Skip to content

לבני נתקלת בקשיים במציאת ח"כ שביעי מ"קדימה"

בסיעת 'קדימה' אושר הערב הרכב הועדה המסדרת, שתקבע את רשימת התנועה לבחירות לכנסת ה-19. בראש הוועדה המסדרת יעמוד יו"ר קדימה שאול מופז. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט וראש עיריית עכו שמעון לנקרי ישמשו כיועצים למופז בהרכבת הרשימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה מאז הודיעה ציפי לבני רשמית, על התמודדותה לכנסת במסגרת רשימה עצמאית, הגיב יו"ר קדימה, שאול מופז, על הודעתה. מופז עשה זאת במהלך הופעה מול תלמידים, בביה"ס "בליך" ברמת גן.

"קרה פה תהליך של אי קבלת תוצאות דמוקרטיות", אמר מופז. "לאחר שהפסידה בבחירות לראשות המפלגה, היה מצופה ממנה שהיא תישאר ותעזור בכל כוחה ותסייע לקדימה כדי להישאר מפלגת המרכז הגדולה בישראל.

הגשת רשימה בעוד שבוע. לבני בהכרזה על ה"תנועה" (צילום: רפי מיכאלי)

"לעניות דעתי", אמר מופז, "הדרך והדבקות במטרה חשובים יותר מלהיות מספר 2 או מספר 1. לצערי, ציפי לא רצתה לקבל את דעת הרוב ולהיות מספר 2. העזיבה שלה והקמת המפלגה החדשה נוגדת לדרך שאני מאמין בה, דרך האחדות. באחדות יש הרבה יותר עוצמה".

ח״כ יצחק הרצוג, יו״ר סיעת העבודה, מתח ביקורת על כוונתו של עמרם מצנע להצטרף לתנועה של ציפי ליבני. ״כמי שהתמודד מול עמרם מצנע לפני כשנה על ראשות מפלגת העבודה, אני מבקש להזכיר שכל המועמדים, לרבות מצנע, חתמו על על אמנה ובה התחייבו לכבד את תוצאות הפריימריז לראשות המפלגה ולסייע לה בכל דרך", אמר ח"כ הרצוג. "לכן אני מציע למצנע לבחון מחדש את כוונותיו, כיוון שמעבר להתחייבותו – עלול צעדם של מצנע וליבני לפגוע בגוש מרכז-שמאל בראשות העבודה בבחירות הקרובות״.

בינתיים נתקלת ציפי לבני בקשיים בגיוס שבעת חברי הכנסת של "קדימה" לרשימתה – ועד עתה היא הצליחה לגייס רק שישה, לאחר שח"כ דורון אביטל חזר בו מכוונתו לעבור אליה. ששת חברי הכנסת שהצליחה לבני לגייס לשורותיה הם: רוברט טיבייב, רחל אדטו, מגלי והבה, שלמה מולה, יואל חסון ואורית זוארץ. אולם במפלגתה משוכנעים כי בסופו של דבר יימצא חבר הכנסת השביעי שיעבור לרשימתה. פניותיה לחברי הכנסת יוחנן פלסנר, אבי דואן ודורון אביטל עלו עד עתה בתוהו.

בסיעת 'קדימה' אושר הערב הרכב הועדה המסדרת, שתקבע את רשימת התנועה לבחירות לכנסת ה-19. בראש הוועדה המסדרת יעמוד יו"ר קדימה שאול מופז. ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט וראש עיריית עכו שמעון לנקרי ישמשו כיועצים למופז בהרכבת הרשימה.
יו"ר קדימה שאול מופז אמר: "קדימה תציב את הרשימה האיכותית ביותר בבחירות הקרובות. אנחנו יוצאים מפה מאוחדים ומוכווני מטרה להצליח בבחירות, יש לנו את הכוחות הטובים ביותר והמנוסים ביותר, עכשיו הזמן לעבוד,יחד ננצח". הוועדה תחל את עבודתה בימים הקרובים ותסיים עבודתה בשבוע הבא עד מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות.

המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לכנסת, לוועדת הבחירות המרכזית, הוא ביום חמישי בשבוע הבא. עד אז חייבים ב"קדימה" וברשימתה של לבני להגיש לאישורה של ועדת הכנסת את רשימות המועמדים לכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן