Skip to content

נתניהו: "החלטה באו"ם לא תשנה דבר בשטח"

"השלום יושג בהסכמות שיתקבלו בין ירושלים לרמאללה ולא בהצהרות מנותקות שמתקבלות באו"ם", אמר נתניהו היום. "אני מציע לא להתרשם ממחיאות הכפיים באו"ם... כראש ממשלת ישראל לא אתן שיקום בסיס טרור איראני נוסף בלב הארץ, ביהודה ושומרון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום להצבעה באו"ם על קבלתה של הרשות הפלסטינית כמדינה במעמד משקיפה. לדבריו: "החלטה באו"ם היום לא תשנה דבר בשטח. היא לא תקדם את הקמתה של מדינה פלסטינית, היא תרחיק אותה. ידנו, ידה של ישראל תמיד מושטת לשלום, אבל לא תקום מדינה פלסטינית בלי הכרה במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. לא תקום מדינה פלסטינית בלי הכרזה על סיום הסכסוך ולא תקום מדינה פלסטינית בלי סידורי ביטחון אמיתיים שיגנו על מדינת ישראל ואזרחיה".

נתניהו ביקר היום, אולי באופן סמלי, במרכז מורשת בגין וסייר בתערוכה שחשף ארכיון המדינה לרגל 35 שנה לביקורו של הנשיא סאדאת בישראל. עוד אמר: "לכל אלה אין זכר בהצעת ההחלטה בעצרת הכללית של האו"ם. אין בה סידורי ביטחון לישראל. אין בה הכרה שישראל היא מדינתו של העם היהודי ואין בה הכרזה על סיום הסכסוך, ואלה רק חלק מהסיבות שבגללן אנו דוחים אותה.

"אנחנו רוצים שלום, אבל את השלום אפשר להשיג רק בדרך אחת, בדרך של משא ומתן ישיר בין הצדדים ללא תנאים מוקדמים ולא בהחלטות חד צדדיות באו"ם שאינן מתחשבות כלל בצרכי הקיום והביטחון של ישראל. השלום יושג בהסכמות שיתקבלו בין ירושלים לרמאללה ולא בהצהרות מנותקות שמתקבלות באו"ם. אני מציע לא להתרשם ממחיאות הכפיים באו"ם, אני זוכר את מחיאות הכפיים שקיבלה ממשלת ישראל מהקהילה הבינלאומית כשהחליטה לצאת באופן חד צדדי מעזה. קיבלנו מחיאות כפיים וספגנו טילים. ישראל יצאה מעזה ואיראן נכנסה אליה. בדיוק אותו הדבר קרה כשיצאנו קודם לכן מלבנון. ישראל יצאה ואיראן נכנסה.

קיבלנו מחיאות כפיים וספגנו טילים. נתניה (צילום - קובי גדעון / לע"מ)
לא אתן שיקום בסיס טילים איראני בלב הארץ. נתניהו במרכז מורשת בגין (צילום – קובי גדעון / לע"מ)

"כראש ממשלת ישראל לא אתן שיקום בסיס טרור איראני נוסף בלב הארץ, ביהודה ושומרון, קילומטר אחד מכאן, ממרכז ירושלים. לא משנה כמה אצבעות יורמו נגדנו, אין כוח בעולם שיגרום לי להתפשר על ביטחון ישראל ואין כוח בעולם שמסוגל לנתק את הקשר בן אלפי השנים בין עם ישראל וארץ ישראל".

גם יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, התבטא הערב בנושא זה, בטקס חנוכת פארק כ"ט בנובמבר בנס ציונה בהשתתפות ראש העיר ושגרירי המדינות שתמכו בהקמת מדינה יהודית בעצרת האו"ם. "הפלסטינים מחפשים קיצורי דרך. מדינת ישראל לא קמה באמצעות קיצורי דרך", אמר ריבלין. "קברניטי היישוב היהודי ב-47' לא דחו את הצעת החלוקה ולא התעלמו מקיומה של אוכלוסייה ערבית בין הים לירדן. מי שהתעלם מקיומנו אז וקיבל החלטה חד צדדית בכ"ט בנובמבר 47' חוזר היום על אותה טעות בהחלטה חד צדדית בכ"ט בנובמבר 2012. תהיה זו טעות על טעות שלא תביא לחיזוק היחסים בינינו. צעדיו של אבו מאזן וההיענות הבינלאומית לדרישותיו יובילו בהכרח להידרדרות מדינית קשה ולהקשחת עמדות בקרב הצדדים."

בנאומו התייחס ריבלין, בין היתר, למצב המדיני ואמר: "רק לפני שבוע ימים עוד עמדנו בעיצומה של מערכה צבאית והנה אנו עומדים היום בפני מערכה מדינית. מי שלא הצליח לכופף אותנו בכוח הנשק מנסה לכופף אותנו תוך שימוש במנופי לחץ בינלאומיים".  ריבלין הוסיף: "מנופי הלחץ הללו לא יועילו דבר משום שאינם יכולים להחליף את ההכרח לדבר אתנו ולהכיר בנו כבני שיח בזכותנו על הארץ."

מוקדם יותר אמר ריבלין כי: "הסכסוך צריך להיפטר במשא ומתן ישיר. הפלסטינים מנסים להשיג באמצעות האו"ם מה שלא השיגו במשא ומתן. הכרזת האו"ם הערב היא הצהרתית בלבד. היא על דבר שאין בו ממש ואין לו תוצאות. על המדינות התומכות לדעת שתמיכה תגרום להקשחת העמדה הפלסטינית, ולהתבצרותם בעמדה שאין צורך במשא ומתן. לצערי, הצהרת העצרת הכללית תהיה חסרת תוצאות משפטיות. היא נועדה ליצור פרובוקציות ואיננה מקדמת את היחסים בין הצדדים".

השר משה (בוגי) יעלון: "ההליכה הפלסטינית לאו"ם היא הפרה בוטה ומהותית של ההסכמים עם ישראל. זהו צעד חד צדדי אשר מרחיק מאוד את הסיכוי להסדר. הדרך היחידה להסדר היא באמצעות משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים וללא צעדים חד צדדיים. לא יהיה הסדר ללא הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ללא הכרזה על סופיות הסכסוך וקץ התביעות וללא הבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל. הדרך להסדר מתחילה בהפסקת ההסתה ברשות הפלסטינית ובחינוך של תרבות לשלום, ולא בהחלטה חד צדדית בעצרת האו"ם.

"החלטת האו"ם לא תשנה את המצב בשטח ולא תקרב את הפלסטינים למימוש שאיפתם באופן מלא, אך תאפשר להם להמשיך בהגברת הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל, וזו בעצם מטרתם. פניהם לא באמת להסדר שלום עם ישראל אלא למה שהם קוראים "שלום מלא וצודק" ללא קיומה של מדינת ישראל".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן