Skip to content

ארצות הברית: 146,000 מקומות עבודה חדשים

למרות העליות והאופטימיות מהדו"ח שפורסם אודות העלייה במועסקים, עדיין צריך לחכות לסוף השנה לאחר הדיונים על "המצוק הפיסקלי" ולראות כיצד יגיבו השווקים לתוצאה הסופית של הדיונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

146,000 מקומות עבודה נוספו בשוק האמריקני, נתון שמוריד את שיעור הבלתי מועסקים ל-7.7%, כפי שפורסם על ידי הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקני. התגובה המיידית: עליות שערים זהירות בשוק המניות, כאשר ברקע הדיונים על "המצוק הפיסקלי".

התוספת המשמעותית במקומות עבודה הייתה במגזר הסחר הקמעונאי, הכולל את אותן חברות שעוסקות במכירה של מוצרים סופיים ללא צורך בשינועם לאזורים אחרים, ובסקטור העסקי של בעלי הצווארון הלבן, שמחזיקים במקצועות הניהול והאדמניסטרציה, מועסקים שמשלח ידם הוא עריכת דין, חשבונאות ומקצועות חופשים אחרים. מגזר נוסף שתרם לעליה במספר המועסקים הוא מגזר הבריאות.

המגזר הקמעונאי תרם בחודש נובמבר כ-53,000 מקומות עבודה. עלייה זו מורכבת מעליה ב-33,000 מקומות עבודה בתחום ההלבשה והאביזרים הנלווים, עלייה של 10,000 מקומות עבודה בחנויות למוצרים כלליים ועליה של 9,000 מקומות עבודה בתחום המחשבים והאלקטרוניקה.

בין המניות במגזר הקמעונאי שעלו, בתום יום המסחר שבו פורסם הדו"ח, אפשר למצוא את מניית רשת מייסי'ס. רשת Macy's היא אחת הקמעונאיות המובילות בארצות הברית עם 800 חנויות ב-45 מדינות ומעסיקה כ-171,000 עובדים, ומוכרת מותגי אופנה לגברים ונשים ואביזרי אופנה נלווים כגון נעליים. מניית Macy's עלתה ב-1.26%, בסוף יום המסחר שבו פורסם הדו"ח, לרמה של 39.41 דולר.

מגזר הבלו טק, הבריאות והפנאי

בסקטור העסקי והמקצועי מספר מקומות העבודה שנוספו למשק האמריקני עמד על 43,000. תחום עיצוב מערכות המחשב והמקצועות הנלווים, המשיכו להראות עליה גם בנובמבר.

מניה בולטת שצבעה את המסכים בירוק היא מנית החברה Cray Inc, אשר עלתה ב-1.96% לרמה של 15.1 דולר, בסוף יום המסחר שבו פורסם הדו"ח. חברת Cray נוסדה בשנת 1971 על ידי סיימור קריי, חלוץ המפתחים והמעצבים של מחשבי העל בעולם, שנועדו לבצע חישובים מסובכים ומורכבים במהירות רבה. תחום ההתמחות של החברה הוא עיצוב מערכות אלו בעיקר לאקדמיה, לגופי מודיעין שונים בארצות הברית, עיצוב מחשבים לצורך חיזוי מזג האוויר, מחקר, תעשיית החלל ועיצוב מחשבים לתעשיית הכימיה והתרופות.

במגזר הבריאות מספר המועסקים המשיך לעלות ב-20,000, עם 8,000 מועסקים חדשים שנוספו בבתי חולים ו-5,000 מועסקים במתקני רפואה שונים.

תחומים נוספים שתרמו לעליה במספר המועסקים, הדו"ח מייחס למגזר הסיטונאי, כ-13,000 מועסקים. מאז אמצע 2010, תרם מגזר זה כ-228,000 מקומות עבודה. מגזר נוסף שתרם לעליה במספר המועסקים, הוא מגזר העוסק במתן שירותי מידע כ-12,000 מועסקים, ועליה של 15,000 במקומות תעסוקה במגזר הבידור והקולנוע ושירותי ההקלטה.

תעשיית הפנאי והנוחות המשיכה לעלות, כאשר בחודש נובמבר תרמה התעשייה כ-23,000 מועסקים. במהלך השנה תרמה תעשייה זו כ-305,000 מקומות עבודה. בין המניות הבולטות בסקטור הזה אפשר למצוא את Arctic Cat Inc, חברה המייצרת ומעצבת רכבי שלג, כמו גם אביזרים נלווים לרוכבים ברכבים אלו, שעלתה ב-6.41% לרמה של 36.04 דולר.

ראוי לציין שתי נקודות: ראשית, הסופה סנדי שהיכתה את החוף הצפון מזרחי של ארצות הברית לא נעלמה מעיני הסוקרים. סנדי אמנם גרמה להרס רב בכמה מדינות ביבשת הצפון האמריקנית, אך מהניתוח של סוקרי הדו"ח, הסופה לא גרמה לפגיעה משמעותית בהיקף התעסוקה ולא השפיעה על שיעור האבטלה בארצות הברית. שנית, למרות העליות והאופטימיות מהדו"ח שפורסם, עדיין צריך לחכות לסוף השנה לאחר הדיונים על "המצוק הפיסקלי" ולראות כיצד יגיבו השווקים לתוצאה הסופית של הדיונים.

התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, vichie81
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן