Skip to content

ייצוגית: "מנטה" עיגלה סכומי תשלום בניגוד לדין

בתביעה בסך 13 מיליון שקל נגד "מנטה" נטען, כי במקרים בהם האגורות הבודדות הן 3 או 4 סכום התשלום במזומן מעוגל כלפי מעלה • הוראות הדין מחייבות, כי במידה וסכום האגורות הבודדות הינו 1-4 אגורות יעוגל הסכום כלפי מטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תביעה ייצוגית בסך 13 מיליון שקל הוגשה נגד "דלק מנטה קמעונאות דרכים" מקבוצת "דלק", בטענה שהחברה עיגלה כלפי מעלה סכומי תשלום בניגוד להוראות הדין. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה ב-3 בדצמבר. התובע, יצחק גולדנברג מבקש לייצג את כל מי שרכש במזומן מוצרים בחנויות "מנטה" והסכום לתשלום עוגל כלפי מעלה במקום כלפי מטה.

מנטה של חברת דלק (צילום: יח"צ)
מנטה של חברת דלק (צילום: יח"צ)

בכתב התביעה נאמר, כי פעילות הרשת מבוססת על מספר רב של פעולות רכישה, כאשר קנייה ממוצעת עומדת להערכת התובע על כ-10 שקלים. לדבריו, הוראות הדין החלות על "דלק מנטה" מחייבות, כי במידה וסכום האגורות הבודדות הינו 1-4 אגורות, יעוגל הסכום כלפי מטה, וסכומים של 5-9 אגורות יעוגלו כלפי מעלה.

גולדנברג מציין, כי התברר לו כי בניגוד להוראות הדין, נוהגת "דלק מנטה" לעגל את סכום האגורות במקרים בהם האגורות הבודדות הן 3 או 4, בקנייה של לקוחות הרוכשים במזומן, תמיד כלפי מעלה. לטענתו, הוא רכש באחד הימים בחנות "מנטה" שני קרטוני חלב, בעלות כוללת של 12.44 שקל וקיבל מהקופאי עודף משטר של 100 שקל, בסך 87.50 שקל במקום 87.60 שקל.

לדברי גולדנברג, הקופאי הבהיר לו, כי הוא נוהג בדיוק כפי שמורה לו הקופה הרושמת וכי הוא קיבל את כל העודף המגיע לו כפי שיוכל לראות בחשבונית. התובע טוען, כי הוא ושולחיו ביצעו מספר קניות של מוצרים בסניפי חנויות "מנטה", והסתבר לו כי כל הקניות במזומן, שסכום אגורותיהן היה 3 ו-4 עוגלו כלפי מעלה. לדבריו, מדובר בשיטת פעולה ולא בטעות נקודתית של קופאי מסוים. בכך, מפרה "דלק מנטה" את הוראות הדין החלות עליה לעניין עיגול סכומי הקניות במזומן.

גולדנברג טוען עוד, כי תוכנת המחשב המשמשת את הקופאים בסניפי "מנטה" מתוכננת באופן שסכומי הקניות במזומן מעוגלים כלפי מעלה. כתוצאה מכך, כל לקוח הרוכש מוצר בסכום שאגורותיו הבודדות עומד על 3-4 אגורות, נגזל בסכום של 10 אגרות מאחר שהמחיר אמור להיות מעוגל כלפי מטה. בית המשפט מתבקש להורות ל"דלק מנטה" לפעול לאלתר בהתאם להוראות הדין לעניין עיגול סכומי הקניות במזומן ולחייב להשיב לכלל הצרכנים הנפגעים את הסכומים ששילמו ביתר. התובע מעריך, כאמור, את סכום ההשבה המצרפי בכ-13 מיליון שקל.

לא ניתן היה להשיג את תגובת "מנטה".

הידיעה פורסמה ב"פקס פוד"  – עיתון למקבלי ההחלטות בענף המזון והמשקאות  [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן