Skip to content

פסילת תכניות בגלל פרסום סמוי ברשת, קשת וערוץ 10

ארבע תכניות טלוויזיה נפסלו לשידור וזכייני ערוץ 2 וערוץ 10 נקנסו במאות אלפי שקלים עקב החדרת פרסום סמוי לתכניות טלוויזיה, שכונה על ידי יו"ר ועדת הערר של הרשות השניה: "גניבת דעת". הזכייניות יחויבו לשלם 80% מסכום הקנסות שהושתו עליהם עד לסוף החודש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בראשות ד"ר דליה זליקוביץ, דנה בערעור הזכייניות רשת, קשת וישראל 10 נגד הקנסות שהוטלו עליהן וקבעה כי שלוש הזכייניות יחוייבו בתשלום קנסות עקב שילוב מסרים פרסומיים בתוכן של מספר תכניות, תופעה המכונה "מכירת אייטמים". מנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר, קבעה כי קשת תיקנס בסך של  480,000 ש"ח, רשת ב-540,000 ש"ח, וישראל 10 ב-440,000 ש"ח. כאמור, החליטה מצגר כי בנוסף תיפסלנה לשידור התכניות "בריאות 10", "משפחה 10", "יופי של יום" ו"לחיות טוב".

 

מהרשות השניה נמסר כי הוועדה קיימה דיון בבקשות הערר שהגישו הזכייניות ואף ניאותה, לפנים משורת הדין, לשמוע את עמדת נציגי הנהלת הזכייניות על פי בקשתם. במהלך השימועים הדגישו הזכייניות כי הן נוקטות צעדים לביעור תופעת "מכירת האייטמים", על ידי בחינה פרטנית של תכני התכניות והחתמת הגורמים העוסקים בהפקת התכניות בהתחייבות שלא לקבל תמורה עבור התכנים הכלולים בהן.

הוועדה החליטה להותיר את העיצום הכספי שיוטל על כל אחת מהזכייניות על כנו, כאשר 80% מהסכום ישולם מיידית עד ליום 1.1.13, אחרת יחולט מהערבויות הקיימות בידי הרשות. יתרת העיצום הכספי תומר לעיצום כספי על תנאי לתקופה של שנתיים מהחלטה זו, אשר יושת על הזכייניות ככל שיימצאו הפרות דומות נוספות על ידה בתקופה זו.

 הוועדה ציינה את העובדה כי לא הוצגו בפניה נתונים הסותרים את ממצאי הנהלת הרשות בכל הקשור למכירת אייטמים בתכניות שנבדקו והדגישה כי היא רואה בחומרה רבה את תופעת מכירת האייטמים, שהינה בניגוד לחוק ולכללים.

 הקנסות שהוטלו על הזכייניות חושבו לאחר התחשבות בקשיים התזרימים של החברות ובהיקף ההוצאות שנבע מסיקור מבצע עמוד ענן.

 יו"ר הועדה ד"ר דליה זליקוביץ אמרה כי "אין זו הפעם הראשונה ולצערי גם לא הפעם האחרונה שתופעת מכירת האייטמים עולה על סדר יומה של הרשות ומדובר רק על המקרים שנמצאו בבדיקה מדגמית. בהחלטתה זו מיישמת ועדת ערר את החלטת המועצה שהתקבלה לפני מספר חודשים בה הוחלט למגר תופעות המהוות גניבת דעת של הצופים, ושעומדת בניגוד לחוק ולכללי הרשות. הוועדה מצאה לנכון להתחשב במאמצים הנעשים ע"י הזכייניות למיגור התופעה ובטיעונים הכלכליים שהועלו על ידם ולכן המירה 20% מהעיצום בעיצום על-תנאי. אני מקווה שתופעות נלוזות אלו לא ימצאו דרכן למסך, וכי הזכייניות ינקטו בצעדים למניעת מצבים אלו בעתיד."

 יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר אמר כי "מועצת הרשות השנייה רואה בחומרה את התופעה של התנהלות שעומדת בסתירה לחוק, לכללים ולזיכיון. המועצה לא תהסס להפעיל את מלוא כובד משקלה כדי להבטיח שהזכיינים יפעלו על פי הכללים ולא יפרו את הוראות החוק והזיכיון."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן