Skip to content

נתניהו: נחשפנו לפרצוף האמיתי של אויבנו

"המעניין הוא שדווקא אבו-מאזן לא גינה, לא את המילים על החרבת ישראל, כפי שקודם לכן לא גינה את הטילים שנורו לעבר ישראל, ולצערי חותר לאחדות עם אותו חמאס", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. ואילו לנשיא פרס מסקנה הפוכה: "מול חמאס ניצב אבו מאזן המהווה פרטנר לשלום. צריך לבחור בין עזה לגדה, בין משעל לאבו מאזן״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו נחשפנו שוב ביממה האחרונה לפרצוף האמיתי של אויבינו. אין להם שום כוונה להתפשר אתנו, הם רוצים להחריב את המדינה, הם כמובן ייכשלו בזה – וגם בתולדות עמנו אנחנו, עם ישראל גובר על הצוררים הללו". כך הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על נאום ההסתה של ח'אלד משעל, אתמול בעזה. נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה.

"אנחנו ממשלה נטולת אשליות". בנימין נתניהו (צילום: ציפי מנשה)
"אנחנו ממשלה נטולת אשליות". בנימין נתניהו (צילום: ציפי מנשה)

"המעניין הוא שדווקא אבו-מאזן לא גינה, לא את המלים על החרבת ישראל, כפי שקודם לכן לא גינה גם את הטילים שנורו לעבר ישראל, ולצערי חותר לאחדות עם אותו חמאס שנתמך ע"י איראן", אמר נתניהו. "אנחנו ממשלה נטולת אשליות, אנחנו רוצים שלום אמת עם שכנינו, אבל אנחנו לא עוצמים את עינינו ולא טומנים את ראשנו בחול. אנחנו איננו מוכנים לחזור על אותה טעות של נסיגה חד-צדדית ונסיגות שהביאו למעשה את החמאס לשליטה בעזה.

"אני תמיד עומד משתאה מול האשליות של אחרים שמוכנים להמשיך בתהליך הזה ולקרוא לו שלום", אמר נתניהו. "אתה מוסר עוד שטח, במקרה זה את שטחי יהודה ושומרון ששולטים על ערי ישראל, לידי אותם אנשים והתוצאה כמובן תהיה עזה בפאתי תל אביב, חדרה וכפר סבא. ועל כן אנחנו חייבים ומסוגלים לעמוד נגד זה, אנחנו גם עומדים נגד הלחץ הבינלאומי, שאלמלא כן היינו מגיעים למקום הזה, וזה מה שדרוש היום ממנהיגות בישראל – להיות נטולת אשליות, לעמוד על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ולהדוף את הלחצים להביא את עזה לכל בית בישראל. את זה אנחנו עושים ונמשיך לעשות".

הנשיא פרס עם ריצ'ארד קווסט: "יש פרטנר לשלום" (תצלום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא פרס עם ריצ'ארד קווסט: "יש פרטנר לשלום" (תצלום: מארק ניימן/לע"מ)

ואילו נשיא המדינה, שמעון פרס – שפתח הבוקר את "ועידת גלובס לעסקים" על בימה אחת עם מגיש CNN הבכיר ריצ'ארד קווסט – אמר דברים שונים בתכלית. הנשיא התייחס לביקור משעל בעזה ואמר כי התשובה לדברי משעל היא לבחור בשלום עם אבו מאזן. ״משעל חשף את פרצופו האמיתי של חמאס – ארגון טרור הדוגל בשפיכות דמים, המביא בשורה של עוני, רעב ואומללות לעמו", אמר פרס. "מול חמאס ניצב אבו מאזן, המהווה פרטנר לשלום, מתנגד לטרור ומכיר בקול רם וברור במדינת ישראל, בזכותה להתקיים ובתוך כך מכיר בכך שמדינה פלסטינית לא תקום בעיר הולדתו צפת. זה זמן של בחירה, לא רק של בחירות. צריך לבחור בין עזה לגדה, בין משעל לאבו מאזן. זו בחירה ברורה ויש לעשותה".

 הנשיא התייחס לסוגיית הבנייה ב-E1 ואמר: ״היו כבר בעבר המון הצהרות והחלטות על E1. אני מאמין כי E1 צריך לעלות לדיון בתוך הסדר עתידי כחלק מתוך גושי ההתיישבות". הנשיא התייחס לקיפאון במשא ומתן המדיני עם הפלסטינים ואמר: ״יש לשרטט קו (גבול), לשים את המחלוקות וההאשמות בצד ולהתחיל מיד משא ומתן רציני ולהתקדם קדימה. הכל די ידוע, ישנן הסכמות בסיסיות של שמירת שלושת הגושים לצד פיצוי בקרקעות אחרות״. הנשיא הדגיש בהקשר זה: ״אני קורא לכל המפלגות: השמיעו קולכן על סוגיות לעתיד. הפסיקו לריב על סוגיות העבר".

ובינתיים: שר הביטחון, אהוד ברק, מזהיר כי הפסימיות עלולה להביא את ההנהגה הישראלית לשיתוק ולחוסר יכולת להשפיע על עיצוב המציאות. השר ברק, שהתראיין לעיתונאי תום פרידמן מה"ניו יורק טיים", הזהיר מנבואות המגשימות עצמן ואמר כי ישראל עלולה להחמיץ הזדמנויות אם תאמץ גישה ולפיה אין מנוס מכך שהרשות הפלסטינית תיפול והחמאס יתפוס את מקומה. ברק הביע דאגה ממה שתיאר נטייה ישראלית לאמץ ראייה פטאליסטית ופסימית של ההיסטוריה, ואמר עוד כי על ישראל להשלים עם עלייתו של האסלאם הפוליטי, לראות את שני צדדיו ולנסות לשפרו.

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, הגיבה על דברי נתניהו בישיבת הממשלה היום: "נתניהו צריך להאשים בהתחזקות חמאס את התנהלותו שלו. נתניהו הוא זה שניהל מומ עם החמאס בסיום מבצע 'עמוד ענן', הוא זה שהסיר את המצור מעל עזה והוא האחראי ללגיטימיות הבינלאומית ממנה נהנה חמאס. בהתנהלותו הרעה, יוביל נתניהו להשתלטות חמאס גם על הגדה ולמצב בו ישראל תמצא עצמה בבידוד מוחלט וללא תהליך מדיני שישמור עליה כמדינה יהודית. נתניהו נכשל היום פעמיים בגיוס – גם בחולשתו מול שותפיו הטבעיים בגיוס בני הישיבות וגם בחולשתו מול הימין הקיצוני בגיוס העולם לצידה של ישראל".

תגובת מפלגת דע"מ: "שני אנשים חגגו אתמול –  חאלד משעל בעזה, וביבי נתניהו בקיסריה. נתניהו הגיש למשעל את עזה על מגש של כסף, ובמקביל הגיש לאבו מאזן 3000 יחידות דיור בהתנחלויות. משעל הודה לו בברכה החמאסית המסורתית "לא נכיר בישראל", שאיתה יכול ביבי לרוץ ולספר לחבר'ה ש"אין פרטנר" ולסלול את דרכו לזכייה בבחירות. גם יחימוביץ' מחזקת את ביבי עם המנטרה: "הסכסוך אינו פתיר", וההתעקשות להתעסק רק בנושאים חברתיים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן