Skip to content

רשויות המס של ארה"ב וישראל יגבירו השת"פ ביניהן

כך סוכם בפגישה בין מנהל רשות המסים דורון ארבלי ונציב המס האמריקני סטיבן מילר, שהתקיימה בוושינגטון. עוד סוכם לעדכן את האמנה למניעת כפל מס בין ישראל לבין ארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנהל רשות המסים דורון ארבלי ונציב המס האמריקני סטיבן מילר הסכימו להרחיב את שיתוף הפעולה הקיים בין רשות המסים הישראלית לנציבות המס האמריקנית באמצעות הקמת צוותי עבודה שיקדמו חילופי ידע מקצועי בין המדינות בכל הקשור למאבק בתכנוני מס מתוחכמים ואגרסיביים, ובהעלמות הכנסות. זאת בנוסף על העברת המידע המתקיימת היום, בהתאם לאמנה בין המדינות, בכל הנוגע לחשדות לעבירות מס.

הסיכום הוחלט בפגישה שהתקיימה בין השניים בוושינגטון במטרה לקדם ולחזק את קשרי העבודה בין רשויות המס של שתי המדינות בכמה נושאים. היה זה מפגש ראשון מסוגו זה יותר מ-15 שנה בין העמיתים.

דורון ארבלי, סטיבן מילר, ונציג רשות המסים בארה"ב אילן אוהד (צילום: רשות המסים)
דורון ארבלי, סטיבן מילר, ונציג רשות המסים בארה"ב אילן אוהד (צילום: רשות המסים)

העברת מידע

כמו כן, הסכימו שני המנהלים על הצורך לעדכן את האמנה למניעת כפל מס בין ישראל לבין ארה"ב, בהתאם למקובל במדינות החברות ב- OECD ודנו בדרכים נוספות להגביר העברת המידע בין הרשויות, לרבות יישום החקיקה האמריקנית הכוללת העברת מידע מהמוסדות הפיננסיים הישראליים לרשות המס האמריקנית (ה- FATCA ) תוך כדי הדדיות קרי, קבלת מידע פיננסי לגבי תושבי ישראל מנציבות המס האמריקנית.

ארבלי ציין את חשיבות המפגש לאחר תקופה ארוכה בה לא התקיימו מפגשים בדרג זה ובמיוחד בעת הזו בה רשויות המס בכל העולם מעלות מדרגה במאבק כנגד העלמות המס וההון השחור. לדבריו, לארה"ב ניסיון רב בתחום זה כמו גם בהתמודדות בתכנוני המס האגרסיביים וחילופי המידע יסייעו לצדדים במאבק זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן