Skip to content

ויליגר: שיעור המכס על שימורי טונה אינו הגיוני

ויליגר דורשת לקבל את המידע שהוביל למסקנות ועדת קדמי למיסוי ייבוא הטונה • לטענתה, המידע קיים אך לא נמסר לה – ככל הנראה על מנת להימנע מחשיפה לנתונים האמיתיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יצרנית שימורי הטונה, חברת "ויליגר תעשיות", הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה מנהלית על פי חוק חופש המידע, בה מתבקש בית המשפט להורות למשרד האוצר ומשרד התמ"ת, להעביר לעיונה את המידע ששימש כבסיס לצורך קבלת המלצות ועדת קדמי על הורדת המכסים על ייבוא שימורי טונה לישראל.

בעתירה נאמר, כי בסוף ינואר השנה פרסם יו"ר הוועדה מכתב המופנה לשרי האוצר והתמ"ת, בו הוא קובע נחרצות, כי שיעור המכס על ייבוא שימורי הטונה עומד כיום על 30%, כי ההמלצה הינה הפחתה ל-12% במתווה של ארבע שנים.

לטענת "ויליגר תעשיות", קביעה זו בנוגע לשיעור המכס על שימורי טונה אינה הגיונית ואינה עומדת במבחן המציאות. זאת על פי הנתונים אשר היו אמורים להוות את הבסיס לחישובי עובדי משרדי התמ"ת והאוצר, לצורך קבלת המלצות וועדת קדמי בכל הנוגע לגובה שיעורי המכס או ההיטל הקיים על יבוא שימורי טונה לשראל. "ויליגר" טוענת, כי המידע השגוי הומצא לשרי האוצר והתמ"ת באופן מכוון ועל מנת להטעות את מקבלי ההחלטות.

עתה, מתבקש המחוזי להורות למשרדי האוצר והתמ"ת למסור לידי "ויליגר" את כל המידע המבוסס על החומר, ששימש כבסיס לעריכת אותם חישובים לצורך קבלת המלצות וועדת קדמי להורדת המכסים על יבוא שמורי טונה ישראל. בנוסף, מבקשת "ויליגר" לקבל את המסמך שנתקבל על ידי משרד התמ"ת ואשר נערך על ידי קבוצת "פארטו". על פי הפרסומים, נאמר במסמך האמור כי החיסכון למשפחה בישראל לחודש, אם תתקבלנה המלצות ועדת קדמי, יגיע ל-7 שקלים לחודש.

לטענת "ויליגר" באמצעות עו"ד אריאל מירלמן, המידע קיים ולא נמסר לה וזאת ככל הנראה על מנת להימנע מחשיפה לנתונים ולחישובים האמיתיים. "ויליגר" סבורה, כי קיים אינטרס ציבורי מובהק לגילוי של המידע המבוקש והוא כי עתידה שלה ועוד 4 מפעלי טונה דומים שחלקם קם בשנת 2011, תלוי באמיתות הנתונים שנמסרו למשרדי התמ"ת והאוצר לצורך קבלת החלטתם על קבלת המלצותיה של וועדת קדמי.

תגובות משרד האוצר ומשרד התמ"ת לא התקבלו עד למועד פרסום הידיעה.

הידיעה הופיעה ב"פקס פוד" – עיתון למקבלי ההחלטות בענף המזון והמשקאות  [email protected]
התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, vichie81

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן