Skip to content

קצת גבוה מגיא פינס, אבל עדיין נמוך

תוכנית התרבות החדשה "קצת גבוה", שמגיש יאיר ניצני (יום ג', ערוץ 10), אמורה להיות גרסה "אינטליגנטית" של "ערב טוב" עם גיא פינס, שלא במקרה גם מפיק את התוכנית. התוצאה: תוכנית לאמנות גבוהה, שמדברת על יצירות של פיקאסו כאילו היה ליהי גרינר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מי חטף את ניצני? צילום מהמסך

"קצת גבוה" הוא השם שנבחר לתוכנית התרבות החדשה, שמגיש יאיר ניצני בערוץ 10. גבוה יותר ממה? יותר ממה שנותן גיא פינס בתוכנית "התרבות" שלו? ניצני הוא אחד הכישרונות הוותיקים והנהדרים בארץ, שהתחיל את דרכו כקלידן להקת הרוק המיתולוגית "תיסלם", והמשיך כאחד ממפיקי המוזיקה החשובים בארץ. אבל ניצני הוא לא רק מוזיקאי בחסד, יש לו אישיות מעניינות והומור חד ויצירתי. ואיפה כל זה היה בתוכנית החדשה שלו?

ניצני הפרוע נשאר בבית ובמקומו נשלח כפילו המשעמם של גיא פינס, שחטף את גופו של יאיר ניצני. ניצני עומד קפוא כל המשדר, מדקלם טקסטים שנשמעים כאילו נכתבו לגיא פינס – וגיא פשוט דחה אותם מחוסר עניין. לאחר הפסקת פרסומות אחת אף עולה באוב אותו קוסם מארץ עוץ, וגיא פינס בעצמו מגיש פינה בתוכנית.

הקטע הזה רק מבליט את הצורך בכך שגיא פינס הוא זה שצריך להיות שם ולא ניצני החטוף, שנראה ונשמע כאילו צבא שלם של מליציות עומד מהעבר השני של המצלמה ומכוון נשק כלפיו, רק כדי שיגיד את הטקסט שנכתב לו.

בתוכנית עצמה אכן הוצגו אירועי תרבות, קצת יותר מתורבתים. אבל גם הם נצבעו בצבעי כתבות השטח השטוחות של פינס. לאחר בירור מעמיק יותר, שלא לומר קצת גבוה, לא היה קשה לנחש, שמאחורי התוכנית של ניצני עומד גיא פינס וחברת ההפקה שלו. המטרה שלהם הייתה ליצור מקבילה "אינטליגנטית" לתוכנית היומית של פינס. מה שיצא בפועל היא תוכנית לאמנות גבוהה, שמדברת על יצירות של פיקאסו כאילו היה ליהי גרינר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן