Skip to content

ועדת הכנסת אישרה פרישת שבעה חברי הכנסת מקדימה

המשמעות: "התנועה" בראשות ציפי לבני תזכה בתוספת המימון שמביאים אתם שבעת חברי הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתמיכת 6 חברי כנסת מול התנגדותם של 4 חברי כנסת ונמנע אחד, אישרה הערב ועדת הכנסת, לאחר דיון סוער,את בקשת שבעת חברי הכנסת מסיעת קדימה להתפלג לסיעת התנועה בראשות ציפי לבני. בכך הוסר המכשול האחרון בפני הצטרפותם של שבעת פורשי "קדימה" לרשימתה של לבני.

בדיון של ועדת הכנסת השתתף גם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין. הוא פנה לנוכחים וביקש מהם למרות הקושי הגדול לשמור על הוגנות עניינית  ביחס לבקשת ההתפלגות. "ועדת הכנסת היא ועדה פוליטית, אבל אני מבקש  לשמור על מעמדה של הכנסת והאמון הציבורי בה", אמר ריבלין. "בתחילת הקדנציה הנוכחית, נקבע בחוק ששליש מסיעה או שבעה חברי כנסת יכולים  להתפלג. החוק לא קובע קריטריון. התנאי המספרי הוא התנאי היחידי. במקום להזדקק לבית משפט בואו  ונעמיד לפנינו את השאלה המשפטית האם הפילוג הנוכחי הוא על פי חוק או לא, אם זה על פי  חוק עלינו לאשר זאת."

היועץ המשפטי לכנסת, אייל ינון אמר כי מבחינה משפטית ועדת הכנסת חייבת לאשר את בקשת הפילוג: "עמדתנו בעניין זה – שהיא העמדה המסורתית שהביעו היועצים המשפטיים לכנסת לאורך השנים, ושגם התקבלה על ידי ועדות הכנסת לדורותיהן והפכה לנוהג – היא כי שיקול הדעת של הוועדה בעניין זה אינו שיקול הדעת הרחב והרגיל, אלא שיקול דעת מצומצם ביותר בהיקפו. השאלה היא האם מתקיימים התנאים שנקבעו בחוק – קרי, האם יש בקשה מסודרת בכתב של שליש מהסיעה או שבעה חברי כנסת לפחות המעוניינים להתפלג.

 "אשר על כן, עמדתנו היא כי ועדת הכנסת אינה רשאית לדחות בקשה להתפלגות מנימוקים שאינם נוגעים להתקיימות התנאים", אמר היועץ המשפטי לכנסת, "ומשביקשו שבעה חברים מסיעת קדימה, בכתב, להתפלג מהסיעה – על ועדת הכנסת לאשר זאת".

ועדת הכנסת אישרה הערב, ברוב של שישה ח"כים נגד ארבעה ונמנע אחד את בקשת ח"כ טאלב א-סנע להתפלג מסיעת רע"מ תע"ל לסיעת מד"ע. ברוב של שמונה ח"כים מול התנגדות של אחד בלבד אישרה הוועדה את בקשת ח"כ חיים אמסלם לפרוש מש"ס. לעומת זאת סירבה הוועדה לאשר את פרישת ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' מסיעת "קדימה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן