Skip to content

בכיר החמאס לחברי הפת"ח: הצטרפו למאבק המזוין

אתמול שבה לעזה קבוצת חברי פת"ח שנמלטו מהרצועה לפני חמש שנים. בכיר החמאס, מחמוד א-זהאר, קרא לחברי תנועת הפת"ח להצטרף למאבק המזוין ולשחרר את כל פלסטין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הצטרפו להתנגדות המזוינת", קרא אתמול (ב') בכיר החמאס, מחמוד א-זהאר, לחברי תנועת הפת"ח, במהלך טקס אזכרה שנערך בעזה לזכר הרוגי  ועדות ההתנגדות והחמאס אשר נהרגו במהלך  מבצע עמוד ענן. דבריו כוונו לחברי הפת"ח בכלל ובייחוד כוונו לאלו ששבו אתמול לעזה.

שחרור כל פלסטין. א-זאהר

"בואו והצטרפו למאבק המזוין, תנו יד ונישא ביחד נשק. חבל על בזבוז זמן  ומאמצים בדיבורים" הוא קרא והוסיף: "אני אומר לחברי הפת"ח  ובייחוד לאלו שרוצים חלק בחגיגת הניצחון ומבקשים להיות חלק ממנה. להעריך ולכבד ולהניף נשק. לאלו אנו פותחים זרועות לרווחה על בסיס מאבק ההתנגדות לשחרור פלסטין. כל פלסטין". הוא הדגיש. 

"ולאלו שרוצים ללכת בדרך אחרת", סיים זהאר ברומזו לאבו-מאזן, נשיא הרשות ואמר, "אנו אומרים כי אנו יודעים מהי הדרך שלנו שמובילה לירושלים". זהאר התייחס לכך ש-12 חברי תנועת  פת"ח חזרו אתמול בבוקר לעזה. חזרתם דרך מעבר רפיח התאפשרה לאחר שהותרה על ידי החמאס, אחרי חמש שנות גלות שהחלו בטבח החמאס בחברי הפת"ח ובמקורביהם, בעת השתלטות הדמים על עזה.

האווירה החיובית בין החמאס לפת"ח נוצרה בעקבות ההכרזה הדרמטית על הכרת העולם במדינת פלסטין והכרזות החמאס על "ניצחון" הארגון במלחמת שמונת הימים ("עמוד ענן"). אווירה זו שיכחה במעט את להבות  האיבה ביניהם והגבירה את ניסיונות הפיוס. אבו-מאזן, נשיא המדינה הפלסטינית, הכריז בשובו מניו יורק כי הגיעה העת ליצור פיוס בעם, והחמאס מצידו בירך על הניצחון הפלסטיני באו"ם.

פיוס בין פת"ח לחמאס. אבו-מאזן וח'אלד משעל במעמד חתימת הסכם דוחא

"אנו הנאבקים לשחרור", אמר בשם קבוצת החוזרים חבר הפת"ח, מחמוד מוסלאח, "עזבנו את אדמתנו וביתנו למניעת שפיכות דמים. היום אחרי חמש שנים, אנו שבים לבית מולדתנו כשהאושר מהול בכאב שעזבנו חברים במצרים אבל מאושרים להיות שוב בעזה".

לדבריו 450 חברי פת"ח ברחו מעזה בעת השתלטות החמאס על הרצועה ב-2007. 190 מתוכם עברו להתגורר במצרים, שבעים עברו להתגורר בתימן, אלג'יריה וערב הסעודית, והיתר עברו לגדה המערבית.  לדבריו הם מתעתדים לחזור לעזה לאחר השלמת הפרוצדורות בעניין.   

 [related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן