Skip to content

גיל שיווק מקדמים מובטחים בביטוחים פנסיונים הועלה לגיל 60

כך מתברר מנהלים סופיים לשיווק ביטוחי מנהלים עם מקדמים מובטחים, שפרסם שריג הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. "השינוי מבטיח כי מבוטחים ייהנו ממוצרים התואמים את צרכיהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, העלה את אופן שיווק תכניות ביטוח חיים עם מקדמים מובטחים, החל מתחילת ינואר 2013, לשיווקם רק למי שמלאו לו 60 שנים ומעלה. עם זאת, במגבלות מסוימות יתאפשר למבוטחים בפוליסות קיימות עם מקדם מובטח לנייד את כספם לחברת ביטוח אחרת במשך שנת 2013.

מקדם קצבה הוא נתון שבעזרתו "מתרגמים" סכומים שנצברו בחיסכון פנסיוני לקצבה חודשית לשארית החיים. לדוגמה: מבוטח שצבר בחיסכון הפנסיוני שלו מיליון שקל והובטח לו מקדם קצבה של 200, יקבל בשארית חייו קצבה חודשית של 5,000 שקל לפי החישוב – 1 מיליון שקלים חלקי 200.

ביולי 2012 פרסם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון תוכנית לשינוי אופן שיווק ביטוחי חיים. לתוכנית שתי מטרות: הגברת השקיפות וההוגנות של המוצר למבוטחים ושיפור יציבות חברות ביטוח. בחודשים האחרונים נערכו דיונים עם חברות הביטוח על הצעות שהציגו החברות, לאור עקרונות שהתווה האגף. בסיכום הדיונים ובהתאם למסקנות מחקר מקיף שערך האגף על השלכות חוסר הוודאות באומדן תוחלת חיים עתידית, הוחלט על שמירת המסגרת העקרונית שפורסמה ביולי. בנוסף, לאור תגובות החברות, בכוונת הממונה להסדיר את השוק כך שמבוטחים יבחרו מוצרי קצבה ומקדמים בסמוך להתחלת קבלת קצבאות.

"השינוי מבטיח כי מבוטחים ייהנו ממוצרים התואמים את צרכיהם ותישמר יציבות חברות הביטוח לטווח הארוך", מציין הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן