Skip to content

יום הולדת לא שמח לבנק UBS

בנק UBS חותם את הרבעון השלישי של השנה בהפסד נקי, כאשר בצל ההפסד, הבנק הודיע על תחילתם של צעדי התייעלות, שיובילו בסופו של דבר לפיטוריהם של 10,000 מעובדי החברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחד הבנקים הגדולים בשוויץ, UBS, או בשמו המלא: Union Bank Of Switzerland, חוגג 150 שנים להיווסדו. בצל החגיגות, הבנק פרסם בסוף השבוע את נתוניו הכספיים הקצת פחות משמחים. UBS חותם את הרבעון השלישי של השנה בהפסד נקי, כאשר בצל ההפסד, הבנק הודיע על תחילתם של צעדי התייעלות, שיובילו בסופו של דבר לפיטוריהם של 10,000 מעובדי החברה.

משרדי בנק UBS בעיר ניו יורק (מקור: ויקימדיה)
משרדי בנק UBS בעיר ניו יורק (מקור: ויקימדיה)

UBS רשם הפסד נקי של יותר מ-2 מיליארד פרנק שוויצרי למחזיקי המניות, שהם כ-9 מיליארד שקל, בהשוואה לרווח של 425 מיליון פרנק שוויצרי (כ-2 מיליארד שקל) ברבעון השני השנה. ההפסד לפני מס עמד על כ-2.5 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-10 מיליארד שקל), בהשוואה לרווח לפני מס של 951 מיליון פרנק שוויצרי (כ-4 מיליארד שקל).

UBS מסביר את ההפסד, כתוצאה מהפסדי אשראי, שהם הלוואות שלא ניתנות להחזר על ידי הלווים, שעמדו על 863 מיליון פרנק שוויצרי (כ-3.5 מיליארד שקל), ומהפסד מדהים, הנובע מירידת ערך, בין אם אלו מהלוואות או מירידת ערך נכסי של מבנים בבעלות הבנק, שעמד יותר מ-3 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-12.5 מיליארד שקל).

במכתב למחזיקי מניות הבנק ובהתייחס לנתונים הפיננסים, טוענים יו"ר דירקטוריון UBS, קספר ויליגר ומנכ"ל UBS, סרג'יו ארמוטי: "אנחנו סיימנו את שנת 2011 עם יכולות נזילות ומימון גבוהות ביותר, אשר יחדיו נותנים לנו יתרון תחרותי ייחודי, בימים של חוסר ודאות בשווקים בהווה ובעתיד. איך שאנו צועדים לקראת שנת 2012, אנחנו נשארים מחויבים להוציא אל הפועל את האסטרטגיה שלנו בצורה שקולה ואנחנו נחדד את המיקוד שלנו, כדי להגשים את רצונות לקוחותינו, ולהבטיח את יכולתנו לתת תשואה אטרקטיבית ויציבה עבור מחזיקי המניות שלנו".

בהכרזה שיצא הבנק עם פרסום הנתונים הפיננסים, נפרשו גם את התוכניות להתמקד בתחומים מסורתיים יותר, בהם הבנק מומחה, קרי ייעוץ, מחקר, ניהול נכסים, סחר במטבע זר ומתכות יקרות. כדי להשיג זאת, UBS יפעל להוריד עלויות באופן משמעותי תוך כדי הגברת צעדי התייעלות ברחבי הקבוצה.

אחרונים וחביבים הם עובדי הבנק

חברה, תאגיד ובנק בפרט, כמו UBS, תלויים בהון האנושי שלהם. צעדי ההתייעלות לא יפסחו על העובדים של הבנק השוויצרי. המטרה של UBS בסופו של דבר היא, שמתוך 64,000 עובדים יוותרו כ-54,000 עובדים בסוף תהליך ההתייעלות.

בהתייחס לכך, אומר מנכ"ל הקבוצה סרג'יו ארמוטי: “ההחלטה הזו היא קשה, במיוחד בעסק כמו שלנו, שהוא כולו קשור לאנשים. קיצוצים כאלו ואחרים יצטרכו להתבצע כתוצאה משחיקה, ואנחנו נשתמש בכל אמצעי הדרוש על מנת להמתיק את ההשפעה הכוללת של הקיצוץ. תוך כדי התהליך, אנחנו נבטיח לתמוך באנשים שלנו ונטפל בהם בחום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן