Skip to content

דריכות לקראת פגישות נתניהו עם מרקל בברלין

הבוקר ייפגש ראש הממשלה נתניהו בפראג עם ראש ממשלת צ'כיה פטר נצ'אס, ויודה לו באופן אישי על ההתייצבות האמיצה של צ'כיה, כשהצביעה נגד המהלך החד צדדי של הפלסטינים באו"ם. אחר הצהריים תמריא פמליית ראש הממשלה לברלין, במסגרת המפגש הרביעי בין ממשלות ישראל וגרמניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דריכות לקראת הפגישות הצפויות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועם צמרת הממשל הגרמני, עם צאתו של ראש הממשלה הבוקר, לפראג ולברלין. החשש הוא כי ראש הממשלה יעמוד בפני ביקורת תקיפה ופומבית מפיה של הקאנצלרית מרקל וייקלע לעימות אתה, על ההחלטה האחרונה לבנות 3000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק.

הביקור בברלין היה מתוכנן עוד לפני ההצבעה בעצרת האו"ם על שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית ועוד בטרם החליטה הממשלה על בניית 3000 יחידות הדיור ועל קידום התכנון באזור E1. אבל עוד לפני ההצבעה באו"ם ותגובת ישראל, ישנם יחסים מתוחים בין ראש הממשלה לקאנצלרית מרקל, על רקע מדיניות ישראל בנושא הפלסטיני. הגרמנים, נמנעו ביום חמישי בהצבעה על שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית באו"ם, מתחו ביקורת קשה על ההחלטה הישראלית בנושא הבנייה מעבר לקו הירוק. עם זאת, מרקל עצמה הבהירה השבוע כי "גרמניה תמיד תעמוד לצד ישראל, כדי להבטיח את קיומה".

מרקל ונתניהו בפגישתם השנה (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
מרקל ונתניהו בפגישתם השנה (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

הבוקר ייפגש ראש הממשלה נתניהו בפראג עם ראש ממשלת צ'כיה פטר נצ'אס, ויודה לו באופן אישי על ההתייצבות האמיצה של צ'כיה כשהצביעה נגד המהלך החד צדדי של הפלסטינים באו"ם. אחר הצהריים תמריא פמליית ראש הממשלה לברלין. ראש הממשלה יהיה מלווה ברעייתו שרה. אל ראש הממשלה יתלוו גם שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ, שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ, שרת החקלאות ופיתוח הכפר אורית נוקד וסגן שר החוץ דני איילון. שר החוץ אביגדור ליברמן ביטל ברגע האחרון את השתתפותו. מלשכתו נמסר כי ליברמן נדרש להשלים פעילות בעניין הרכבת רשימתו לכנסת והגשתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים מנתב"ג לפראג ולברלין. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הבוקר, לפני המראתם מנתב"ג לפראג ולברלין. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

פגישתו הראשונה של ראש הממשלה עם הקאנצלרית מרקל תהיה הערב, לארוחת ערב. מחר יקיים ראש הממשלה פגישה מדינית עם הקנצלרית מרקל (במסגרת המפגש הרביעי בין ממשלות ישראל וגרמניה. במהלך הפגישות תיחתם הצהרה משותפת בה תודגש הנחישות להמשיך להדק את היחסים בין המדינות ולהרחיב את שיתוף הפעולה במגוון רחב של תחומים בעלי חשיבות אסטרטגית. בנוסף, יחתמו שתי הממשלות על הסכמים בשורה רחבה של נושאים.

אחר כך יקיים ראש הממשלה יחד עם חברי הקהילה היהודית בברלין ונציגי ממשלת גרמניה טקס זיכרון בתחנת הרכבת "רציף 17" בשכונת גרונוולד ממנו נשלחו רבבות יהודים אל מותם במחנות-הריכוז אושוויץ וטרזינשטט.

ראש הממשלה עצמו אמר אמש, ערב יציאתו: "אמריא לפראג בירת צ'כיה ואודה בשם אזרחי ישראל לראש ממשלת צ'כיה על העמידה האמיצה בהצבעה נגד המהלך החד צדדי של הפלסטינים באו"ם. ההיסטוריה של ישראל ושל צ'כיה לימדה אותנו שצריך לדבוק באמת גם כשהרוב לא לצידך. משם אמשיך לביקור המתוכנן בברלין בירת גרמניה, שם אפגש עם הקנצלרית מרקל. אודה לה על התמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מטרור הטילים בזמן מבצע 'עמוד ענן' ואדון עמה בהתפתחויות באזורנו. בברלין אשתתף בטקס זיכרון ברציף 17 משם הובלו רבבות יהודים למחנות המוות. ששה מיליון מבני עמנו נטבחו על אדמת אירופה. מתוך אפר השואה הקמנו מדינה וצבא. ההתקפות על העם היהודי ומדינתם לא פסקו מאז עצמאותנו. ההבדל הוא שהיום יש לנו צבא שמגן עלינו, ויש לנו ממשלה שאומרת את האמת לעולם".

במהלך המפגש בין ממשלות ישראל-גרמניה ייחתמו הסכמים בתחומים הבאים:

•           ציון יום השנה ה-50 לכינון היחסים בין גרמניה לישראל בשנת 2015.

•           שיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח.

•           שיתוף פעולה ביטחוני ובתחום המלחמה בטרור.

•           שיתוף פעולה בתחום הסייבר.

•           שיתוף פעולה בתחום החינוך וחילופי הנוער.

•           שיתוף פעולה בתחום האנרגיה המתחדשת.

•           שיתוף פעולה בתחום התחבורה, הרכבות והניידות החשמלית.

•           שיתוף פעולה בתחום החקלאות.

•           שיתוף פעולה בתחום הגנת העורף: אסונות טבע ומצבי חירום.

•           שיתוף פעולה בתחום הגנת הסביבה.

•           שימור ושיפוץ "העיר הלבנה" בתל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן