Skip to content

סרקוזי מנסה להרגיע; מבטיח רפורמות נוספות

בהופעה פומבית ראשונה לאחר הורדת דירוג האשראי מנסה סרקוזי להרגיע את הציבור הצרפתי ומבטיח עוד רפורמות בנסיון לאיזון הכלכלה הצרפתית. מרין לה פן, שדורשת לנטוש את האירו ולחזור לפרנק הצרפתי, כבר נושפת בעורפו של סרקוזי בסקרי דעת הקהל מאת עמית מנדלזון (מארסיי) ניקולא סרקוזי נאבק על מעמדה של הכלכלה הצרפתית. בניסיון לעצור את הידרדרות האמון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהופעה פומבית ראשונה לאחר הורדת דירוג האשראי מנסה סרקוזי להרגיע את הציבור הצרפתי ומבטיח עוד רפורמות בנסיון לאיזון הכלכלה הצרפתית. מרין לה פן, שדורשת לנטוש את האירו ולחזור לפרנק הצרפתי, כבר נושפת בעורפו של סרקוזי בסקרי דעת הקהל

מאת עמית מנדלזון (מארסיי)

סרקוזי נואם, צילום: עמית מנדלזון

ניקולא סרקוזי נאבק על מעמדה של הכלכלה הצרפתית. בניסיון לעצור את הידרדרות האמון בה, במיוחד לאחר הפחתת דירוג האשראי שלה על ידי "סחנדרד אנד פור", הודיע סרקוזי על כוונתו לבצע קיצוץ במס המעסיקים כדי להפוך חברות צרפתיות לתחרותיות יותר ולשפר את שוק העבודה.

סוף שבוע קשה עבר על סרקוזי. הורדת דירוג האשראי של צרפת, פגעה קשות במסע הבחירות שלו, העמידה בספק את אפקטיביות הרפורמות שיזם ודירדרה אותו בסקרים. כל זאת, פחות מארבעה חודשים לפני הבחירות לנשיאות. בהופעה הראשונה שלו מול הציבור הצרפתי מאז הורדת הדירוג מתחייב סרקוזי – שטרם אמר מילה על הורדת דירוג האשראי – לרפורמות נוספות שיוציאו את המשק הצרפתי מהמשבר.

סרקוזי אמור לארח ביום רביעי את ה"ועידה הסוציאלית" ביחד עם האיגודים המקצועיים והמעסיקים, כדי לטפל בבעית האבטלה הגוברת. אחת ההבטחות של ממשלת סרקוזי הוא קיצוץ במס המעסיקים כדי להפוך חברות צרפתיות לתחרותיות יותר מחד ולשפר את שוק העבודה מאידך.

הורדת הדירוג השפיעה, בין היתר, על עוצמתה הפוליטית של צרפת באירופה, ובמקביל חיזקה את גרמניה, שדירוגה המושלם לא נפגע. יריביו הפוליטיים של נשיא צרפת הזדרזו לנהמצב. מרין לה פן, נציגת מפלגת הימין הקיצונית "החזית הלאומית", טענה שהורדת האשראי תומכת בדרישה לשוב לפרנק הצרפתי הישן והטוב ולנטוש את גוש האירו. פרנסואה הולנד, מנהיג הסוציאליסטים,היה מתון יותר, אבל עדיין ביקורתי. "ברור שסרקוזי הימר עם כל הקופה על שמירת דירוג האשראי ונכשל", אמר. 

הסקרים האחרונים מראים על ירידה נוספת לסרקוזי, כאשר רק 23.5% מהצרפתים תומכים במועמדותו. לה פן הימניית-קיצונית מצמצת את הפער ממנו לשני אחוזים בלבד וזוכה בתמיכת 21.5%. מועמד הסוציאליסטיםם, פרנסואה הולנד, עדיין מוביל עם 27% תמיכה. שיטת הבחירות קובעת שאם אין מושגת הכרעה בבחירות, מתקיים סיבוב בחירות נוסף שבו נוטלים חלק שני המועמדים שקיבלו את מספר הקולות הרב ביותר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן