Skip to content

נוחי דנקנר קיבל אישור לצאת לארגנטינה

יוצא לקדם את מימוש האופציה של אדוארדו אלשטיין להשקעה של עוד 75 מיליון דולר בגנדן. מתן האישור מראה, כי הרשות לניירות ערך לא חוששת שהוא לא יחזור להתייצב להמשך חקירתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נוחי דנקנר קיבל אישור לטוס לארגנטינה כדי לקדם עם אדוארדו אלשטיין את מימוש האופציה שניתנה לקבוצה שבשליטתו, להשקעה של עוד 75 מיליון דולר בגנדן. מתן האישור מראה, כי הרשות לניירות ערך לא חוששת שהוא לא יחזור להתייצב, אם ידרש לכך, להמשך חקירתו. כך נמסר על ידי קבוצת אי.די.בי, בהודעה שפירסמה לרגל הודעותיה על תוצאות הקבוצה ברבעון השלישי של השנה.

תוצאות עם קצת נחת

ביקור קודם. דנקנר ואלשטיין עם נשיאת ארגנטינה (צילום: יח"צ)
ביקור קודם. דנקנר ואלשטיין עם נשיאת ארגנטינה (צילום: יח"צ)

קבוצת אי.די. בי הצליחה למזער בצורה מרשימה את הפסדי המיליארדים שהיו לה ברבעון השלישי ב-2011. הרווח הנקי של אי.די.בי פיתוח ברבעון השלישי של השנה היה 110 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 1,735 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אי.די.בי אחזקות רשמה ברבעון השלישי של השנה הפסד של 20 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 1,783 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווחיות ברבעון נובעת בעיקר ממכירת השליטה בכת"ש, מעליית ערך מניות קרדיט סוויס ומשיפור והתייעלות בחברות התפעוליות סלקום, שופרסל, מכתשים אגן וכלל ביטוח. יתרה מכך, בניטרול הפחתות חשבונאיות חד פעמיות בסכום של 457 מיליון שקל, שבוצעו ברבעון בגין פרויקטים בלאס וגאס ובגין נכסי הנפט – הרווח היה גדול משמעותית יותר.

נקודה חיובית נוספת – מאז סוף הרבעון השלישי של 2012 ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-229 מיליון שקל נוספים.

בישיבת הדירקטוריון שדנה היום בתוצאות הקבוצה אמר דנקנר:

"אני מבקש להתייחס בפתח דבריי לחקירת הרשות לניירות ערך בנושא ההנפקה שבצענו בפברואר השנה. מאחר והתחייבתי כלפי הרשות שלא להתייחס לתוכן הבדיקה, כל מה שאני יכול לומר בשלב זה הוא, שבכל שלב משלבי ההנפקה שמרתי על החוק ועל כל הכללים על מנת להבטיח את תקינות ההנפקה. כל התנהלותי הייתה בהתאם לכך. הסברתי זאת באריכות ובפירוט. הרשות מבצעת את תפקידה ובודקת את הדברים לעומקם. אני משוכנע שהחומר שהעברתי ושייאסף יוכיחו באופן הברור והחד משמעי ביותר, שלא נפל שום פגם חוקי ושלא היה שום דופי בהתנהלותי. אני ממשיך לפעול בנחישות כדי שקבוצת אי.די.בי תעמוד בכל האתגרים הגדולים שניצבים בפניה ואני משוכנע שנצליח במשימה. ייצוב אי.די.בי והובלתה לעמידה באתגרים ולצמיחה, הוא הנושא שעומד בראש סדר העדיפויות שלי, ובו אני מתכוון להמשיך להתמקד ולהקדיש לו את מירב זמני.

ביום ראשון הקרוב אני מתכוון לצאת לארגנטינה, כדי לקדם עם אדוארדו אלשטיין את מימוש האופציה שניתנה לקבוצה שבשליטתו, להשקעה של עוד 75 מיליון דולר בגנדן. ההליכים מול הרגולטורים לאישור ההשקעה הנוספת על ידי אלשטיין, ובמיוחד קבלת היתר המפקח על הביטוח, מתקדמים גם הם. במקביל מתנהלים מגעים עם משקיעים וגופים בינלאומיים נוספים, על מנת לגייס הון לקבוצת אי.די.בי.

במישור התוצאות אנו רושמים ברבעון השלישי, בהשוואה לדוחות הקודמים אנו רואים בבירור מגמה של שיפור משמעותי בביצועים ובשווי השוק של כל החברות התפעוליות המרכזיות שלנו – כלל ביטוח, סלקום, שופרסל, מכתשים אגן ונכסים ובניין. גם שווי אחזקתנו בקרדיט סוויס עלה. תהליכי השיפור וההתייעלות הללו נמשכים בכל החברות, ואני מקווה שמגמת השיפור בתוצאות החברות בקבוצה תימשך ואף תתעצם. אני מבקש להודות לכל העובדים והמנהלים בחברות הקבוצה על תרומתם הגדולה והחשובה".

אירועים בקבוצה

הזרמה חיצונית לאי.די.בי אחזקות – ב-15 בנובמבר 2012 הושלמה הנפקת זכויות ב-אי.די.בי אחזקות אשר הזרימה לקופת החברה כ-41.5 מיליון שקל, מתוכם כ-37.5 מיליון שקל מבעלי השליטה. הזרמה חיצונית זו שימשה לתשלום בסך 35 מיליון שקל למחזיקי האג"ח מסדרה ב'.

גידול ניכר ביתרות המזומנים בעקבות השלמת עסקת כת"ש – בתאריך 25 בנובמבר 2012 הועבר לקופת אי.די.בי פיתוח התשלום השני בסך 509 מיליון שקל במסגרת העסקה למכירת השליטה בכלל תעשיות (כת"ש) לחברת Access Industries, שבשליטת איש העסקים לן בלווטניק. לאחר העברת התשלום עומדת יתרת המזומנים בקופת אי.די.בי על סכום של כ-1.3 מיליארד שקל. לרוכשת יש אופציה לגבי יתרת מניות כת"ש שבידי אי.די.בי (כ-10.6% למימוש עד סוף שנת 2012). אם תמומש זכות זו במלואה, תקבל אי.די.בי פיתוח 251 מיליון שקל נוספים.

עליית ערך מניות קרדיט סוויס – בעקבות עליית מחיר מניות קרדיט סוויס, רשמו ברבעון השלישי של השנה אי.די.בי אחזקות ו-אי.די.בי פיתוח רווח של 218 מיליון שקל כל אחת. כור מקבוצת אי.די.בי רשמה ברבעון בסך הכול רווח של 418 מיליון שקל, מתוכם 334 מיליון שקל בגין עליית ערך מניות הבנק השוויצרי. מאז סוף הרבעון השלישי ועד היום, עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-229 מיליון שקל נוספים.

שיפור בחברות התפעוליות המרכזיות: בעקבות התוצאות הטובות של כור ובשל תהליכי שיפור והתייעלות בכל החברות המוחזקות המרכזיות – בהן סלקום, שופרסל, מכתשים אגן, גיוון אימג'ינג – רשמה דסק"ש ברבעון השלישי רווח של כ-143 מיליון שקל. מכתשים אגן המשיכה להציג ביצועי שיא ברבעון השלישי; שופרסל רשמה הכנסות שיא והמשך שיפור ברווח ובתוצאות; וגם כלל ביטוח הציגה ברבעון השלישי רווח כולל יפה של 161 מיליון שקל.

תוצאות ואירועים בחברות בקבוצה

מכתשים אגן
החברה דיווחה ברבעון השלישי על רווח נקי של כ-13 מיליון דולר (בהשוואה ל-10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד) ורווח נקי של כ-144 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012. החברה רשמה גידול ב-EBITDA ברבעון השלישי (89.6 מיליון דולר השנה בהשוואה ל-83.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד) וכך גם ב-EBITDA של תשעת החודשים הראשונים של השנה (388.7 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים השנה בהשוואה ל-346 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים בשנה שעברה).

כלל ביטוח
הרווח הכולל לאחר מס של כלל החזקות עסקי ביטוח ברבעון השלישי הסתכם בכ- 161 מיליון שקל, בהשוואה להפסד כולל של כ-235 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הרגיל ברבעון הסתכם בכ-19 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-200 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה כלל רווח כולל לאחר מס של 172 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של כ-315 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 97 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

עסקת המכירה של חברת הבת בארה"ב – גארד – אשר הושלמה בחודש אוקטובר, תגדיל בדו"חות הרבעון הרביעי את הרווח הנקי בכ-112 מיליון שקל. מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח שי טלמון סיים בקרוב 5 שנות כהונה. החליפו בתפקיד איזי כהן.

סלקום
החברה הציגה שיפור מהותי בתזרים המזומנים הפנוי לרבעון השלישי, שהסתכם ב-414 מיליון שקל, עלייה של 58% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. סלקום המשיכה ביישום תכנית התייעלות מקיפה ואפקטיבית, והציגה חסכון של כ-480 מיליון שקל במונחים שנתיים. סלקום דיווחה על גיוס נטו חיובי של כ-5,000 מנויי סלולר בזכות הצלחת "סלקום טוטאל", פתרון התקשורת המשלב שירותי סלולר ושירותי תקשורת קווית, ותחילת הקליטה של מנויי צה"ל.

הכנסות סלקום ברבעון השלישי הסתכמו לסך של 1,448 מיליון שקל (370 מיליון דולר); הרווח הנקי ברבעון השלישי 2012 הסתכם ב-124 מיליון שקל (32 מיליון דולר). הרווח הבסיסי למניה ברבעון השלישי 2012 הסתכם ל-1.25 שקל (0.32 דולר). מצבת מנויי הסלולר עומדת על כ- 3.338 מיליון מנויים נכון לסוף ספטמבר 2012.

שופרסל
החברה הציגה שיפור ומגמה חיובית בתוצאות לרבעון השלישי ווסיימה את הרבעון בהכנסות שיא של 3,039 מיליון שקל בהשוואה לכ-3,000 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות ברבעון הסתכם בכ-95 מיליון שקל, בהשוואה לכ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-70 מיליון שקל, לעומת 32 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

תוצאות עיקריות לתשעת החודשים שנסתיימו ביום 30 בספטמבר 2012: הכנסות החברה הסתכמו ב-8,748 מיליון שקל. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות הסתכם ב-265 מיליון שקל. הרווח התפעולי לאחר הכנסות אחרות הסתכם ב-282 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-144 מיליון שקל.

נכסים ובניין
החברה הצליחה ברבעון השלישי להקטין את ההפסד בגלל גידול בכל הפרמטרים התפעוליים: הכנסות משכר דירה הסתכמו ברבעון השלישי ב- 195 מיליון שקל, לעומת 136 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות משכר דירה הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2012 בכ-587 מיליון שקל לעומת 390 מיליון ₪ אשתקד. הכנסות ממגורים הסתכמו ברבעון השלישי בכ-93 מיליון שקל, לעומת כ-44 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממגורים הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 2012 בכ-363 מיליון שקל, לעומת 170 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רווח/הפסד נקי – ברבעון השלישי הסתכם ההפסד ב-234 מיליון שקל, לעומת הפסד של 425 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. החברה רשמה רווח נקי, שהסתכם ב-3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2012 לעומת הפסד של 311 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. תוצאות הקבוצה הושפעו מהפחתות חשבונאיות שבוצעו ברבעון השלישי בגין פרוייקטים בוגאס – הפחתה של 90 מיליון שקל בגין יתרת ההשקעה בפלאזה וכ-110 מיליון שקל בגין פרויקט הטיבולי.

לקבוצת נכסים ובניין יתרות נזילות בסך של כ-2.4 מיליארד שקל ליום 30 בספטמבר 2012 ונכסים מניבים בישראל בהיקף של כ- 1,000,000 מ"ר, בשיעור תפוסה של כ-96%. הקבוצה הגדילה את הנדל"ן להשקעה לכ-8.9 מיליארד שקל ליום 30 בספטמבר 2012, לעומת 8.5 מיליארד שקל בסוף שנת 2011.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן