Skip to content

נתפס ראש ארגון אל-קאעדה בעיראק

מנהיג ארגון אל-קאעדה בעיראק נתפס היום בפעולה של היחידה העיראקית ללוחמה בטרור. יחד עמו נתפסו גם מסמכים רבים שעשויים להביא להחלשה משמעותית של פעילות הארגון במדינה למודת הקרבות והאלימות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אבו בכּר אל-בגדאדי, מנהיג אל-קאעדה בעיראק (צילום מהטלוויזיה העיראקית);
אבו בכּר אל-בגדאדי, מנהיג אל-קאעדה בעיראק שנתפס היום (צילום מהטלוויזיה העיראקית)

תחנת הטלוויזיה הרשמית של עיראק, "אל-עראקיה" מדווחת היום (ב') שהיחידה העיראקית ללוחמה בטרור הצליחה לעצור את אבו בכּר אל-בגדאדי, העומד בראש ארגון אל-קאעדה בעיראק. אל-בגדאדי, המכונה על-ידי חסידיו "מנהיג המדינה האסלאמית של עיראק", נתפס בפשיטה על מקום מסתורו, צפונית לעיר הבירה בגדאד. הפשיטה תוארה בטלוויזיה העיראקית כ"פשיטה איכותית", ונמסר שסודות רבים של ארגון הטרור, בהם שמות פעילי הארגון, מקומות פעילותם ונתיב תנועתם בתוך עיראק, יחשפו בעקבותיה.

ארגון אל-קאעדה הוא ארגון סוני קיצוני, שנחשב לאחראי על הריגתם של שיעים עיראקים רבים בפיגועי תופת והתאבדות, בשל העוינות שהוא רוחש לשיעה. הארגון החל לפעול בעיראק לאחר הפלישה האמריקנית למדינה ב-2003 על רקע הוואקום הביטחוני שנוצר, ומאז פועל בכל חלקיה של עיראק. המוקד העיקרי של פעילותו הוא האזורים הסוניים בבגדאד וצפונית לה, במחוז המדברי אל-אנבאר.

מאז 2006 שבה נהרג מנהיג הארגון בעיראק אבו מוסעבּ א-זרקאוי על ידי כוחות אמריקניים, סופגת אל-קאעדה העיראקית מכה אחר מכה, ובמיוחד עם התחזקותו של הצבא העיראקי, והתרחקות האוכלוסיה הסונית בעיראק מן התמיכה בארגון, שנתפס כזה שדירדר את המדינה למלחמת אזרחים בשנת 2006 לאחר שהצליח לפוצץ שני מרכזים שיעים חשובים בעיר סאמרא, דבר שהביא לגל של אלימות על רקע עדתי בעיראק שגבה חייהם של אלפי עיראקים.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן