Skip to content

ריבלין להונגריה: להוציא את ״יוביק״ מחוץ לחוק

יו״ר הכנסת שיגר את מכתבו לנשיא הונגריה בעקבות הפרסומים לפיהם הציע דובר המפלגה האנטישמית וחבר הפרלמנט מרטון גיונגיושי להכין רשימות של יהודים המהווים לטענתו ״סכנה לביטחון הלאומי של הונגריה״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת, ח״כ ראובן (רובי) ריבלין קורא להונגריה להוציא את המפלגה האנטישמית ״יוביק״ מחוץ לחוק. "אינכם יכולים לשתוק נוכח הצעה להמשיך ולספור יהודים", כתב במכתב לנשיא הונגריה.

יו״ר הכנסת שיגר את מכתבו לנשיא הונגריה בעקבות הפרסומים לפיהם הציע דובר המפלגה האנטישמית וחבר הפרלמנט ההונגרי מרטון גיונגיושי להכין רשימות של יהודים המהווים לטענתו ״סכנה לביטחון הלאומי של הונגריה״.

נשיא הונגריה יאנוש אדר (צילום: ויקיפדיה)
נשיא הונגריה יאנוש אדר (צילום: ויקיפדיה)

במכתבו לנשיא הונגריה, יאנוש אדר, כותב  ריבלין כי קריאתו של גיונגיושי עוררה זעזוע והלם בקרב העם בישראל. "קשה להאמין שהצעה נוראית זו נשמעת בפרלמנט של מדינה אירופית ב-2012. קשה להאמין כי הלקח של מלחמת העולם השנייה, אז נספרו היהודים ולאחר מכן הובלו בקרונות בקר לגטאות ולמחנות לשם השמדתם, לא נלמד ולא נחרט בדברי ימיהן של מדינות אירופה״, נאמר במכתב.

במכתבו התייחס ריבלין לדברים שאמר נשיא הונגריה בעת שביקר בכנסת לרגל אירוע לציון 100 שנים להולדת ראול ולנברג: "בדבריך הבעת התנגדות נחרצת לגלויי האנטישמיות בעולם תוך הצהרה ברורה כי 'מדינות העולם מחויבות לנקוט בדרך מוסרית, משום שבמקום שאין מוסר, שם נגמרים חיי אדם'. ביקורך בישראל היה מסר חד כי הונגריה מסתייגת מגילויים של גזענות ואנטישמיות, ונאבקת בכל כוחה למגרן. לכן, אינני מאמין שהונגריה יכולה לשתוק מול הדרישה להמשיך ולספור יהודים, משום שכדבריך, במקום שאין מוסר שם נגמרים חיי אדם. כמי שהכיר באחריותה של הונגריה לטבח יהודים, אני קורא לך להשמיע שוב את קולך הברור והרם לגינוי אמירות אלו."

ריבלין קרא לנשיא לנקוט בפעולות מעשיות למיגור האנטישמיות ול"מניעת התפשטות המחלה הנוראה שכבר קיימת ומתרחבת בהונגריה", כלשונו, ובהם להוציא את המפלגה האנטישמית מחוץ לחוק: "בידיכם כמייצגי הריבונות ההונגרית להשתמש בכלים הדמוקרטיים, כדי לקדם מהלכי חקיקה לחינוך הנוער ולהגברת המודעות וכן לבודד אנשים ותופעות שמהווים סכנה לעולם החופשי ולהונגריה עצמה. היחסים הטובים בין הונגריה וישראל אינם יכולים לטשטש חובה מוסרית זו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן