Skip to content

יצחק הרצוג גבר על עמיר פרץ בקרב על המקום השני

יחימוביץ' הצליחה להכניס את רוב מועמדיה למקומות ריאליים ברשימה ולהרחיק את מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, ממקום ריאלי. מירב מיכאלי, האשה הראשונה אחרי יחימוביץ'. תגובה ראשונית של הליכוד: "רשימה שמאלנית קיצונית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניצחון ליצחק (בוז'י) הרצוג, מול עמיר פרץ, בקרב על המקום השני ברשימת "העבודה" לכנסת. כך הסתיים הקרב בין מועמדה של יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ לבין יריבה העיקרי במפלגה. זו הפעם השלישית ברציפות, שבה הרצוג מגיע למקום ראשון ברשימת מפלגת העבודה לכנסת. שלי יחימוביץ' הצליחה גם להכניס את רוב מועמדיה למקומות ריאליים ברשימה והצליחה להרחיק את מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, ממקום ריאלי.

עם זאת, עמיר פרץ הצליח להכניס למקומות גבוהים ברשימת המועמדים את האנשים שביקש לקדם: איתן כבל, מרב מיכאלי, בנימין בן אליעזר ודני עטר. מרב מיכאלי השיגה הישג דרמטי ונכנסה למקום הרביעי ברשימה, למרות שיו"ר המפלגה שלי יחימוביץ שידרה מסר ברור, שאינה רוצה אותה ברשימה.

עמיר פרץ הגיב על תוצאות הפריימריז ואמר, כי לא יסכים לכך שהמפלגה תיכנס לממשלה של "הליכוד ביתנו" וכי יעלה את העניין הזה, כבר בתחילת השבוע הבא, במוסדות המפלגה. "אני רוצה שהאמירה תהיה חד משמעית", אמר. "מבחינתי, ההצטרפות לממשלת הליכוד-ביתנו היא קו אדום. לא נהיה גלגל ספייר, בממשלה כזו. אני לא מוכן שתהליך השלום יהיה כלי משחק ואין לי כוונה לאפשר שנסתפק באמירה הזאת של שתי מדינות לשני עמים".

 וזו תוצאת הבחירות בפריימריז של מפלגת העבודה: יצחק בוז'י הרצוג; עמיר פרץ; איתן כבל; מרב מיכאלי; פואד בן אליעזר; חיליק בר (מזכ"ל המפלגה, מקום משוריין); עומר ברלב; סתיו שפיר; אבישי ברוורמן; אראל מרגלית; איציק שמולי; מיקי רוזנטל; מיכל בירן; נחמן שי; משה מזרחי; דני עטר; ר'אלב מגא'דלה; נאדיה חילו; נינו אבסדזה; פרופ' יוסי יונה; דניאל בן סימון; עופר קורנפלד; חילי טרופר ויונה פריטל.

מקום ראשון בפריימריז. הרצוג (צילום: ציפי מנשה)
מקום ראשון בפריימריז. הרצוג (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: שרית פרקול)
מירב מיכאלי וסתיו שפיר בעשירייה הראשונה (צילום: שרית פרקול)

"ניצבת כאן רשימה מדהימה – לא פחות", אמרה יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', בנאום שנשאה. "גם בחלומות הטובים ביותר שלי לא יכולתי להעלות על הדעת הרכב כזה של רשימה. יש כאן נציגים של כל חלקי החברה הישראלית. אף אחד לא מינה אותם. לא ועדה מסדרת ולא איזה שהוא דיקטטור. אתם בחרתם בהם.

"נשארנו המפלגה היחידה שבה יש פריימריז אמיתיים, נקיים, דמוקרטיים, עם שיעור השתתפות ענקי", אמרה יחימוביץ'. "ניצבת כאן רשימה מדהימה, לא פחות. אני מודה גם בחלומות הטובים ביותר שלי, לא יכולתי להעלות על הדעת הרכב כזה של רשימה. ש כאן שנים ארוכות של עשייה עם היסטוריה מפוארת של ביצוע והישגים לצד הנהגה לוחמנית, צעירה ומעוררת תקווה. יש כאן פסיפס מרהיב של החברה הישראלית. הדבר היפה הוא שאף אחד לא מינה אותם, אתם בחרתם בהם והם קיבלו את האמון שלכם, אמון אמיתי ודמוקרטי ובהצבעה חופשית".

יחימוביץ מתחה ביקורת נוקבת על הממשלה ואמרה כי בגלל מדיניותה נחלה ישראל תבוסה מאין כמוה באו"ם. "את התבוסה הזאת הביאו נתניהו וליברמן עם הרטוריקה הנוקשה והלוחמנית שלהם. הם במו ידיהם הביאו את זה. הם חושבים שכאשר אתה מכריז קיפאון – כל העולם סביבך ייקפא. אנחנו ניקח מחדש את השליטה על התהליך המדיני ולא נפקיר אותו בידיים של החמס והרשות הפלסטינית".

כשלונה השני של הממשלה שנחשף אתמול, לדברי יחימוביץ' הוא דו"ח העוני: "זאת חרפה שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה. אומרים לנו שלנתניהו יש ניסיון – אז הנה התוצאות של הניסיון הזה שמביא פערים גדולים כל כך בין עניים לעשירים ומפורר את החברה. בשבוע הבא נשיק את קמפיין הבחירות שלנו וזה יהיה קמפיין יוצא דופן. אנחנו לא נדבר בססמאות אלא נגיש תוכנית כלכלית חברתית מפורטת עם מספרים ונתונים".

שלי יחימוביץ' אמרה עוד: "נשארו 52 ימים כדי לגייס את כל כוחות הנפש והאנרגיות – וב-52 הימים האלה נעשה הכל וגם נצליח, כדי להביס את בנימין נתניהו ואיווט ליברמן ולהחליף את השלטון. מה שמשותף לכולנו הוא שאכפת לנו מכם. אנחנו לא חיים באיזו גלקסיה רחוקה. אנחנו סופרים אתכם. אנחנו משרתים אתכם. אנחנו רוצים להעניק לכם מדינה שחוזרת להיות מדינה דמוקרטית ויהודית שדואגת לאזרחיה".

תגובה ראשונית של דוברת הליכוד: "הרשימה השמאלנית, הקיצונית של מפלגת העבודה  משקפת את היושבת ראש יחימוביץ שהצביעה לחד"ש. זו רשימת שמאל קיצוני שתמכה בהתלהבות בהתנתקות, שהעלתה את החמאס בעזה ועכשיו עלולה להביא את עזה לתוך ירושלים ולמבואות פתח תקווה".

ממטה ההסברה של מפלגת העבודה נמסר בתגובה: "הליכוד עוד לא התאושש מהפריימריז המביכים שלו והרשימה הקיצונית שלו ועכשיו מתוך לחץ תוקף את הנבחרת המנצחת, המגוונת והמאוזנת שנבחרה במפלגת העבודה".

פרץ הכניס רבים ממועמדיו. פרץ ומזרחי (צילום: ציפי מנשה)
פרץ הכניס רבים ממועמדיו למקומות ריאליים. פרץ ומזרחי (צילום: ציפי מנשה)
במקום השלישי. כבל (צילום: ציפי מנשה)
במקום השלישי. איתן כבל (צילום: ציפי מנשה)

תגובת "יש עתיד": "מפלגת העבודה הציגה הבוקר רשימה ראויה למפלגת שמאל, המשלבת פנים חדשות עם אנשי מנגנון ותיקים. המפה הפוליטית מתבהרת היום לקראת יום הבוחר – בימין המובהק הליכוד ביתנו, בשמאל המובהק העבודה ובמרכז המפה הפוליטית – יש עתיד".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן