Skip to content

הרפורמה ברשות השידור תידחה

הרפורמה ברשות השידור תידחה, בניגוד להצהרות הנלהבות על החלתה מתחילת השבוע הבא (1 בדצמבר 2012). במקביל, נודע למגפון על פגישה בנושא הרפורמה שיזם יו"ר הרשות אמיר גילת עם מבקר המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסום ראשון מדוע תיאם גילת פגישה עם מבקר המדינה בנושא הרפורמה? כידוע, הממונה על הרפורמה הוא העוזר הבכיר למנכ"ל, זליג רבינוביץ' ששופט בית הדין לעבודה אייל אברהמי קיבל בפסיקתו חלק מתביעות אגודת העיתונאים בתל אביב נגד ריבוי תפקידיו . בית המשפט קבע כי רבינוביץ' יימנע ממתן הוראות לדרג המקצועי ברשות, וכן מעיסוק במבנה הארגוני ובמינויים, אלא שגם השופט תחם את החלטתו והותיר בידי רבינוביץ' פתח להמשיך בעיסוקיו מן העבר בהסתייגות הקובעת שיוכל לפעול "כידו הארוכה של המנכ"ל": – זכות שלדברי עובדים מנוצלת עד תום. בהקשר זה, אף טוענת אגודת העיתונאים בתל אביב כי בהתנהלותם של רבינוביץ' ושל רשות השידור יש משום ביזוי צו בית המשפט. במכתב חריף אל מנכ"ל ויו"ר רשות השידור, החתום בידי עו"ד אילן בומבך, מפורטת שורת הפרות לכאורה של צו בית הדין על ידי רבינוביץ'. לא ידוע אם פגישה זו שיזם גילת מיועדת לקבל מידי מבקר המדינה  הכשר כלשהו להסכם הרפורמה או לסמכויותיו של רבינוביץ' כמי שמופקד על יישומה, אלא שעצם הבקשה לזמן פגישה כזו מעוררת שאלות.

משה נסטלבאום (צילום: ציפי מנשה)

בכל מקרה, מדברות עתה ההערכות האופטימיות על דחיית הרפורמה בחודש ימים, עד ל-1 בינואר 2013 ואילו גורמים וותיקים ברשות השידור מעריכים כי במקרה הטוב, תידחה הרפורמה עד לאחר הבחירות. הדחייה נובעת מהתנגדות אגודת העיתונאים  בירושלים לסעיפים הקשורים להסכמי ההעסקה החדשים ולתביעה של האגודה ליישם תוספת שכר של 12% לעיתונאים, בדומה לתוספות שניתנו לעובדי המגזר הציבורי. משרד האוצר אינו מעביר בשלב זה כספים ליישום הרפורמה ומתנה את הזרמת הכספים בחתימת ההסכמים בידי שני הצדדים. במכתב של הממונה על השכר במשרד האוצר קובי אמסלם אל מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ואל  יו"ר הרשות אמיר גילת, הוא מבהיר כי יישום הרפורמה כרוך בחתימה על כל הנספחים להסכם וכי ההסכם ייכנס לתוקף רק לאחר שהסכם השכר בין רשות השידור לבין אגודת העיתונאים ייכנס לתוקף: דבר שכאמור אינו תקף כרגע לנוכח התנגדות אגודת העיתונאים לסעיפים בהסכם. הממונה על השכר מבהיר במכתבו כי הסכם הרפורמה נעדר תוקף ללא אישורים אלה.

בין הנושאים השנויים במחלוקת בהקשר של סידורי העבודה החדשים, תלויה ועומדת התביעה להחתמת שעוני נוכחות על ידי העובדים. כפי שציינו אתמול, הסכימו הטכנאים כי העובדים ייקחו את כרטיסי הנוכחות, לא לפני ששלושה נציגים של עובדי ההנדסה קודמו למשרות ראשי מחלקות, בהם ראש וועד הטכנאים משה שגב. על גבי המודעה של ועד עובדי ההנדסה, המורה לטכנאים לקחת את שעוני הנוכחות, כתב מישהו בכתב יד "מכרז". למחרת נודע לעובדים על הקידום של נציגי טכנאים.

זליג: ידו הארוכה (צילום: ציפי מנשה)

הטכנאים הסירו, כאמור, את התנגדויותיהם לצעדי הרפורמה אף כי בשיחה עם אחד הטכנאים הוא אמר שעדיין לא קיבלו הוראה להחתים את שעוני הנוכחות, ואולם ועד עיתונות- הפקה, לאחר התייעצות עם אגודת העיתונאים, תלה על לוחות המודעות בטלוויזיה וברדיו הודעה המורה לעיתונאים שלא לקחת את כרטיסי הנוכחות. עוד אחד מסלעי המחלוקת מתמקד בעובדה כי מתווה הרפורמה קובע שתי נוסחאות של דירוג שכר, האחת בשכר כולל גבוה יותר, שהוא שכר גלובלי הכולל שעות נוספות שעובדיו יקבלו היתר לחתום מרחוק. נוסחת השכר השנייה תכלול חישוב של שעות נוספות. נושא החתמת כרטיסי הנוכחות מרחוק הוא נושא טעון ושנוי במחלוקת שעדיין לא סוכם סופית. אחת השמועות הרווחות בקרב העיתונאים אומרת כי רבינוביץ' הכין רשימה לפיה יימנו מקורביו בין הזכאים לשכר כולל (שמות במערכת מגפון).

מעבר למתחים סביב יישום הרפורמה, ממשיכה רשות השידור להתנהל באווירת משבר, הבולטת במיוחד בחטיבת החדשות בטלוויזיה שמנהלה, משה נסטלבאום היה עסוק באחרונה בהתנצלויות על דברים שאמר על מנהל הטלוויזיה מושון מצליח, אותו השווה במכתב שכתב לפני כשבועיים ל"סניטר שנתנו לו לנהל בית חולים". מעשית, אומרים עובדים בחטיבה, נסטלבאום העסוק בענייני איומים בהגשת תביעות דיבה ועיסוקים אחרים אינו מגיע לירושלים מדי יום וממלא מקומו, עורך פוליטיקה אלון מזר השליט בחטיבה אווירת מתח וצעקות.  עובד בחטיבת החדשות אמר למגפון כי לא פעם נראו עובדים בוכים במסדרונות לאחר שעברו מסע טרטור והשפלה של מזר, דבר שבלט במיוחד בימי מבצע עמוד ענן. מלשכת דוברת רשות השידור נמסר: "אין תגובה".

המשך יבוא…

2 Comments

  1. d.
    1 בדצמבר 2012 @ 18:05

    איך את יכולה לכתוב על בנאדם שהוא "מעביר מסעי טרטור והשפלה" – ולא להביא את תגובתו לדברים? אם אתם רוצים שמגפון יהיה עיתון אז תפעלו לפי אתיקה עיתונאית בסיסית ומינימלית!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן