור הצעיר, העתיד של אפריקה. עיניך נישאות לטוגו דמוקרטית אשר פניה למדע וקידמה אשר יביאו להתקדמות ויציאה מעוני. ישראל רואה חשיבות רבה בחיזוק היחסים האסטרטגיים עם טוגו. מעבר ליחסים הדיפלומטיים, התפתחותה וחיזוקה של טוגו הם חלק בלתי נפרד מתקווה רחבה יותר במסגרתה יבשת אפריקה תשתחרר מהעוני ומהקולוניאליזם. אני יודע כי העולם לא יהיה צודק בלי אפריקה צודקת ומשגשגת".

יתמוך בישראל גם במועצת הביטחון. נשיא טוגו. (תצלום: מארק ניימן/לע"מ)
"ידידי ישראל כבר לא מתביישים לעמוד לצדכם". נשיא טוגו. (תצלום: מארק ניימן / לע"מ)

הנשיא הדגיש כי הדלתות לשיתוף פעולה עם ישראל פתוחות בפני טוגו ואמר: "גם ישראל התחילה כמדינה דלת משאבים, כיום אנו ארץ משגשגת ומפותחת. ישראל תעשה כל שאפשר כדי לסייע לטוגו להתפתח ואני מקווה כי ביקורך יחזק ויעמיק את הקשרים בין שתי המדינות".

נשיא טוגו הודה לפרס על הדברים והדגיש כי טוגו עומדת לצד ישראל בהיבט המדיני ואמר: "אנו יודעים מה המשמעות של מלחמה, ואנו יודעים את מחיר אי הביטחון. כיום, בשונה מהעבר למדינות אפריקה ישנה ידידות אמיצה עם ישראל, וידידי ישראל כבר לא מתביישים לעמוד לצדכם. דעו כי אנו מבטאים את תמיכתנו בגאווה רבה גם במועצת הביטחון של האו"ם. איננו יכולים לוותר על ידידות כה נפלאה עם מדינה שהצליחה לשגשג בסביבה כל כך עוינת". נשיא טוגו הודה על קבלת הפנים לה זוכה המשלחת מטוגו ואמר: "אני ומשלחתי נרגשים מקבלת הפנים לה אנו זוכים, זוהי קבלת פנים מרגשת, ודרכה אתה ומדינת ישראל מכבדים את כל אזרחי טוגו. כבוד הנשיא, הזכרת כי העולם נמצא בתקופה מורכבת בה ישנה התמודדות בין הדור הצעיר, לדור הוותיק- אך עליי לומר שכשאני מאזין לדברייך, על עתיד העולם ועל התפתחות המדע אני יודע כי אתה ללא ספק שייך לדור החדש".

"ידידות נפלאה עם מדינה משגשגת בסביבה עוינת" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"ידידות נפלאה עם מדינה משגשגת בסביבה עוינת" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

לאחר ההצהרות המשותפות, קיימו השניים פגישת עבודה מדינית בה דנו בחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל וטוגו, במצב הביטחוני בישראל ובסוגיית הגרעין האיראני. הנשיא הטוגי התעניין במצב בעזה בימים שאחרי מבצע "עמוד ענן" וביקש לדעת כיצד ישראל רואה את פני הדברים. בהקשר זה שב הנשיא פרס והדגיש: "הדמוקרטיה לא אוסרת להגן על חיי אדם, ישראל מגינה על חיי חפי מפשע ואילו החמאס הוא ארגון טרור לכל דבר שהורג ורוצח חפים מפשע". ישראל הנחיתה מכה קשה על חמאס ותמשיך לעשות זאת גם בעתיד אם יידרש. העיקרון המנחה אותנו הוא בסיסי וברור- שקט יענה בשקט, ירי יענה בירי וידינו כמו תמיד תהיה חזקה ונחושה".

נשיא טוגו ביקש גם הרחבות מהנשיא בסוגיה האיראנית. בהקשר זה הנשיא פרס ציין כי נשק גרעיני בידי איראן היא סכנה רצינית וכבדה ובעיה אמיתית עבור העולם כולו ולא רק עבור ישראל. "איראן בונה טילים למרחקים עצומים הדגיש הנשיא, הטילים יכולים לכסות את כל אירופה והרבה מעבר לכך. הם מבקשים להשליט הגמוניה על המזרח התיכון כולו, בכוח בטרור ובקיצוניות. איראן שולחת נשק לחיזבאללה וללבנון ולחמאס בעזה ויש קונצנזוס ברור מרוסיה ועד אמריקה בדבר הסכנה הגלומה בנשק גרעיני בידי איראן".

בהמשך הפגישה דנו השניים בהרחבת משלחות מקצועיות המגיעות להכשרות בישראל. נשיא טוגו הדגיש כי ארצו נשענת על חקלאות כמקור פרנסה עיקרי, ועל כן הוא ישמח להרחיב בצורה משמעותית ביותר את היקפי המשלחות ההדדיות וללמוד מישראל על הצלחתה האדירה בחקלאות".

יצוין כי נשיא טוגו מכהן מאז שנת 2005, ופועל להנחלת הדמוקרטיה בטוגו וקידום היחסים הבינלאומיים. טוגו משמשת חברה לא קבועה במועצת הביטחון של האו"ם 2012-2013.  מאוחר יותר הערב, בשעה 19:00 יערוך הנשיא פרס ארוחת ערב ממלכתית לכבוד נשיא הרפובליקה של טוגו. במהלך הארוחה יישאו הנשיאים נאומים מיוחדים בפני המוזמנים ביניהם אישים בכירים בפוליטיקה ובדיפלומטיה הישראלית ואנשי כלכלה, אקדמיה ותרבות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן