Skip to content

בן צבי מחזיר את אתר היהדות של NRG ומסמן טריטוריה

מהיום אמרו: מעריבשון: צריך לקרוא בין השורות כדי להבין מה שלמה בן צבי עושה במעריב: הוא מצהיר בריש גלי שהוא המו"ל והעורך של מעריב ומכנה את מהלך רכישת מעריב כ"איחוד" עם מקור ראשון. היום הוא מבשר: ערוץ NRG יהדות חוזר למעריב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המו"ל החדש שלמה בן צבי מבצר את עמדתו במעריב וממנה לתפקידי מפתח את האנשים המקורבים לתפיסת עולמו, כחלק מהצהרת כוונות על איחוד מעריב עם מקור ראשון. בין הביטויים הבולטים לתופעה, השינוי הגנטי ברשימת כותבי מאמרי הפרשנות, שהחל מיד עם כניסת בן צבי למעריב.

בהודעה שפרסם מעריב נמסר, כי לקראת סוף השבוע הבא יושק מחדש ערוץ היהדות של NRG מעריב, אשר נסגר לפני קרוב לשנתיים. את הערוץ יערוך צביקה קליין, לשעבר ראש דסק החוץ והעולם היהודי ב'מקור ראשון'. קליין (29) היה בעבר ראש דסק תקשורת דתית וחרדית בדובר צה"ל והחל את הקריירה שלו במקור ראשון לפני שנה וחצי.

לפני שבן צבי קנה (ופיטר) אותם: הפגנת עובדי מעריב (צילום: רפי מיכאלי)

בדברי הסבר למהלך מצביעים אנשי מעריב-מקור ראשון כי ערוץ NRG יהדות היה במשך שנים "מדורת השבט" של הציבור הדתי והחרדי בישראל, וטיפל גם בנושאים שהיו עד לאותה תקופה טאבו: עגונות, הומואים דתיים והרווקות המאוחרת בציבור הדתי לאומי: "הערוץ הפך עם השנים להיות אחד הפופולאריים ביותר באתר הבית של עיתון מעריב, ואף גרם לפתיחתם של ערוצי תוכן יהודיים שונים באתרי החדשות השונים. עקב חילופי בעלים וקיצוצים במעריב פוטר העורך האחרון של הערוץ, יצחק טסלר לפני קרוב לשנתיים".

והנה עוד מלשון ההודעה: "בעקבות חילופי הבעלים במעריב והאיחוד עם 'מקור ראשון' הוחלט על ידי העורך הראשי ובעל השליטה שלמה בן צבי על החזרת תכני היהדות לאתר".

אלעד טנא, מי שהיה עורך ערוץ היהדות של האתר מבית ידיעות אחרונות Ynet ומונה על ידי בן צבי לתפקיד סגן העורך עם רכישת מעריב, יהיה אחראי להפקתו המחודשת של האתר.

קליין: "אנו שמחים מצד אחד להחזיר עטרה ליושנה, ל- NRG יהדות תרומה חשובה לציבור הישראלי ולמגזר הדתי בפרט, אך אל תחשבו שהערוץ החדש ינסה רק לשחזר את הצלחות העבר. יש לנו תוכניות גדולות וחידושים רבים שיעוררו הדים בכל חלקי החברה הישראלית, ואפילו בעולם היהודי מעבר לים. היהדות לעולם לא היתה נראית טוב יותר".- כך בציטוט מדויק מדבריו.

בצד ההודעה החיובית והמשמחת על החזרת תכני היהדות לאתר העיתון, כדאי מאוד לשים לב לסמנטיקה ולניואנסים: בן צבי ממש לא מתכוון לתת למעריב להתנהל כבעבר. יתרה מכך, הוא עורך העיתון וגם עורך בו שינוי גנטי. מעריב כבר לא יהיה מעריב שהכרנו במשך שנים. תשכחו מזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן