Skip to content

ה-1 בדצמבר: שעת השי"ן של החדשות המקומיות, ערוץ 10 ורשות השידור

עובדי החדשות המקומיות לא יודעים מה יהיה מחר, עובדי ערוץ 10 מחכים למוצא פיו של שר האוצר ועובדי רשות השידור לא יודעים איך לאכול את הרפורמה. בהנהלה חולמים להתניע אותה בשבוע הבא- ה-1 בדצמבר. למגפון נודע כי נציגים מועדי הטכנאים זכו לצ'ופרים, אבל ועדי העיתונאים נלחמים נגד הרפורמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום שודרו בחדשות המקומיות מהדורות סינדיקציה, שכללו כתבות בשידור חוזר. כל הכתבות שודרו מתל אביב. בתום אסיפה טעונה, החליטו היום עובדי החדשות המקומיות  פה אחד, לצאת למאבק נגד הממשלה ולתבוע כי תזרים מיידית את כל התקציב לחדשות המקומיות. "לא ניתן שיפטרו אף אחד מהעובדים" קבעו משתתפי האסיפה: "נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו. לא ניתן שישתיקו את הפריפריה. הממשלה,שהקימה את החדשות המקומיות בפריפריה, הופכת את היוצרות ומתעלמת בגסות ממנה ומהעובדים בה.לא נסכים להיות חלק מאחוזי האבטלה במדינה".

חיים הר זהב, ועד עובדי החדשות המקומיות (צילום: חיים הר זהב)

ישיבה של ועדת שרים שנועדה להיום לדיון בתקציב החדשות המקומיות לשנת 2013 נדחתה. ביום ראשון הקרוב צפויים לקבל כל מאה ושמונים העובדים מכתבי פיטורים, שייכנסו לתוקף ב-1/1/13. זאת משום שהחוק שיאפשר את המשך השידורים לא אושר.

במקביל, באווירה אופורית, אישרר היום טלפונית הוועד המנהל של רשות השידור את ההחלטה על החלת הרפורמה ב-1 בדצמבר. הוועד המנהל הנחה את ההנהלה לסיים את כל ההכנות הנדרשות לכך בתוך 24 שעות. זאת, שעה שוועדי העיתונאים עדיין עומדים בהתנגדותם לאשר את החתמת כרטיסי הנוכחות על ידי עמיתיהם. ועדי הטכנאים, לעומת זאת, הורו לעובדים לקחת את כרטיסי הנוכחות. למגפון נודע כי באותה הזדמנות חגיגית קודמו שלושה נציגים של ועדי הטכנאים לתפקידי ראשי מחלקות. 

כל היום בטלפונים: יו"ר רשות השידור אמיר גילת (צילום: דוד וינוקור)

במסגרת הדיון הטלפוני שמעו חברי הוועד המנהל סקירות של המנכ"ל יוני בן מנחם, עוזרו הבכיר זליג רבינוביץ, סמנכ"ל הכספים ערן הורן ועו"ד מרסיה צוגמן, סגנית היועצת המשפטית. חברי הנהלת הרשות דיווחו על המו"מ שנמשך בימים האחרונים ועל הנושאים שעדיין לא הגיעו לפתרונם.

הוועד המנהל הורה להנהלה להיערך לשינוי מערכת השכר ברשות השידור החל מ-1 בדצמבר 2012. יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, הבטיח כי הרשות תכבד את כל ההסכמים הקיבוציים שנחתמו, ככתבם וכלשונם. "אנו מצפים מכל הצדדים החתומים עמנו על ההסכמים לנהוג באופן דומה, ולתת יד להתנעת הרפורמה במועד שנקבע, וזאת מבלי לחרוג מההסכמים ולפרוץ את המסגרת התקציבית שבבסיסם. התנעת הרפורמה היא עורק החיים היחיד להמשך קיומה של רשות השידור. אי ישומה, משול לניתוקה של הרשות ממכשירי ההנשמה שלה".

עוד ערוץ שידור מאוים הוא ערוץ 10, שעדיין לא הוסדר רשיונו להמשך השידורים לאחר ה-1 בדצמבר. שר האוצר יובל שטייניץ יצא היום בהודעה כי "הצוות שמונה לצורך מציאת מתווה להסדרת פעילותו של ערוץ 10 השיג התקדמות משמעותית ונותרו בקרב חברי הצוות חילוקי דעות מצומצמים שצפויים להיפתר בימים הקרובים. שר האוצר ממתין להגשת מסקנות הצוות בתקווה שיתקבלו בקונצנזוס".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן