Skip to content

השר אהרונוביץ': "אבו מאזן טעה בפנייתו לאו"ם"

"החלטנו לבנות 3,000 יחידות דיור בירושלים ובשטחים כי מי שמפר הסכם צריך לדעת שיש שני צדדים למטבע. יש הסכמה לאומית על ירושלים מאוחדת ועל גושי ההתיישבות", כך אמר היום השר לביטחון פנים. יו"ר מרצ: "ההסתייגות הרופסת שהשמיעה יחימוביץ' על הרחבת ההתנחלויות היא המשך הפזילה של העבודה לימין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הגיב היום לטענות על החלטת התשיעיה אתמול להרחיב את הבנייה מעבר לקו הירוק: ״אבו מאזן טעה בפנייתו לאו"ם. בסוף צריך לעשות שלום בין רמאללה לירושלים. אבו מאזן נאם נאום מלא שטנה ואי אפשר להגיע איתו לשלום. החלטנו לבנות 3,000 יחידות דיור בירושלים ובשטחים, כי מי שמפר הסכם צריך לדעת שיש שני צדדים למטבע. יש הסכמה לאומית על ירושלים מאוחדת ועל גושי ההתיישבות".

השר אהרונוביץ' (צילום: מיכאל פייגין, ויקימדיה)
אי אפשר להגיע איתו לשלום. השר אהרונוביץ' (צילום: מיכאל פייגין, ויקימדיה)

עוד אמר השר, כי ייתכן שוואדי ערה תיכלל במסגרת חילופי שטחים עתידית. הדברים נאמרו לעיתונאית נחמה דואק במסגרת שבת-תרבות במועצה אזורית דרום השרון.

יו״ר מרצ, ח״כ זהבה גלאון, אמרה הבוקר בשבת-תרבות ברמת השרון כי ההסתייגות הרופסת שהשמיעה שלי יחימוביץ' על הרחבת ההתנחלויות היא המשך הפזילה של העבודה לימין והמשך ישיר ורע של מדיניות "בונים ובוכים" של מפלגתה לדורותיה.

"את ההתנחלויות צריך לפנות ולא לבנות. אין מכשול גדול יותר להסדר מאשר ההתנחלויות, ואין אבן ריחיים כלכלית כבדה יותר, שמעיקה על מעמד הביניים והשכבות המוחלשות בישראל מאשר הכיבוש", אמרה גלאון.

ראש הממשלה,  בנימין נתניהו, שוחח בסוף השבוע עם ראש ממשלת צ׳כיה פטר נצ'אס והודה לו על העמדה האמיצה שמדינתו הפגינה כשהצביעה באו"ם נגד הבקשה של הרשות הפלסטינית. נתניהו סיכם עם עמיתו הצ'כי שביום רביעי הקרוב, בדרכו לביקורו המתוכנן בגרמניה, יגיע לפראג כדי להודות לו באופן אישי על ההתייצבות לצד האמת ולצד השלום.

"ההיסטוריה של ישראל ושל צ'כיה לימדה אותנו שצריך לדבוק באמת גם כשהרוב לא לצידך. ההצבעה  שלכם צריכה לשמש דוגמה ומופת לכל מי שתומך בשלום אותו ניתן להשיג רק באמצעות משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים. לעומת זאת, ההליכה של הרשות הפלסטינית לאו"ם מהווה הפרה יסודית של ההסכמים עם ישראל ורק מרחיקה את השלום", אמר נתניהו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן