Skip to content

כן, אני שמאלנית, ואני ציונית לא פחות מכם

שמאלנים, או "סמולנים" בפיכם, הם אותם אנשים שהנהיגו את המדינה הזאת רוב השנים, ולמיטב זכרוני הקצר היו בה תקופות הרבה יותר יפות מאשר עכשיו. אתם כל כך עסוקים בפלסטינים ובלשנוא את כל העולם, שאת הציונות האמיתית - שכחתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תתביישו לכם, אתם שמסתכלים עליי ועל דומיי בתדהמה מעורבת ברחמים ואומרים: זו – שמאלנית.  ואם אפשר גם מוסיפים שגיאת כתיב, כדי להמחיש את ה"העלבה". תתביישו לכם, אתם שחושבים שמקום במפה הפוליטית שאינו משקף את השקפת עולמכם הוא קללה, שאתם ציוניים יותר טובים, ואילו אני ושכמותי עוכרי ישראל. תתביישו לכם, אתם שחושבים שאתם מצילים את המדינה בעוד שאנחנו הורסים אותה. אתם אלו שנבחרת רודפי-כסאות הצליחו לשטוף לכם את המוח עד כדי עיוורון.

אחים יקרים, יש לי חדשות בשבילכם: זה אתם שקוראים את המפה לא נכון והצלחתם להפיץ את ראיית העולם המעוותת שלכם כבר מחוץ לכל פרופורציה הגיונית. שמאלנים, או סמולנים כמו שאתם נוהגים לבטא, הם אותם אנשים שהנהיגו את המדינה הזאת רוב השנים, ולמיטב זכרוני הקצר היו בה תקופות הרבה יותר יפות מאשר עכשיו. הלא-שמאלנות שלכם נותנת לכם זיכרון סלקטיבי. אתם כל כך עסוקים בפלסטינים ובלשנוא את העולם, שאת הציונות האמיתית שכחתם.

ניצול-איש (צילמה: שרית פרקול)
איפה המחאה שלכם על הזנחת הניצולים שהקימו את המדינה? (צילמה: שרית פרקול)

הבעתם מחאה עצומה על כך שביבי עצר את המבצע בעזה. איפה המחאה שלכם על הדריסה הלאומית בחסות ממשלת ישראל של ניצולי השואה שהקימו לנו את המדינה הזאת? אתם כל כך כועסים שהאו"ם נתן גושפנקא לפלסטינים בתור מדינה משקיפה, אבל לא כל כך מפריע לכם שאחוז מאוד גבוה מהתלמידים בבתי הספר לא לומד מדעים או מתמטיקה, ושחלק לא קטן מהישראלים שנוסעים לחו"ל מצפה ששאר העולם ידבר איתו עברית, כי מה זאת השפה המצחיקה הזאת אנגלית. אתם מבינים, ציונות זה לא רק להתבצר בתוך הגבולות שלנו ולשנוא את כל מה שמבחוץ. ציונות אמיתית זה קודם כל לבנות מבפנים.

לא תמיד ההגנה הכי טובה היא ההתקפה

ומה בכל זאת מבחוץ, אתם שואלים? אז תתפלאו, אחים יקרים, אני שמאלנית אמיתית, ועדיין מאמינה בשירות בצה"ל. לא זרקתי אבנים על חילי צה"ל בבילעין, אני לא סובלת השתמטות, ואני עדיין זוכרת שצה"ל זה ראשי תיבות של צבא ההגנה לישראל. הצבא הוא בשביל להגן, על זה נוסדנו. ברור שלפעמים צריך לתקוף בשביל להגן, אבל בחיים, שלא כמו בכדורסל, לא תמיד ההגנה הכי טובה היא ההתקפה. אני לא חושבת שאנחנו צריכים לשלוט על עם אחר בשביל השקט שלנו, ובטח שלא חושבת שלטרנספר מישהו זה פיתרון. אבל כן צריך לשלוט על מה שקורה כאן בפנים. כמו שאמר א.ד גורדון: במקום להילחם בחושך, פשוט צריך קודם כל להגביר את האור.

אנחנו, חבריי מהשמאל ואני, ציוניים לא פחות ממכם, ערכיים לא פחות ממכם, וכן – הבעיות שלנו נעוצות קודם כל בכאוס ששורר בתוך המקום הזה שנקרא מדינת ישראל. זו המלחמה היותר חשובה. הבעיה הגדולה שלנו היא לא הפלסטינים. היותנו במזרח התיכון היא עובדה קיימת, ואין כל כך מה לעשות עם זה; אוגנדה לא על הפרק כבר מזמן.

רוצים להיות ציונים אמיתיים? בואו נרפא קודם את הריקבון שבפנים. 30 סטודנטים מאוניברסיטת חיפה לא מאיימים על קיום העם היהודי בציון כמו גל פיטורים נוראי במשק, סגירת מפעלים וחיסול ממוקד של העיתונות החופשית.  גם הרצף הערבי בוואדי ערה לא מאיים על חזונו של בן גוריון כמו העובדה שאין עבודה בפריפריה וצעירים לא יכולים לקנות דירה היום, שלא לדבר על רבים ממגזר העובדים הנורמטיבי שעומד חמש דקות מול מדף הגבינות בסופר בהתלבטות. 3,000 אלפים יחידות דיור ב-1E לא  יצילו את החלום הציוני, אכיפת חוקי המס בכל המגזרים במדינה, אגב – דווקא כן.

אתם רוצים ציונות? תלחמו על הבפנים, תלחמו על החיים שלנו כאן. בעיות לאומיות מבחוץ ומבפנים אנחנו יודעים לפתור, אנחנו חיים עם זה עוד מלפני כ"ט בנובמבר 1947. את זה שבעתיד הלא רחוק לעין לא יוכלו להתקיים פה עסקים קטנים ובינוניים לגיטימיים לא נוכל לפתור, ואז מה, אחים לא-שמאלניים שלי? תהיה לנו מדינה, ונשאר עם שברי חלום. כי בזמן שירקנו אש החוצה ואמרנו שאין אלטרנטיבה לראש ממשלה, לא שמנו לב ולא נשאר גם לנו, כמו לניצולי השואה, מה לאכול.

אז אם אתם מתעקשים, תמשיכו לשנוא אותי ואת דומיי השמאלנים ולהגיד לנו שאנחנו עוכרי ישראל.  אבל מי שבאמת לא מבין מה זה ציונות פה – זה אתם.

________________________________________________________________________________

  • נעה שפיגל היא בעלת פאב ואשת תקשורת[related-posts title="טורים נוספים מאת נעה שפיגל"]

9 Comments

  1. מאיה אבימור
    20 בדצמבר 2012 @ 19:49

    את ושכמותך נותנים רוח גבית לטרור, ותפסיקי להתמם, אתם שקופים למרות שמנסים בכל הכח לפתח פאטה מורגאנה

  2. חנה
    18 בדצמבר 2012 @ 9:39

    נכון, אתם "ציונים", והמרכאות אינן כדי לומר, שאינכם באמת כאלה, אתם, בדיוק זה!! ולכן אתם עוכרי ישראל. אנחנו מלאים ב"פלסטינים"? חשבת פעם, שזה בגלל שידיהם מלאות בדמנו. כן, זו לא מחלת הרדיפה. זו עובדה, שהיום כל העולם מודע לה, רק אתם מתעקשים להתעלם ממנה, שהרי, גם אתם יודעים.
    ומאיפה צמחו לך, פתאם, ה"פלסטינים"? זה התחיל עם ה"עם הערבי הפלשתינאי", שלא היה ולא נברא, ואפילו, משל לא היה (משפחת אל-הינדי הגיעה מהודו, אבו תורכ מתורכיה, אל-קורד מקורדיסטן, אל מאסרי ממצרים, וכו'). המדינות מהן הגיעו לכאן, בעיקר, במשך השנתיים שלפני מלחמת תש"ח, סירבו לקבל אותם הביתה, כדי להפוך אותם לקוץ ממאיר, בשארית הקטנה של ארצנו, שאיננה שדודה בידי האימפריאליזם הג'יהאדי.
    כשהבינו המסיתים מבית, שהשם הזה לא מוצלח מבחינה תעמולתית, הפכו את הערב רב הזה, ל"עם הפלשתינאי", אחר כך, העניקו לשם הגייה ערבית, והנה לנו, העם הפלסטיני, והיום, גם בפיך, "פלסטינים" (פא רפה), וכל זה נובע מן השם שנתנו הרומאים לארץ הזו, כדי לזרות מלח על פצעי היהודים הכבושים, "פלשתינא", על שם הפלישתים, שלא היו קיימים כבר בימי הכיבוש הרומי.
    ברור שצריך לגרש אותם אל 56 מדינות האיסלאם. וזה, לפנים משורת הדין… שבענו את בלוף ה"פליטים". כל מה שצריכים החוראנים לעשות, הוא לעבור את הגבול, והם בחוראן, עם אחיהם, עם שפתם ועם דתם. אבל, הם לא אנשים, הם כלי לרצח עם.
    בשנות מלחמת העולם השניה נוצרו ברחבי העולם, מזרח ומערב, מאה מליוני פליטים, אמיתיים, שנמלטו ממקומות בהם חיו דורות, כולם שוקמו בארצות פליטותם, רק לא קומץ ה"פליטים" מחלקת האלוקים הקטנה שלנו (עוד נשיב לעצמנו את ארצנו כולה), שנשארו במרחב בו נוצרו, שכל אחיהם, סביב, הם בני אותה אמונה (רצחנית), אותה שפה, ואותה שנאה ל"כופרים", בכלל וליהודים, בפרט.
    ולא, בארצנו, איננו צריכים לעסוק רק בהגנה. מי שמנסה במשך מאה שנה להשמיד אותנו, יש לתקוף אותו ולהשמיד אותו, אנו מעדיפים לחיות לא באמצעות מיגננה, אלא, בזכותנו הטבעית לחיים, לשלום ולשליטה בנחלת אבות. אבל, אתם, שמה שהביא אתכם, או את אבותיכם לארץ הזו, זו ה"משיחיות", לא תבינו את זה, כי, אתם, אכן, עוכרי ישראל. אולי תינוקות שנישבו ואולי מבחירה עצמית, בין כך ובין כך, אתם מהרסינו ומחריבינו, מוסרינו ורודפינו.
    תיקון קטן – כל העולם שונא אותנו ולא להיפך, אל תשלי את עצמך. "השואה" לא באה כעונש על ה"כיבוש" וה"דיכוי" של תמצית חלאת המין האנושי. שוחטי תינוקות וטובלי ידיהם בדם יהודים והצגתן בגאווה לכל העולם. תמצית חלאת המין האנושי, האוכלת את איבריהם הפנימיים של הטבוחים. מי שחבר לאלה, אין לו חלק ולא נחלה בעם היהודי.

  3. רני
    16 בדצמבר 2012 @ 20:40

    השלטון בישראל? זה מורכב . מ 1948 עד 1977 ממשלות מפא"י 29 שנים, מאז שלטון הימין מ 1977 עד 2012 חוץ מפרס פעמיים ורבין פעם אחת ס"ה כ 5 שנים. ס"ה קיום המדינה – 64 שנים הכל במקורב. ס"ה שלטון רציף של "השמאל" 29 שנים עם רבין ופרס שלטון לא רציף כ 34 שנים. שלטון לא רציף של הימין כ 30 שנה. כנראה שאחרי
    בחירות אלו נתניהו עשוי להיות ראש הממשלה ששלט את הזמן הרב ביותר אחרי דב"ג ואולי הוא ישיג אותו.

  4. שומר הסף
    15 בדצמבר 2012 @ 19:39

    השמאל של פעם לא זהה לשמאל בהווה. השמאל בהווה הפנים תפיסות פוסט ואפילו אנטי ציוניות, נלחם בצביון היהודי של המדינה וכן הלאה. ימין אין בישראל, פעם חשבו שהליכוד הוא ימין משעלה לשלטון מהירי התפיסה הבינו שמדובר במפלגת קומבינה.

  5. שרה
    11 בדצמבר 2012 @ 15:36

    נועה יקרה, המושג "שמאל" היה שייך למפלגה הקומוניסטית, מק"י, ואני בטוחה שאינך מתכוונת אליהם כמקימי המדינה. וכמו שכתב ארז היום אין שמאל וגם אין ממש ימין. אולי בקצוות. כך שכולנו באותה הסירה. חלק חותרים בחזית ואחרים מנסים להטות את המסלול. מאחור. זהו. ולכולנו אכפת מניצולי השואה, והקשישים, והחולים, והערסים שבזכותם אנחנו מאבדים תקוה. וכולנו רוצים שהערכים ישובו ושנהיה חברה טובה יותר. הלואי. זה תלוי רק בנו, בכולנו יחד. 

  6. יואב
    10 בדצמבר 2012 @ 19:35

    שפיגל עונדת את השמאלנות שלה כמו תכשיט כדי להבדיל את עצמה מאלה שהיא קוראת להם ערסים. כבר אין לזה שום תוכן ממשי. הדבר היחיד שהיא אומרת עליו משהו ברור, זה שלא בסדר שאין לניצולי השואה יותר כסף. צודקת, אבל זה כל מה שנשאר מהשמאל? סתם התנשאות ריקה.

  7. ארז
    10 בדצמבר 2012 @ 6:44

    תיקון לתגובה שלי : השמאל של פעם הוא בהחלט לא השמאל של היום!

  8. ארז
    10 בדצמבר 2012 @ 6:43

    השמאל של פעם הוא השמאל של היום. ראשי מפא"י היו מתהפכים בקברם אם היו רואים לאיזה קיצוניים ופציפיסטיים נהייתם. הלקאה עצמית לא הייתה באג'נדה הבן גוריונית. ומספרים על אותו בן גוריון אגב, שהיה עוצם את עיניו כל אימת שהיה נוסע ברחבי הגליל, משום שהיה מתוסכל לראות כ"כ הרבה כפרים ערביים באיזור. ואם בערבים עסקינן- ההתעלמות הזו מההסתה והאלימות בקירבם, כמו גם התוקפנות של אחיהם הפלסטינים, מעמידה אתכם בשמאל באור מגוחך. די לצדקנות ולהתנשאות הזו, אבל גם די להסתה כנגדכם מצד מתלהמים מהימין הקיצוני.

  9. איל
    9 בדצמבר 2012 @ 20:39

    נעה,
    הוצאת לי את המילים מהפה. אני מצפה למתלהמים והשוצפים והריקים. ואם לא, גם טוב.
    מצד שני, שימי לב שלא יחשוב מישהו בעקבות מאמרך שבני דודנו הערבים הם נקיי כפיים ולב. שנינו יודעים שהרוצחים והרעים שם נפוצים יותר מצידנו. והשכונה שבה אנחנו גרים,השכונה..
    שאלה: האם זה קצת תגובה לפגישות ושיחות בימים האחרונים?

    איל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן